بهترین دکتر متخصص ام اس در تهران

بهترین متخصص ام اس در تهران

یكی از بیماری‌های قرن حاضر كه بسیاری از جوانان به خصوص دختران و زنان را درگیر می‌سازد بیماری ام‌اس است كه هنوز از نظر پزشكان متخصص دنیا علت آن نامشخص است. ام اس نوعی بیماری خود ایمنی است که در آن بدن به سلول‌های خود آسیب وارد می‌کند به گونه‌‌ای که سیستم دفاعی به سیستم مرکزی اعصاب حمله کرده و نواحی‌ای از مغز و نخاع را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

دوستان و همراهان صمیمی، با مقاله ای جدید به شما بهترین دکتر ام اس در تهران (فوق تخصص ام اس تهران) رو در تهران معرفی می کنیم. امید آنکه با مراجعه به این پزشکان حاذق روند درمانیتان تسریع یابد و بتوانید لباس عافیت بر تن کنید. برای اینکه علائم ام اس را بهتر بشناسید پیشنهاد میکنم این مقاله را مطالعه فرمائید. همچنین با توجه به نقش وراثت در ابتلای اعضای درجه یک، به بیماری ام اس خصوصا در دختران، میتوانید جهت انجام بیمه ام اس و 21 نوع بیماری خاص دیگر به صفحه بیمه بازنشستگی پیش از موعد خاورمیانه مراجعه نمایید.

 

1. دکتر محمد علی صحراییان

(متخصص بیماریهای مغز و اعصاب (نورولوژیست) – فوق تخصص MS)

دکتر محمد علی صحراییان

بیوگرافی:

محمدعلی صحراییان متخصص مغز و اعصاب، متخصص MS (فلوشیپ MS) و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران است او در ۲۷ بهمن‌ماه ۱۳۵۰ در شهرستان جهرم متولد شد و دوران کودکی تا دبیرستان را در شهرستان جهرم طی کرد. او از سال ۱۳۶۹ پزشکی عمومی را در دانشگاه علوم پزشکی شیراز گذراند و بعد از گذراندن دورهٔ تخصص خود در سال ۱۳۸۱ رتبهٔ اول بورد تخصصی مغز و اعصاب شد و بعد از آن برای گذراندن دورهٔ فلوشیپ در سال 1384 به سوییس رفت و بعد از یک سال و دو ماه به ایران بازگشت.

آدرس مطب شهرک غرب، بلوار شهید فرحزادی، خیابان شهید حافظی غربی، کوچه اریکه ایرانیان، روبروی دانشکده تغذیه، پلاک 74، طبقه 1
شماره تماس 02122382675

2. دکتر مسعود نبوی

(متخصص بیماریهای مغز و اعصاب (نورولوژیست) – فوق تخصص MS )

فوق تخصص MS

بیوگرافی:

من دکتر سیدمسعود نبوی هستم، متخصص مغز و اعصاب و فوق تخصص ام اس. همچنین عضو هیأت مدیره انجمن مغز و اعصاب ایران می باشم. چنانپه با بیماری هایی در حوزه ی مغز و اعصاب نظیر ام اس، اختلال در هوشیاری، تشنج، فراموشی، لرزش بدن، سرگیجه، و… مواجه هستید با من در ارتباط باشید. هدف اصلی من ارائه ی خدماتی مفید و مؤثر متناسب با مشکلات شما هموطن گرامی می باشد. برای ارتباط با من می توانید با تعیین وقت قبلی به مطب شخصی مراجعه بفرمایید.

آدرس مطب تهران,تهرانپارس، خیابان رشید، نبش 149 غربی، پلاک 90، ساختمان رویال طبقه اول، واحد 3
شماره تماس 02188622940

3. دکتر امیر رضا عظیمی

(متخصص بیماریهای مغز و اعصاب (نورولوژیست) – فوق تخصص MS )

دکتر امیر عظیمی

 

آدرس مطب خیابان مطهری، خیابان فجر، روبروی بیمارستان جم، کوچه شهید نظری، پلاک 50،  طبقه سوم،  واحد 9
شماره تماس 02188835823

4. دکتر علی اصغر شریفی

فوق تخصص تشنج وصرع و بیماری ام اس

دکتر علی اصغر شریفی

آدرس مطب خیابان ملاصدرا، روبروی بیمارستان بقیه الله، پلاک 189، طبقه دوم، واحد 4
شماره تماس 02186014860

5. دکتر فرزاد محرابی

فلوشیپ مولتیپل اسکلروزیس (ام‌اس) متخصص مغز و اعصاب

دکتر فرزاد محرابی

 

آدرس مطب تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از عباس آباد، کوچه پردیس، پلاک 5، طبقه دوم، واحد 5
شماره تماس 02188557572

 

بهترین دکتر متخصص ام اس در تهران

بیماری ‌ام اس یا مولتیپل اسکلروزیس موجب وارد شدن آسیب به رشته‌های عصبی در سیستم عصبی مرکزی می‌شود. به مرور زمان میواند منجر به بروز مشکلات بینایی، ضعف عضلانی و از دست دادن تعادل یا بی‌حسی شود. برای برطرف کردن آن می‌توان چندین درمان دارویی را با هدف محدود کردن آسیب‌های عصبی و کند کردن پیشرفت بیماری استفاده کرد.

ام اس چیست؟

مولتیپل اسکلروزیس یا ‌ام اس نوعی بیماری بالقوه است که با ناتوان کردن مغز و نخاع یا همان سیستم عصبی مرکزی همراه است. در واقع یک بیماری طولانی‌مدت یا مزمن دستگاه عصبی مرکزی است که به نظر می‌رسد یک اختلال خود ایمنی باشد، وضعیتی که در آن بدن به اشتباه به خود حمله می‌کند.

ام اس چیست؟

این یک بیماری غیرقابل پیش‌بینی است که افراد را به صورت‌های متفاوت از یکدیگر تحت تأثیر قرار خواهد داد. سیستم ایمنی افراد مبتلا به بیماری ‌ام اس به سلول‌های میلین (پوشش محافظتی از نوع چربی که عصب‌های مغز و نخاع را احاطه کرده و از آن‌ها محافظت می‌کند) حمله می‌کند. وارد شدن آسیب به این پوشش میلین موجب می‌شود تا سیگنال‌های عصبی مغز به سایر قسمت‌های بدن ارسال نشوند یا با تاخیر ارسال شوند و این زنجیره دچار قطعی شود. این آسیب همراه با علائمی بر روی مغز، نخاع و چشم بیمار تأثیر می‌گذارد.

در برخی موارد ممکن است فرد با علائم خفیفی از بیماری مواجه شود اما در تعدادی دیگر به علت مختل شدن ارتباط بین مغز و بخش‌های دیگر بدن، ممکن است بیمار توانایی خود در مواردی مانند دیدن به صورت واضح، نوشتن، صحبت کردن یا راه رفتن را از دست بدهد.

آیا ‌ام اس درمان دارد؟

همان‌طور که گفته شد در بیماری ‌ام اس، پوشش میلین در بسیاری از نواحی دچار تخریب‌شده و باعث می‌شود تا بافت اسکار به نام اسکلروز ایجاد شود. این نواحی را پلاک یا ضایعات می‌نامند. هرگاه رشته‌های اعصاب به این روش دچار آسیب‌دیدگی شوند، تکانه‌های الکتریکی نمی‌توانند به مغز هدایت شوند. در نهایت، بیماریMS  می‌تواند موجب وارد شدن آسیب دائمی یا زوال رشته‌های عصبی شود.

علائم و نشانه‌های ‌این بیماری  بسته به محل و شدت آسیب فیبر عصبی در سیستم عصبی مرکزی در افراد به صورت متغیر بروز پیدا می‌کند. هیچ درمان مؤثری برای بیماری مولتیپل اسکلروزیس وجود ندارد. با این حال پزشکان تلاش می‌کنند تا با توجه به شدت بیماری از انواع درمان‌ها برای کمک به تسریع بهبودی پس از بروز حملات، اصلاح دوره بیماری و مدیریت علائم استفاده کنند.

انواع روش‌های درمان ‌ام اس

متخصص ‌ام اس با استفاده از یک فرایند دقیق تلاش می‌کند تا ضمن بررسی علل و علائم بیماری، نوع آن را با کمک روش‌های مختلف شامل موارد زیر ، شناسایی و راه درمان مناسب را انتخاب و اجرا کند.

بهترین متخصص ‌ام اس برای انتخاب تکنیک درمانی مناسب لازم است تا به فاکتور‌های مختلف دیگر از جمله موارد زیر توجه داشته باشد:

  • سن و شرایط سلامتی بیمار
  • میزان شدت بیماری
  • میزان تأثیرپذیری بدن بیمار از روش درمانی
  • مدت زمان دوره درمان

انواع شیوه‌های درمان بیماری‌ ام اس

پس از تشخیص و در نظر گرفتن فاکتور‌های مورد نظر، فلوشیپ ‌ام اس برای کنترل و جلوگیری از پیشرفت بیماری، شیوه‌های درمانی متفاوت را با توجه به شرایط بیمار تجویز خواهد کرد. انواع تکنیک‌های درمانی ‌ام اس شامل موارد زیر می‌شود:

1.تجویز دارو‌های کنترل عود ‌ام اس

درصورتی‌که بیمار دچار حمله شدید شده باشد، ممکن است متخصص مغز و اعصاب دوز بالایی از داروی کورتیکواستروئید‌ها را تجویز کند. این دارو به کاهش سرعت التهاب کمک می‌کند. علاوه بر این آسیب‌های وارد آمده به پوشش میلین اطراف سلول‌های عصبی را کمتر خواهد کرد. عوارض جانبی مصرف این دارو شامل بی‌خوابی، افزایش فشارخون، بالا رفتن سطح گلوگز خون، نوسانات خلقی و احتباس مایعات است.

انواع شیوه های درمان ام اس

۲. دارو‌های اصلاح‌کننده بیماری

در این شیوه درمانی از چندین دارو برای درمان طولانی‌مدت استفاده می‌شود تا میزان شدت علائم‌ ام اس را کاهش دهد. از آنجایی‌که بیشتر پاسخ ایمنی بدن در برابر ‌ام اس در همان مراحل اولیه اتفاق می‌افتد، استفاده از شیوه درمان تهاجمی با این دارو‌ها در همان ابتدا موجب می‌شود تا میزان عود، شکل‌گیری ضایعات جدید بر روی مغز و نخاع و به‌طورکلی خطرات بالقوه آتروفی مغز و بروز ناتوانی کاهش پیدا کند.

۳. تبادل پلاسما

در این تکنیک، دکتر ‌ام اس، قسمت مایع بخشی از خون یا پلاسمای بیماری را برداشته و آن‌ها را از سلول‌های خونی جدا می‌کند. سپس با مخلوط کردن سلول‌های خونی با یک محلول پروتئینی به نام آلبومین آن را به بدن برمی‌گردانند. درصورتی‌که علائم جدید ایجاد نشود و به کورتیکواستروئیدها پاسخ نداده باشد می‌توان از تعویض پلاسما استفاده کرد.

۴. درمان‌های تزریقی

این گزینه درمانی بیشتر برای MS عود‌کننده با هدف دستیابی به بهبودی انجام می‌شود. برخی از شیوه‌های درمان تزریقی عبارت‌اند از:

  • دارو‌های اینترفرون بتا که به منظور ایجاد تداخل با بیماری‌های حمله‌کننده به بدن باعث کاهش التهاب و افزایش رشد عصبی می‌شوند. این دارو‌ها زیر پوست یا داخل ماهیچه تزریق می‌شوند تا میزان شدت و دفعات عود را کاهش دهد. عوارض جانبی این دارو‌ها مشابه با علائم آنفولانزا، وارد شدن آسیب به کبد و تولید آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده که موجب کاهش اثربخشی دارو خواهد شد.
  • داروی گلاتیرامر استات که با هدف جلوگیری از حمله سیستم ایمنی بدن شما به میلین به صورت زیر پوستی تزریق می‌شود. در برخی موارد ممکن است با عوارض تحریک پوست در محل تزریق همراه باشد.
  • داروی آنتی‌بادی‌های مونوکلونال که با هدف قرار دادن سلول‌هایی که به سیستم عصبی آسیب وارد کرده است، کار می‌کند. تجویز آن به صورت زیر پوستی بوده و در نهایت منجر به کاهش ضایعات مغزی اسکلروز متعدد و تشدید علائم می‌شود. بروز عفونت، سردرد و واکنش موضعی به تزریق از جمله عوارض احتمالی آن است.

۵. دارو‌های خوراکی

  • تری فلونوماید که با مصرف یک‌بار در روز میزان عود را کاهش داده و با عوارضی مانند آسیب به کبد و ریزش مو همراه است. لازم است تا به مدت دو سال پس از مصرف آن، از بارداری پیشگیری شود.
  • دی متیل فومارات به صورت خوراکی دو بار در روز باعث کاهش عود بیماری می‌شود. برخی از عوارض احتمالی آن شامل اسهال، ‌گرگرفتگی، حالت تهوع و کاهش تعداد گلبول‌های سفید می‌شود.
  • دیروکسیمل فومارات که عملکردی مشابه با دی متیل فومارات با میزان عوارض جانبی کمتر دارد.

۶. توان‌بخشی فیزیکی

بیماری ‌ام اس می‌تواند بر عملکرد فیزیکی بیمار تأثیر بگذارد. انجام فعالیت‌های ورزشی و حفظ تناسب‌اندام به حفظ میزان تحرک کمک می‌کند. علاوه بر این یک فیزیوتراپیست می‌تواند با انجام تمرینات مناسب میزان قدرت و تعادل بیمار مبتلا به ‌ام اس را تقویت و حفظ کند.

عوارض ‌ام اس

بیماری ‌ام اس مشابه با سایر بیماری‌های می‌تواند با گذشت زمان فرد را با عوارض و اختلالات دیگر نیز درگیر کند. این عوارض بسته به میزان شدت بیماری در انواع مختلف ایجاد می‌شود. مهم‌ترین عوارض ‌ام اس را می‌توان به صورت زیر عنوان کرد:

  • بروز مشکل در راه رفتن که باعث می‌شود فرد نیاز به عصا، واکر یا ویلچر پیدا کند.
  • از دست دادن کنترل روده یا مثانه و بروز بیماری بی‌اختیاری ادرار
  • بروز مشکل در حافظه و میزان یادگیری
  • مشکلات جنسی
  • صرع
  • سفت شدن عضلات
  • ایجاد نوسانات خلقی
  • تغییرات ذهنی مانند فراموشی یا آلزایمر
  • بروز وقفه یا کاهش تحرک
  • سرگیجه
  • ایجاد مشکل در بلعیدن
  • لرزش بدن
  • عفونت‌های دستگاه‌های ادراری و یبوست

با توجه به عوارض گفته‌شده، می‌توانید با مراجعه به بهترین فوق تخصص بیماری‌ ام اس تا مقدار زیادی از بروز این عوارض پیشگیری کنید. بهترین پزشک ‌ام اس با تشخیص و شناسایی صحیح و به موقع بیماری می‌تواند میزان پیشرفت ‌ام اس را کنترل کرده و تا حد امکان از ایجاد اختلالات بعدی جلوگیری کند.

مشاوره آنلاین ‌ام اس

درصورتی‌که نگران هستید ممکن است علائم ‌ام اس را داشته باشید، نیاز است تا به پزشک عمومی جهت انجام معاینات اولیه مراجعه کنید. بروز نشانه‌ها اغلب دلایل متعدد دیگری دارند که نیاز است توسط یک فرد آگاه مورد بررسی قرار گیرند. هرگاه دکتر تشخیص دهد که ممکن است فرد به بیماری مبتلا شده است او را به متخصص بیماری‌های سیستم عصبی ارجاع خواهد داد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره آنلاین می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی پروفایل بهترین فلوشیپ ‌ام اس مورد نظر در این صفحه، سؤالات خود را مطرح کرده تا در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.

مراقبت‌های خانگی برای کنترل ‌ام اس

برای آنکه بتوانید علائم بیماری ‌ام اس را کاهش دهید می‌توانید از مراقبت‌های خانگی زیر استفاده کنید:

۱. اولویت قرار دادن خواب با کیفیت

یکی از مواردی که در کاهش علائم‌ ام اس کمک‌کننده است، داشتن خواب با کیفیت و کافی است. برای این کار لازم است تا زمان خواب را ثابت نگه دارید. درصورتی‌که با یکی از مشکلات خواب مانند آپنه انسدادی یا اختلال خواب مواجه هستید، این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید.

۲. تغذیه مناسب

داشتن تغذیه سالم و مقوی نقش مؤثری در سلامتی افراد دارد. در نتیجه استفاده از یک رژیم غذایی متعادل شامل میوه، سبزیجات و غلات کامل به جای غذا‌های فراوری‌شده، شکر و غلات تصفیه‌شده می‌تواند تا مقدار زیادی کمک‌کننده باشد.

۳. ورزش منظم

انجام فعالیت بدنی و ورزشی منظم موجب ایجاد قدرت، تعادل و هماهنگی می‌شود.

۴. آرامش

هرگاه فرد دچار تنش، استرس و اضطراب باشد، دمای بدن افزایش پیدا می‌کند و این موجب تشدید علائم ‌ام اس خواهد شد. با استفاده از تمرینات ورزشی مانند یوگا، ماساژ یا مدیتیشن، آرامش را ایجاد کرده و از گرما دوری کنید. برای این کار می‌توانید از لباس‌های خنک استفاده کنید.

۵. عدم مصرف دخانیات

مصرف سیگار و دخانیات منجر به بدتر شدن علائم بیماری خواهد شد.

۶. مراجعه منظم به پزشک مربوطه

به منظور بررسی و نظارت دقیق پزشک، لازم است به صورت منظم و دوره‌ای به پزشک یا متخصص ‌ام اس مراجعه کنید.

رژیم غذایی مناسب برای بیماری ‌ام اس

بر اساس مطالعات و تحقیقات انجام‌شده، به کار بردن یک رژیم غذایی مناسب به افراد مبتلا به ‌ام اس کمک می‌کند تا علائم خود را مدیریت کنند. هدف از این کار به حداقل رساندن اثرات رایج ‌بیماری بر کیفیت زندگی است. لیست غذا‌هایی که باید در رژیم غذایی فرد مبتلا به ‌ام اس گنجانده شود، عبارت‌اند از:

  • میوه‌ها و سبزیجات
  • غلات کامل مانند جو، برنج و کینوا
  • آجیل و دانه‌ها شامل تمامی مغزیجات
  • انواع ماهی چرب و آزاد سرشار از اسید‌های چرب امگا ۳ و ویتامین D
  • تمامی گوشت‌های تازه مانند گوشت گاو، مرغ، بره به خصوص جگر گاو که غنی از ویتامین D و بیوتین است
  • تخم‌مرغ
  • محصولات لبنی شامل شیر، پنیر، ماست و کره
  • چربی‌های سالم مانند روغن‌زیتون، بذر کتان، نارگیل و آواکادو
  • غذا‌های سرشار از پروبیوتیک مانند ماست و کلم ترشی
  • انواع نوشیدنی‌ها مانند آب و دمنوش‌های گیاهی
  • تمامی گیاهان و ادویه‌جات

رژیم غذایی ام اس

در حالت کلی استفاده از یک رژیم غذایی تشکیل‌شده از مواد مغذی، فیبر، ویتامین‌ها و مایعات بیشتر می‌توانند علائم تشدید ‌ام اس از جمله یبوست، خستگی و ایجاد اختلال در عملکرد مثانه را کاهش دهد.

هزینه درمان‌ ام اس

به طور کلی، استفاده از درمان‌های مختلف بیماری ‌ام اس با توجه به تجویز دارو‌های خاص شامل هزینه گزاف می‌شود. هرچند بخشی از پرداختی‌ها توسط بیمه انجام می‌شود اما هزینه‌های خارج از آن همچنان برای بیماران گران تمام خواهد شد. با توجه به شرایط جامعه و میزان تورم، قیمت درمان ‌ام اس نیز در حال افزایش است که این موجب بروز نگرانی در بیماران شده است. در حالت کلی همراه با پیشرفت بیماری، هزینه‌ها نیز افزایش پیدا خواهد کرد. برای همین موضوع می‌توانید با مراجعه به بهترین متخصص بیماری‌ ام اس در تهران با کنترل پیشرفت آن تا مقدار زیادی در مصرف هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید.

کلام آخر

بیماری ‌ام اس یا مولتیپل اسکلروزیس نوعی بیماری مرتبط با دستگاه عصبی مرکزی است که بیشتر بر روی مغز، نخاع و اعصاب بینایی تأثیر می‌گذارد. ‌ام اس یک بیماری خود ایمنی است که موجب می‌شود تا سلول‌های ایمنی به اشتباه به سلول‌های سالم عصبی حمله کرده و یک حالت خود ایمنی ایجاد شود. این عمل منجر به بروز التهاب و آسیب به پوشش میلین می‌شود. از دست دادن تعادل، بروز مشکلات بینایی و ضعف عضلانی از جمله علائم بیماری‌ ام اس است. هرچند شیوه درمان قطعی برای ‌ام اس وجود ندارد اما می‌توان از تکنیک‌های مختلف مانند دارو‌های تزریقی و خوراکی برای کاهش شدت عود آن استفاده کرد و روند پیشرفت بیماری را کنترل و کند کرد.

در doctorpage بیابید: پزشک (فوق تخصص ام اس )

پزشکان برتر

محمد حمید کرباسیان


سفارش طراحی سایت پزشکی و تخصصی در سایت زیر:

  DrMohandes.com

دکتر پیج همراه همیشگی شما در لحظه های سخت انتخاب

محل تبلیغ شما

مقالات مرتبط

متخصص بیهوشی چه کسی است؟

متخصص بیهوشی چه کسی است؟

متخصص بیهوشی چه کسی است؟ متخصص بیهوشی (Anesthesiologist) به پزشکی میگویند که به بیهوشی و فرایندهای مربوط به عمل جراحی می‌پردازد. نام کامل رشته بصورت بیهوشی، مراقبتهای ویژه و درد میباشد که امروزه

ادامه مطلب ...

2 دیدگاه دربارهٔ «بهترین دکتر متخصص ام اس در تهران»

  1. سلام وقت بخیر میتونید اسم پزشک منتخبتون رو سرچ کنید و از راه های ارتباطیش در سایت ما استفاده کنید ما جز در برخی تخصص ها خدمت نوبت دهی نداریم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا