بهترین دکتر بیماریهای روان تنی در تهران (سایکوسوماتیک)

بهترین دکتر بیماریهای روان تنی (سایکوسوماتیک)

متخصص سایکوسوماتیک با درک ارتباط میان این بیماری و تاثیر آن بر روی جسم، رویکردهای درمانی را برای کاهش استرس و بهبود علائم فیزیکی ارائه می‌دهد. دکتر بیماری‌های روان تنی معتقد است که با استفاده از روش‌های درمانی مانند مشاوره و تراپی، بسیاری از این بیماری‌ها قابل کنترل هستند، اگرچه در مواردی استفاده از داروهای اعصاب نیز مورد نیاز است. طب کلاسیک پزشکی بر این باور است؛ 70 درصد از بیماری های شناخته شده؛ با استرس مرتبط هستند.

جدیدترین روش‌های درمانی شامل درمان شناختی رفتاری، داروهای ضد افسردگی، و درمان‌های مبتنی بر ذهن آگاهی می‌باشند که توسط دکتر سایکوسوماتیک توصیه می‌شوند و می‌توانند به بهبود کیفیت زندگی بیماران کمک کنند. این روش‌ها به افراد کمک می‌کنند تا با استرس‌های زندگی به شیوه‌ای سالم‌تر مقابله کنند و از بروز علائم جسمانی جلوگیری نمایند. در ادامه به معرفی برترین متخصص سایکوسوماتیک در تهران می پردازیم.

1. دکتر علیرضا شمسی

دکتر علیرضا شمسی

آدرس مطب تهران، استاد مطهری، بعد از سهروردی، یوسفیان، س 123، واحد19
شماره تماس 02188436384

2. دکتر سیده الهام شرفی

دکتر سیده الهام شرفی

آدرس مطب تهران، انتهای بلوار کشاورز ، مجتمع بیمارستانی امام خمینی
شماره تماس 02161190

3. دکتر منصور صالحی

دکتر منصور صالحی

بیوگرافی:

من دکتر صالحی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، متخصص اعصاب و روان به شماره نظام پزشکی ۲۱۲۹۲ و دارای بورد تخصصی اعصاب و روان هستم.

آدرس مطب تهران، یوسف آباد، فتحی شقاقی، بین چهل ستون و بیستون، پلاک 72، طبقه 3، واحد 11
شماره تماس 02188701918

4. دکتر امین امیری

دکتر امین امیری

بیوگرافی:

دکتر امین امیری، متخصص روانپزشکی و درمان بیماری های اعصاب و روان هستم. تا کنون در زمینه های مختلفی فعالیت داشته ام از جمله تدریس دوره های آموزشی و تخصصی، نگارش و چاپ مقاله در مجله های معتبر داخلی و خارجی، تألیف چندین جلد کتاب، سخنرانی و ارائه ی مقاله در سمینارهای ملی و بین المللی و در آخر همکاری در طرح های تحقیقاتی مختلف به عنوان همکار و مجری طرح.

هم اکنون در مطب شخصی و در روزهای شنبه تا چهارشنبه حضور داشته و آماده ی ارائه ی خدمات خود در حوزه های درمان اضطراب، هراس، سردرد، اختلال جنسی و افسردگی، به شما مراجعین گرامی می باشم. درمان اختلالات افسردگی،اضطرابی درمان اختلالات خواب مشاوره و روان درمانی درمان بیش فعالی کودکان درمان سردرد های مزمن درمان اختلالات روانی.

آدرس مطب شهرک غرب، بلوار دادمان غربی، انتهای خیابان درختی، پلاک 100، کلینیک تابان
شماره تماس 02122377251

5. دکتر مسعود ارزاقی

دکتر مسعود ارزاقی

بیوگرافی:

دکتر سید مسعود ارزاقی متولد سال ۱۳۵۵ دوران تحصیل پزشکی عمومی خود را در دانشگاه جندی شاپور اهواز با درجه ممتاز به پایان رساند و دوره روانپزشکی عمومی را در انستیتو روانپزشکی تهران گذراند و رتبه سوم بورد تخصصی را بدست آورد، در سال ۱۳۹۰ با رتبه نخست در دوره فوق تخصصی بیماری‌های سایکوسوماتیک (طب روان تنی) پذیرفته شد و در سال ۱۳۹۱ عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران شد و در حال حاضر رتبه دانشیاری این دانشگاه و معاونت پژوهشی مرکز تحقیقات سلامت سالمندان را در اختیار دارد.

در سال ۱۳۹۵ دوره درمان بیماری‌های روانپزشکی، سایکوسوماتیک و توانبخشی با استفاده از دستگاه «ار تی ام اس» یا تحریک مغناطیسی مغز و دوره نقشه برداری کارکردی مغز را گذراند و در حال حاضر در این زمینه فعال است.

وی در حوزه درمان بیماری‌های سایکوسوماتیک از سال ۱۳۹۰ به ویژه بیماری‌های غدد و متابولیسم از جمله دیابت، بیماری‌های روماتولوژیک، بیماری‌های گوارشی و سالمندی به ویژه دمانس و آلزایمر فعال است.

در حال حاضر وی عضو هیات بورد دو مجله بین المللی حوزه پزشکیست و سابقه دبیری سه مجله داخلی و اخذ رتبه مجله برتر در سه دوره جشنواره ملی علوم پزشکی رازی را در کارنامه دارد. وی در حوزه تالیف و ترجمه کتب پزشکی فعال بوده و در حال حاضر بیش از ۱۵ عنوان کتاب در زمینه‌های مختلف پزشکی از جمله کتاب «جنبه‌های روانشناختی بیماری دیابت» منتشر شده است.

در حال حاضر وی عضو کمیته ناظر غربالگری ملی بیماری‌های غیر واگیر و عضو کمیته اجرایی طرح ملی سلامت سالمندان است. او در بیش از ده پایان نامه دانشجویی مقطع دکترا استاد راهنما یا مشاور بوده است. از وی چندین مقاله با موضوعات سایکوسوماتیک و سالمندی در روزنامه‌های معتبر منتشر شده است.

آدرس مطب تهران ، کارگر شمالی، بالاتر از مرکز قلب تهران، بن بست سوم، پلاک 2، طبقه 4، واحد 10
شماره تماس 02188353271

6. دکتر طالب بدری

دکتر طالب بدری

آدرس مطب خیابان ملاصدرا – تقاطع شیخ بهایی – پلی کلینیک تخصصی بقیه الله – درمانگاه اعصاب و روان
شماره تماس 0212185554

7. دکتر محمدرضا شگرف نخعی

دکتر محمدرضا شگرف نخعی

آدرس مطب تهران، تهران، خیابان کارگر شمالی، بالاتر از مرکز قلب،کوچه چهارم(شهدای گمنام)، پلاک34، ساختمان پزشکان مهرگان، طبقه 4، واحد 16
شماره تماس 02188224401

8. دکتر ونوس وطن خواه

دکتر ونوس وطن خواه

آدرس مطب میدان ونک – خیابان ملاصدرا – خیابان شیرازی شمالی – نبش کوچه شهریار – پلاک 181 – طبقه 3
شماره تماس 09905758590

9. دکتر نیما توکلی

دکتر نیما توکلی

آدرس مطب تهران، خیابان مطهری، خیابان جم، ساختمان جم کلینیک، طبقه دوم
شماره تماس 02188816580

10. دکتر مریم حجازی

دکتر مریم حجازی

آدرس مطب تهران، میرداماد، بین میدان مادر و تقاطع شریعتی، جنب بانک سینا ، پلاک ۲۴، طبقه سوم
شماره تماس 09367835600

یکی از جنبه‌های کمتر شناخته شده در مورد بیماری‌های سایکوسوماتیک، این است که گاهی اوقات، علائم جسمانی ناشی از این بیماری‌ها می‌توانند به اشتباه، به عنوان بیماری‌های مستقل جسمانی تشخیص داده شوند. این امر می‌تواند منجر به درمان‌های نامناسب و تأخیر در رسیدگی به مسائل روانی زمینه‌ای شود که در واقع، موجب بروز علائم هستند.

ممکن بسیاری از مردم، بیماری سایکوسوماتیک را جدی نگیرند؛ در صورتی که نمی دانند اگر بیماری‌های سایکوسوماتیک درمان نشوند؛ ممکن است به مشکلات روانی و جسمانی متعددی منجر شوند. از جمله عوارض ناشی از عدم درمان این بیماری‌ها می‌توان به میگرن، فشار خون بالا، دیابت، بی‌خوابی، اختلالات جنسی، مشکلات گوارشی و مشکلات پوستی اشاره کرد. این اختلالات معمولاً در افراد بین 18 تا 40 سالگی بیشتر دیده می‌شوند

دکتر سایکوسوماتیک نقش کلیدی در هماهنگی میان درمان‌های روان‌شناختی و پزشکی دارد تا اطمینان حاصل شود که هر دو جنبه از سلامت بیمار به طور موثر در نظر گرفته شده‌اند. این تخصص‌ها با همکاری یکدیگر، می‌توانند به بیماران در رسیدن به یک زندگی سالم‌تر و متعادل‌تر کمک کنند.

بیماری‌های سایکوسوماتیک، نشان‌دهنده پیچیدگی‌های ارتباط میان ذهن و بدن هستند. متخصص سایکوسوماتیک، با درک عمیق از این ارتباطات، می‌تواند به بیماران کمک کند تا علائم جسمانی ناشی از استرس‌های روانی را مدیریت نمایند. از سوی دیگر، دکتر بیماری‌های روان‌تنی با ارائه راهکارهای درمانی متنوع، به بیماران یاد می‌دهد چگونه با استفاده از تکنیک‌های مدیریت استرس و روان‌درمانی، بهبودی خود را تسریع بخشند.

در doctorpage بیابید: پزشکان (فوق تخصص بیماریهای روان تنی)

بیشتر بدانیم:

پزشکان برتر

محمد حمید کرباسیان


سفارش طراحی سایت پزشکی و تخصصی در سایت زیر:

  DrMohandes.com

دکتر پیج همراه همیشگی شما در لحظه های سخت انتخاب

محل تبلیغ شما

مقالات مرتبط

متخصص بیهوشی چه کسی است؟

متخصص بیهوشی چه کسی است؟

متخصص بیهوشی چه کسی است؟ متخصص بیهوشی (Anesthesiologist) به پزشکی میگویند که به بیهوشی و فرایندهای مربوط به عمل جراحی می‌پردازد. نام کامل رشته بصورت بیهوشی، مراقبتهای ویژه و درد میباشد که امروزه

ادامه مطلب ...

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا