بهترین متخصص درد در تهران

بهترین متخصص درد در تهران

دوستان و همراهان گرامی، سلام. با مقاله ای دیگر در خدمت شما هستیم تا عده ای از  برترین متخصص درد که در زمینه کاهش درد و طب تسکینی درجه فلوشیپ یا فوق تخصص طب تسکینی (درد) را احراز نموده اند را به شما معرفی کنیم.این پزشکان در حوزه های: انجام بلوک های عصبی مختلف، اپیدورال، اعمال جراحی بسته دیسک مانند لیزر دیسک، دیسکوژل، اندوسکوپی دیسک، رادیوفرکوئنسی مفاصل ستون فقرات، استفاده از سلولهای بنیادی جهت درمان و کنترل درد کنترل درد بیماران سرطانی، استفاده از محرک های نخاعی و پمپ های داخل نخاعی جهات کنترل درد و یا اسپاسم، درمان آرتروز مفاصل، درد عصب سه قلو فعالیت می کنند.

اگر خود یا عزیزانتان دچار بیماریهای مزمن و صعب العلاج و دیر درمان هستید برای افزایش کیفیت زندگی و آرامش خاطر و آسودگی بیشتر می توانید از دانش و مهارت این عزیزان بهره مند شوید. باشد تا تسکینی بر جسم و جان آرامش جویتان شوند. با دکتر پیج همراه شوید.

1. دکتر سید مسعود هاشمی 

متخصص بیهوشی – فوق تخصص طب تسکینی (درد)

 

دکتر سید مسعود هاشمی

بیوگرافی:

فلوشیپ کنترل و درمان درد و مدیر‌گروه درد دانشگاه شهید‌ بهشتی از سال 1385 با شروع دوره فوق تخصص درد در ایران به عنوان نفر اول در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی پذیرفته شد و برای دوره تکمیلی فلوشیپ درد عازم فرانسه شد و در دو مرکز دانشگاهی پاریس و استراسبورگ دوره دید و از سال 1388 به عنوان استاد دانشگاه مشغول فعالیت شد.

آدرس مطب شریعتی، بالاتر از پل رومی، روبروی بانک پارسیان، کوچه نبوی، پلاک 2، واحد 1
شماره تماس 02126658517

2. دکتر نوید ابوالاحرار

متخصص بیهوشی – فوق تخصص طب تسکینی (درد)

 

دکتر نوید ابوالاحرار

 

آدرس مطب بزرگراه جلال آل احمد، بین کارگر و چمران، زیر پل گیشا، کوی پروانه، پلاک 2، طبقه 2
شماره تماس 09037245567

3. دکتر علیرضا فرهبد

متخصص بیهوشی و فوق تخصص طب تسکینی (درد)

 

فوق تخصص طب تسکینی(درد)
آدرس مطب 1. تهران، شريعتي، بالاتر از حسينيه ارشاد، خيابان قبا، پلاک 6، واحد14، طبقه 5، کلینیک درد مهرگان

2. ستارخان.جنب پل یادگار.ساختمان پزشکان شماره ۸۷۰.طبقه دوم

شماره تماس ۰۹۱۲۰۵۱۵۱۰۰

4. دکتر نورمحمد عارفیان

متخصص بیهوشی و فوق تخصص طب تسکینی (درد)

 

دکتر نور محمد عارفیان
آدرس مطب تهران، شهر تهران، منطقه 1، میدان تجریش، خیابان شهرداری، بیمارستان شهدای تجریش
شماره تماس 02122718001

5. دکتر محی الدین فصیحی هرندی

متخصص بیهوشی و فوق تخصص طب تسکینی (درد)

دکتر محی الدین فصیحی

بیوگرافی:

* عضو انجمن پزشکان درد آمریکا
* عضو سابق هیات علمی دانشگاه تهران
* عضو انجمن بین المللی ستون فقرات
* متخصص آنستزی و فلوشیپ اینترونشنال درد MD FIPP
* درمان های غیر جراحی دیسک کمر و گردن
* جراحی بسته دیسک کمر و گردن با لیزر
* عضو هیئت علمی دپارتمان درد دانشگاه علوم پزشکی تهران
* عضو انستیتیو جهانی درد
*رئیس شاخه ایران انجمن جهانى درد
* تشخیص و درمان انواع درد های حاد و مزمن و سرطانی از طریق تزریقات تشخیص و درمانی تحت فلوروسکوپی و درمان با امواج رادیو فرکانسی طبق استانداردهای انستیتو جهانی درد
* مدرک بین المللی فلوشیپ درد FIPP

آدرس مطب گراه جلال آل احمد( شرق به غرب)، نرسیده به بزرگراه چمران، نبش کوی پروانه، پلاک2، ساختمان پریسا، طبقه 2
شماره تماس 0288006302

6. دکتر مامک طهماسبی

متخصص بیهوشی – فوق تخصص طب تسکینی(درد)

 

فوق تخصص طب تسکینی(درد)

بیوگرافی:

سال 1348 در تهران متولد شدم. تخصص زنان گرفتم. طرح دوره عمومی و تخصصی خود را در یاسوج، استان کهگیلویه و بویراحمد گذراندم. بعد از پایان طرح به‌طور اتفاقی در کارگاهی با حضور پروفسور لیکیس که از استرالیا آمده بودند، درباره طب تسکینی شرکت کردم.

پروفسور لیکیس خیلی ناراحت و شگفت‌زده بودند که چرا بیماران مبتلا به سرطان در ایران این‌همه عذاب می‌کشند و دردشان زیاد هست و چرا کسی مراقبت از این درد و سایر آلام بیمار و خانواده‌های آن‌ها را عهده‌دار نیست. بعد پرسیدند که آیا کسی داوطلب هست که بیاید و این رشته را بخواند؟ آن زمان تنها داوطلب «من» بودم.

به همین خاطر حمایتم کردند و به استرالیا رفتم. یک دوره یک‌ساله کار عملی و یک دوره یک‌ساله هم دروس تئوری را گذرانده و سال دو هزار و شش به ایران بازگشتم. در مدت دوره آموزشی در بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه سیدنی به‌عنوان رزیدنت طب تسکینی کار می‌کردم.

بعد از برگشتن به ایران در زمینهٔ طب تسکینی شروع به فعالیت کردم و در سال 89 هم به عضویت هیئت‌علمی دانشگاه تهران درآمده و در انستیتوکانسر بیمارستان امام خمینی مشغول به کار شدم. در حال حاضر علاوه بر ویزیت بیماران در درمانگاه و بخش‌های مختلف بیمارستان به امر آموزش و پژوهش در این رشته هم مشغولم.

آدرس مطب تهران ، انتهای بلوار کشاورز، بیمارستان امام خمینی، انستیتو کانسر، ساختمان رادیوتراپی، طبقه سوم
شماره تماس 02161192530

7. دکتر علی نقره کار 

متخصص بیهوشی – فوق تخصص طب تسکینی(درد)

دکتر علی نقره کار

بیوگرافی:

فلوشيپ فوق تخصصي درد از دانشگاه علوم پزشكي ایران
بورد تخصصي آنستزيولوژي و مراقبتهاي ويژه از دانشگاه علوم پزشكي تهران
بازرس انجمن رژيونال آنستزي و درد ايران
مدیر داخلی مجله علمی- پژوهشی بیهوشی و درد وابسته به انجمن رژيونال آنستزي و درد ايران
عضو گروه فوق تخصصی پزشکان درد شفا

آدرس مطب تهران، آرژانتین، خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان، طبقه اول
شماره تماس 02188670077 – 02188856583

8. دکتر فرناد ایمانی

متخصص بیهوشی – فوق تخصص طب تسکینی(درد)

دکتر فرناد ایمانی
آدرس مطب تهران، منطقه 5، سردار جنگل، بالاتر از خیابان میرزابابایی، نبش خیابان اردیبهشت شرقی، پلاک 131
شماره تماس 02144443201

9. دکتر مجید نجفی

متخصص بیهوشی و فوق تخصص طب تسکینی (درد)

فوق تخصص طب تسکینی(درد)

بیوگرافی:

دکتر مجید نجفی متخصص بیهوشی و درد کلینیک درد مهرگان تهران می باشند. از جمله تخصص های ایشان در کلینیک درد، درمان کمر درد و زانو درد توسط اوزن تراپی است.

دکتر متخصص درد چه کارهایی انجام می دهد؟
درمان انواع دردهای حاد و مزمن عضلانی و اسکلتی ، دردهای ناشی از سرطانها ، دردهای ناشی از نوروپاتی ها، عمل بسته دیسک (تخت گاید c-ARM )، تزریق های اپیدورال و اینترافورامینال تحت گاید سی آرم ، آزاد سازی عصب ، تزریق اوزون و PRP برای دردهای مفاصل زانو ، شانه ، لگن و … ، تزریق تحت گاید سونوگرافی و غیره.
آدرس مطب تهران، خیابان شریعتی، خیابان قبا، پلاک6، واحد14
شماره تماس 02122873994

10. دکتر کامبیز باقرزادی

متخصص بیهوشی – فوق تخصص طب تسکینی(درد)

دکتر کامبیز باقرزادی

بیوگرافی:

دوره تکمیلی اینترونشنال درد، دانشگاه استانبول ترکیه، 1388
فلوشیپ فوق تخصص درد، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران، ایران 1388 – 1386
تخصص تخصص آنستزیولوژی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران، ایران، 1380 – 1377
پزشکی عمومی دکترای پزشکی عمومی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایران، 1373

آدرس مطب تهران، منطقه 2، بزرگراه همت، نرسیده به بزرگراه چمران، بیمارستان میلاد
شماره تماس 02184090

متخصص مدیریت درد

متخصص مدیریت درد، شاخه‌ای از پزشکی است که با هدف ارزیابی درد به درمان طیف وسیعی از مشکلات می‌پردازد. در اغلب موارد بیمارانی که با درد در ناحیه مشخصی مواجه می‌شوند نمی‌دانند که به چه نوع پزشکی مراجعه کنند و نگران این موضوع هستند که پزشک برای تسکین درد آن‌ها یک داروی قوی تجویز خواهد کرد. پزشک تسکین دهنده درد با دریافت آموزش‌های تخصصی وجود دارند که با کمک تکنیک‌های نوین شامل تجویز دارو می‌توانند احساس درد را کاهش و التیام دهند.

متخصص مدیریت درد کیست؟

متخصص مدیریت درد کیست؟

متخصص مدیریت و درمان درد، پزشکانی هستند که با کسب آموزش‌های تخصصی در این زمینه می‌توانند با استفاده از دانش و مهارت منحصر به فرد خود، در غالب یک تیم چند رشته‌ای، نوع درد را ارزیابی و آن را مدیریت و درمان کنند. در حالت کلی یک پزشک درد می‌تواند مشکلات درد ناگهانی مانند سردرد یا انواع درد‌های مزمن و طولانی مدت مانند احساس درد ناحیه کمر را درمان کند.

در تعریف دیگری از متخصص مدیریت درد می‌توان گفت که پزشک درد از یک برنامه درمانی با هدف تسکین، کاهش یا مدیریت درد بیمار استفاده می‌کند تا بدون انجام جراحی یا به کار بردن بیش از اندازه دارو، بیمار بتواند در کمترین زمان به انجام فعالیت‌های روزانه خود بازگردد. متخصص مدیریت درد بیشتر به کیفیت زندگی بیمار توجه دارد از این رو آن‌ها تمامی اندام‌ها و بافت‌های درگیر با درد را درمان می‌کنند.

همان طور که گفته شد، متخصص درد در کنار یک تیم چند رشته‌ای تشکیل شده از انواع متخصصان این فرایند را اجرایی می‌کند که شامل تخصص‌های زیر می‌شود:

  • پزشکان طب فیزیکی
  • متخصص بیهوشی
  • متخصص داخلی
  • انکولوژیست‌ها
  • متخصص جراحی
  • روانپزشک
  • روانشناس
  • پرستار
  • درمانگر
  • فیزیوتراپیست

این دسته از بیماران با احساس درد در ناحیه مشخصی از بدن به کلینیک درد مراجعه کرده و با انجام معاینات و تجویز دکتر درد می‌توانند پس از رفع مشکل همان روز به خانه برگردند. متخصص درد با به کار بردن ترکیبی از درمان‌ها و شیوه‌های نوین استفاده از دارو، یک راه درمانی را برای از بین بردن منبع درد ارائه دهد.

یک متخصص درد، دکتری است که در زمینه طب درد آموزش‌های لازم را دیده است. این دسته از پزشکان با استفاده از گذراندن دوره‌های خاص آموزشی می‌توانند نوع درد را ارزیابی، تشخیص و درمان کنند. این گروه از پزشکان قبل از اینکه تخصص لازم در زمینه مدیریت و طب درد را کسب کنند می‌توانند به عنوان پزشک در سایر حوزه‌های پزشکی نیز فعالیت داشته باشند.

یکی از نگرانی‌های متخصصین درد درباره میزان توانایی بیمار برای داشتن عملکرد مناسب و کیفیت زندگی است. هرگاه درد مزمن به همراه سایر مشکلات پزشکی همراه شود، پزشک او را به یک متخصص درد ارجاع می‌دهد تا با تشخیص دقیق‌تر بتوانند بهترین درمان را انتخاب و اجرا کنند.

پس از سپری کردن یک دوره رزیدنتی عمومی، متخصص مدیریت درد تحت یک فلوشیپ یک ساله درباره شیوه‌های درمان انواع درد‌ها از آسیب‌های ورزشی گرفته تا درد سرطان آشنا شده و موفق به کسب گواهینامه هیئت مدیره خواهد شد. اکثر بیمارانی که به پزشک درد مراجعه می‌کنند با احساس درد ناحیه کمر، زانو، سر، لگن و گردن مواجه هستند. بیماری‌های رایجی که متخصص مدیریت درمان می‌تواند آن را بهبود ببخشد عبارت‌اند از:

  • آرتریت
  • فیبرومیالژیا
  • میگرن
  • سیاتیک
  • و…

انواع درد قابل درمان توسط متخصص مدیریت درد

انواع درد قابل درمان توسط متخصص مدیریت درد

انواع درد قابل درمان توسط پزشک مدیریت درد در سه گروه اصلی قرار می‌گیرند. اولین دسته مربوط به درد‌های ناشی از آسیب‌های مستقیم وارد شده به بافت مانند آرتریت است. دسته دوم شامل درد‌های ناشی از آسیب‌های عصبی یا بیماری‌های مرتبط با سیستم عصبی مانند سکته است و دسته آخر درد‌های ترکیبی ناشی از آسیب بافتی و عصبی مانند کمر درد است.

۱. اختلالات ایجاد شده به علت آسیب‌های بافتی همراه با درد

این گروه از بیماری‌های شامل مواردی است که به بافت مورد نظر آسیب وارد کرده و موجب می‌شود تا بیمار با احساس درد شدید روبرو باشد. برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • استئو آرتریت که باعث ساییدگی آرتریت و پارگی در مفاصل بزرگ مانند زانو و لگن می‌شوند.
  • آرتریت روماتوئید که در اثر واکنش خود ایمنی ایجاد می‌شود و با احساس درد در ناحیه مفاصل کوچک مانند انگشتان دست و مچ دست همراه است.

۲. اختلالات مرتبط با آسیب‌های عصبی همراه با درد

این دسته از اختلالات به سیستم عصبی بدن موجب وارد شدن آسیب به عصب‌ها شده و باعث می‌شود تا بیمار با درد مواجه شود. این گروه شامل موارد زیر می‌شوند:

  • سکته مغزی که موجب ایجاد درد پس از سکته خواهد شد.
  • اسکلروز چندگانه
  • آسیب نخاعی
  • نوروپاتی که خود شامل بیماری‌های مختلفی از جمله دیابت، HIV و درد عصبی تشکیل شده از زونا یا آبله مرغان در بزرگسالی است.

۳. اختلالات درد مختلط (بافتی و عصبی)

این گروه از انواع درد با بروز آسیب مستقیم به بافت و عصب رخ می‌دهد که عبارت‌اند از:

  • گردن درد
  • کمر درد
  • درد ناشی از سرطان

راه‌های تشخیص نوع درد

قبل از اینکه متخصص درد بتواند بیمار را درمان کند لازم است تا علت آن را پیدا کند. در برخی موارد علل ایجاد درد به صورت آشکار و با علائم ظاهری مانند شکستگی ستون فقرات امکان‌پذیر است. در مواردی که بیمار با درد مزمن مواجه است، نمی‌توان علت آن به آسانی تشخیص داد. در این صورت پزشک درد با بررسی سوابق پزشکی بیمار و انجام معاینات فیزیکی و عصبی و هم چنین استفاده از ابزار‌های تشخیصی دیگر می‌تواند، نوع درد را شناسایی و شیوه درمان مناسب را انتخاب کند.

برای شناسایی و ارزیابی بیمار می‌توان از تکنیک‌های زیر استفاده کرد:

۱. ارزیابی عمیق بیمار

برای انجام این کار لازم است تا بیمار و دکتر درد درباره مشکل فعلی و تاریخچه پزشکی بیمار به صورت کامل صحبت کنند. در این حالت ممکن است متخصص مدیریت درد سؤالاتی مشابه با موارد زیر را از بیمار می‌پرسد:

درد چه موقع و چگونه شروع شده است؟ چه فعالیت‌هایی برای کاهش درد و درمان فعلی آن استفاده کرده‌اید؟ چه کار‌هایی موجب افزایش درد شده است؟

۲. معاینه فیزیکی و عصبی

انجام معاینه فیزیکی به بررسی علائم حیاتی بیمار از جمله نبض، تنفس، ضربان قلب، فشار خون و… می‌پردازد. یک معاینه عصبی شامل بررسی توانایی‌های حسی و حرکتی فرد است. از جمله رفلکس‌ها، تعادل، توانایی راه رفتن، میزان قدرت عضلانی و توان آن را مورد ارزیابی قرار خواهد داد.

۳. رادیوگرافی

انجام رادیوگرافی با کمک اشعه ایکس یکی از انواع آزمایش رایج برای نشان دادن وضعیت ساختار‌های استخوانی بدن است. نتایج به دست آمده ممکن است نشان دهد که آزمایش‌های بیشتری برای بررسی دقیق‌تر لازم است.

۴. سی تی اسکن

سی تی اسکن یا توموگرافی کامپیوتری یکی از شیوه‌های نوین تصویربرداری سه بعدی است که با هدف ارزیابی استخوان و بافت نرم انجام می‌شود. هر تصویر به دست آمده یک تشریح دقیق شبیه برش‌ها یا برش‌های مقطعی از ناحیه مشخص از بدن هستند.

۵. انجام MRI

MRI یا تصویربرداری مغناطیسی به عنوان یکی از ابزار‌های قدرتمند تصویربرداری در علم پزشکی شناخته می‌شود. این تکنیک به منظور ارزیابی اسکلتی عضلانی به کار برده می‌شود تا جزئیات دقیق‌تر و بیشتری از استخوان‌ها و بافت‌های نرم را نشان دهد.

۶. اسکن PET

در این روش از مقادیر کمی ایزوتوپ‌های رادیواکتیو با هدف اندازه‌گیری تغییرات بافتی در سطح سلول‌ها به کار برده می‌شود. این آزمایش زمانی استفاده می‌شود که فرد مشکوک به سرطان باشد.

۷. دیسکو گرافی

این شیوه ارزیابی برای بررسی درد ناحیه کمر به کار برده می‌شود. با کمک دیسکو گرافی، متخصص مدیریت درد می‌تواند دیسک‌های بین مهره‌ای را به عنوان یک منبع احتمالی ایجاد درد بررسی کند. این آزمایش به ارزیابی یکپارچگی ساختاری دیسک‌ها اشاره می‌کند و بیشتر برای تشدید درد ناحیه کمر و پا توسط دکتر درد تجویز می‌شود.

۸. تست NCS

این روش به بررسی سرعت تکانه‌های عصبی هنگام حرکت در طول یک عصب می‌پردازد. نتایج به دست آمده از این تست نشان می‌دهد که آیا آسیب عصبی وجود دارد؟ میزان آسیب به چه مقدار است و اینکه آیا عصب از بین رفته است یا خیر؟

۹. تست EMG یا نوار عصب و عضله

نوار عصب و عضله به منظور ارزیابی فعالیت الکتریکی در فیبر‌های عضلانی منتخب در اثر تحریک عصبی توسط دکتر درد تجویز می‌شود. این تست میزان پاسخ عضلانی را اندازه‌گیری کرده و می‌تواند نوع آسیب و بیماری عضلانی ایجاد شده را تشخیص دهد. علاوه بر این در شناسایی اختلال عصبی و عضلانی نیز به کار برده می‌شود.

چه زمانی باید به متخصص درد مراجعه کرد؟

 

چه زمانی باید به متخصص درد مراجعه کرد؟

بیمارانی که با درد در ناحیه‌ای از بدن خود مواجه هستند در مورد اینکه به چه متخصصی مراجعه کنند، سردرگم هستند. بیشترین نگرانی آن‌ها این است که تنها کاری که پزشک برای آن‌ها انجام می‌دهد تجویز دارو‌های مسکن قوی‌تر است. اما چیزی که تعداد بسیاری از افراد نمی‌دانند، وجود متخصص مدیریت درد است که می‌توانند با مراجعه به پزشک درد، با استفاده از تکنیک‌های پیشرفته و نوین مشکل درد خود را برطرف کنند.

در حالت کلی درد به دو صورت مزمن و حاد وجود دارد. درد‌های معمولی که همه ما در طول زندگی آن ها را تجربه می‌کنیم مانند سوزاندن انگشت روی ظرف داغ یا شکستن پا به عنوان درد‌های حاد شناخته می‌شوند که نیازی ندارد به متخصص درمان درد مراجعه کنید.

چیزی که باعث می‌شود شما احتیاج به مراجعه به متخصص درد داشته باشید، درد پایان ناپذیر و طولانی مدت از آسیب وارد آمده است که می‌تواند انجام فعالیت‌های روزمره شما را دچار اختلال کند. در صورتی که درد بیشتر از سه ماه طول بکشد، درد مزمن خواهد بود. در این حالت لازم است تا بیمار با متخصص مدیریت درد مشورت کند.

برای این کار می‌توانید به کلینیک درد ارجاع داده شوید تا به صورت سرپایی و بدون پذیرش رسمی در بیمارستان خدمات درمانی را دریافت کنید.

شیوه‌های متنوع درمان درد

در صورتی که با احساس درد شدید و مزمن در ناحیه مشخصی از بدن مواجه هستید نیاز است تا به متخصص مدیریت درد مراجعه کنید. پزشک درد با توجه به میزان، نوع و شدت درد ایجاد شده، از شیوه‌های درمانی مختلف شامل موارد زیر استفاده خواهد کرد:

۱. دارو

یکی از شیوه‌های رایج در تسکین درد، تجویز دارو‌های ضد التهاب، شل‌کننده عضلانی و ضد افسردگی است. این کار با توجه به میزان شدت درد و منبع آن تجویز می‌شود.

۲. استفاده از شیوه‌های نوین و پیشرفته فرسایش با فرکانس رادیویی RFA

در این روش، حرارت یا عوامل شیمیایی به عصب وارد می‌شود تا سیگنال‌های درد متوقف شود. بیشترین کاربرد این شیوه در درمان درد‌های مزمن مانند آرتریت ستون فقرات است. در حالت کلی این تکنیک با تزریق مایع روان‌کننده به مفاصل برای از بین بردن درد آرتریت به کار برده می‌شود. در این مرحله ممکن است پزشک درد از دارو‌های قوی‌تری نیز استفاده کند.

۳. کاشت یا ایمپلنت

در این تکنیک یک دستگاه کوچک در بدن کاشته می‌شود تا پالس‌های الکتریکی را به نخاع ارسال کند. در واقع این درمان برای تسکین درد‌های سطح نخاع (مرکز کنترل بدن برای حس درد) مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کار باعث می‌شود تا سیگنال درد قبل از رسیدن به مغز پنهان شود.

۴. ماساژ

ماساژ تجویز شده از جانب متخصص مدیریت درد به عنوان یک توانبخشی است که توسط فردی انجام می‌شود که دور‌های تخصصی ماساژ برای تسکین و کاهش درد را سپری کرده است.

۵. فیزیوتراپی

این روش با دستکاری دستی بافت‌های نرم و انجام تمرینات متناسب با شرایط بیمار و نوع درد تجویز می‌شود. این روش غیر تهاجمی از طریق تمرینات خاص با هدف بهبودی بدن انجام می‌شود.

۶. دستکاری کایروپراکتیک

در این روش متخصص مراقبت‌های بهداشتی درد با اعمال شیوه‌هایی سیستم اسکلتی بدن بیمار را دستکاری می‌کند تا ستون فقرت به حالت طبیعی خود باز گردد. با انجام این کار بدن شروع به بهبودی خواهد کرد. برای تکمیل نتایج این روش لازم است تا مراقبت‌های خانگی از جمله استفاده از کمپرس سرد و گرم همراه با دارو‌های ضد التهابی برای بیمار استفاده شود.

۷. تزریق بلوک‌های عصبی

نمونه دیگری شیوه‌های مداخله در طب درد، تزریق اپیدورال است که شامل یک بی‌حس‌کننده موضعی و استروئید به ستون فقرات است. این تزریق‌ها موجب بی‌حس شدن درد می‌شود. علاوه بر این ممکن است از TENS یا محرک الکترونیکی عصبی از طریق پوست به کار برده شود. این تزریق را می‌توان برای تشخیص منبع درد نیز به کار برد.

۸. تزریق نقطه‌ای

هرگاه عضلات دچار گرفتگی شوند و به اصطلاح دچار سفتی و گره خوردگی شوند می‌توان از تزریق نقطه ماشه‌ای استفاده کرد. مایع داخل سوزن که نوعی بی‌حس‌کننده موضعی یا سالین است موجب شل شدن عضله شده و از ایجاد گره و سفتی در ناحیه مورد نظر جلوگیری خواهد کرد.

۹. جراحی

هرگاه درد با استفاده از شیوه‌های غیر تهاجمی قابل درمان نباشد، متخصص مدیریت درد از روش جراحی برای کاهش یا تسکین آن استفاده خواهد کرد. انواع مختلفی از جراحی بر اساس منبع درد و نوع آن وجود دارد که عبارت‌اند از:

  • جراحی تعویض کامل مفصل:

    در این روش، استخوان‌های مفاصل ران برداشته شده و با اجزای مصنوعی جایگزین خواهد شد.

  • آرتروسکوپی:

    این نوع جراحی کم تهاجمی برای از بین بردن و ترمیم پارگی‌ها به کار برده می‌شود. در این تکنیک یک لوله باریک دارای دوربین از طریق برش‌های کوچک ایجاد شده در ناحیه درد وارد شده و پارگی را ترمیم خواهد کرد.

  • جراحی بازسازی لگن:

    در صورتی که استخوان‌های ران در اثر وارد شدن آسیب، تغییر شکل پیدا کرده باشند از این جراحی با هدف پوشاندن سطح آن با یک قطعه فلزی به منظور کاهش ایجاد اصطکاک استخوان بر روی استخوان استفاده می‌شود.

  • استئوتومی:

    بیشترین کاربرد این تکنیک برای افراد جوان‌تر است. در این روش مفصل ران آسیب دیده برداشته شده و با نوع مصنوعی جایگزین می‌شود تا شکل اصلی لگن حفظ شود.

ویژگی‌های بهترین متخصص مدیریت درد

 

ویژگی‌های بهترین متخصص مدیریت درد

برای آنکه بتوانید بهترین متخصص مدیریت درد را در منطقه خود پیدا کنید لازم است تا درباره ویژگی‌های پزشک درد اطلاعات کافی داشته باشید. برخی از ویژگی‌های دکتر درد عبارت‌اند از:

  • دانش بالا در زمینه اختلالات درد
  • قابلیت و توانایی ارزیابی بیماران مبتلا به اختلالات درد شدید
  • توانایی تجویز دارو‌های مناسب برای مشکلات درد
  • توانایی استفاده از شیوه‌های مختلف شناسایی و تشخیص علت درد
  • داشتن مهارت کافی درباره تکنیک‌های درمان درد
  • استفاده از تجهیزات به روز و پیشرفته
  • حضور در کلینیک درد مجهز دارای محیطی کاملاً بهداشتی و ایمن

برای آنکه بتوانید بهترین متخصص مدیریت درد تهران را شناسایی کنید لازم است تا تمامی ویژگی‌های گفته شده را بررسی کرده و سپس با مراجعه به بهترین کلینیک درد در تهران از امکانات درمانی مناسب بهره‌مند شوید.

کلام آخر

متخصص مدیریت درد، پزشکانی هستند که در ارزیابی، تشخیص و درمان درد از تخصص کافی برخوردار هستند. این دسته از پزشکان با دریافت آموزش‌های پیشرفته‌ای که کسب کرده‌اند توانایی این را دارند تا علت و نوع درد را تشخیص داده و متناسب با آن بهترین شیوه درمانی را انتخاب و اجرا کنند. دکتر درد با استفاده از تکنیک‌های مختلف از جمله سابقه پزشکی بیمار، معاینات فیزیکی و عصبی و انجام آزمایش‌های گوناگون می‌تواند منبع درد را شناسایی کند. در بین شیوه‌های متنوع درمانی از جمله دارو، ماساژ، تزریق بی‌حس‌کننده‌ها، جراحی، فیزیوتراپی و… بهترین را با توجه به شرایط بیمار انتخاب و اجرا می‌کند.

پزشکان برتر

محمد حمید کرباسیان


سفارش طراحی سایت پزشکی و تخصصی در سایت زیر:

  DrMohandes.com

دکتر پیج همراه همیشگی شما در لحظه های سخت انتخاب

محل تبلیغ شما

مقالات مرتبط

متخصص بیهوشی چه کسی است؟

متخصص بیهوشی چه کسی است؟

متخصص بیهوشی چه کسی است؟ متخصص بیهوشی (Anesthesiologist) به پزشکی میگویند که به بیهوشی و فرایندهای مربوط به عمل جراحی می‌پردازد. نام کامل رشته بصورت بیهوشی، مراقبتهای ویژه و درد میباشد که امروزه

ادامه مطلب ...

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا