بهترین متخصص اعصاب و روان در تهران

بهترین متخصصان اعصاب و روان در تهران و ایران

در این مقاله ابتدا لیستی از متخصصین خوش نام از بهترین متخصص اعصاب و روان اعصاب و روان را برای شما خواهیم آورد و در ادامه بیشتر با این شغل و کاربرد آن و اینکه چه کسانی باید به متخصص اعصاب و روان مراجعه کنند توضیحات مفیدی را برای شما آورده ایم. همچنین اگر به دنبال بهترین روان درمانگر تهران هستید، برای مشاهده لیست آنها کلیک کنید.

1. دکتر الهام کاملی متخصص اعصاب و روان

 

 متخصص روانپزشکی

متخصص اعصاب و روان

بوردتخصصی از دانشگاه تهران

بیمارستان جم. نورافشار. مداین، مفرح، مرکز زیمادرمان

رواندرمانگر.فرزندپروری پرورش مهارتهای فردی

آدرس مطب سعادت اباد بلوار سرو غربی ضلع شمال غربی چهارراه سرو پلاک ۱۹ جنب پلیس +۱۰ طبقه چهارم داروخانه دکتر داشبلاغی، مرکز اعصاب و روان زیمادرمان
شماره تماس 02125917864

2. دکتر ناصر مهاجرانی روانپزشک

دکتر مهاجرانی مغز و اعصاب

متخصص اعصاب و روان(روانپزشک)

روانكاو، رواندرمانگر، مشاور ازدواج، مشاور جنسی، مشاور خانواده، مشاور زناشويی، مشاور تحصيلی و كنكور، مشاوركودك

مشاوره در بحران بخصوص وجود أفكار خودكشی

انجام تمامی مشاوره های فوق به صورت تلفنی و online

جهت تعيين وقت مشاوره آنلاين با تلفن 09029245225 تماس گرفته و يا با SMS يا تلگرام پيغام بگذاريد.

آدرس مطب استان تهران، شهر تهران، منطقه 6، ولی عصر، بعد از پارک ساعی
شماره تماس 02188887481

 3. دکتر مهدی قاسمی روانپزشک

 

دکتر مهدی قاسمی روانپزشک

روانپزشک روان درمانگر، روانکاو و زوج درمانگر، روان درمانگر نوجوانان، روانپزشک، رواندرمانگر، روانکاو و زوج درمانگر (متخصص اعصاب و روان)

سوابق آموزشی و پژوهشی:

– عضو انجمن روانپزشکان ایران

– کارگاه فراگیری تکنیک های هیپنوتیزمی

– فراگیری و شرکت در دوره های زوج درمانی

– درمان وابستگی به مواد افیونی با داروهای آگونیست

آدرس مطب کارگر شمالی، بعد از چهارراه فاطمی، نرسیده به پمپ بنزین، نبش کوچه شهید اکبری، پلاک 267
شماره تماس 02188953735

 

“این لیست را شما کامل کنید اگر تجربه درمان با پزشک مجربی دارید در بخش کامنت ها مشخص کنید تا پس از بررسی به لیست اضافه شوند”

متخصص اعصاب و روان کیست؟

متخصص اعصاب و روان ( روانپزشک  یا Psychiatrist) کسی است که به تشخیص، ارزیابی، درمان و پیشگیری از اختلالات رفتاری، عاطفی و ذهنی می پردازند.به عبارت دیگر روانپزشک ،پزشکی است که متخصص تشخیص و درمان
بیماری‌های روانی یا روان‌درمانی است.
همه روانپزشکان برای سنجش و درمان بیماری‌های روانی آموزش می بینند. روانپزشکان و متخصصان بهداشت روانی تنها کسانی هستند که مرجعیت تجویز دارو برای درمان بیماری‌های روانی را  دارند. برخی از روانپزشکان متخصص در کمک به گروه سنی ویژه ای مانند روانپزشک کودکان، که درمان گروه سنی کودکان یا نوجوانان را بر عهده دارند. در این مقاله خواهیم خواند :

 

متخصص اعصاب و روان

 

  • کار روانپزشک چیست
  • معرفی رشته اعصاب و روان ، دانش و مهارت های مورد نیاز
  • متخصص اعصاب و روان یا روانپزشک
  • شیوه درمانی روان پزشکان
  • تا چه اندازه روان‌پزشکان را می‌شناسید
  • آیا درمان کامل و بدون عود بیماری های روانی ممکن است؟
  • مهمترین ابزار تشخیصی در روانپزشکی چه هستند؟
  • تاریخچه روان پزشکی در ایران
  • چه زمانی باید به روانپزشک مراجعه کرد؟

کار روانپزشک چیست؟

کار متخصص اعصاب و روان چیست

  • ارزیابی وضعیت ذهنی و فیزیکی بیماران برای تعیین ماهیت و حد اختلالات رفتاری، عاطفی و ذهنی
  • ارزیابی تاریخچه و سوابق پزشکی و روانپزشکی بیماران به منظور تشخیص بهتر بیماری و امکان تجویز بهترین درمان
  • انجام تست های مختلف برای تشخیص بیماری و یافتن بهترین راه درمان
  • تجویز دارو و برگزاری جلسات درمانی لازم تا بهبودی بیمار
  • همکاری با سایر متخصصان از جمله پزشکان، روانشناسان و… برای درمان همه جانبه بیمار تا رسیدن به بهبودی کامل او

معرفی رشته روانپزشکی

  • علاقه زیاد به دیگران و حل مشکلات آنها زیرا در صورت عدم علاقه مندی دکتر اعصاب و روان به انسان‌ها نمی‌تواند شنونده خوبی برای آنها باشند.
  • ثبات عاطفی زیرا بسیاری از مراجعین پزشک اعصاب و روان دچار اختلالات روحی و روانی هستند و از مشکلات روحی رنج می برند و نیاز است دکتر اعصاب و روان از ثبات روحی بالایی برخوردار باشد تا بتواند به دور از احساسات تصمیمی منطقی اتخاد نماید.
  • داشتن صبر و حوصله برای گوش کردن به صحبت های بیماران و آرامش دادن به آنها.
  • رازداری. زیرا گاهی اوقات بیماران مجبور می‌شوند برای مداوا خصوصی‌ترین مسایل زندگی خود را با روانپزشک درمیان گذارند و در صورت عدم اطمینان از رازداری پزشک خود عمل تشخیص و درمان با موفقیت انجام نخواهد شد.
  • مهارت‌های ارتباطی عالی به منظور تأثیرگذاری بر بیماران
  • مهارت شنیداری و گفتاری خوب
  • قدرت تصمیم‌گیری به منظور اتخاذ تصمیم مناسب و صحیح به دور از احساسات و مسایل غیرتخصصی
  • توان حل مساله برای حل مسایل و مشکلات بیماران

 

روانپزشک

 

متخصص اعصاب و روان یا روانپزشک

فرق بین روانپزشک و اعصاب و روان وجود دارد؟ باید گفت که در واقع روانپزشک همان متخصص اعصاب و روان است.

روان‌شناس دانش‌آموخته روان‌شناسی است که از علوم انسانی محسوب می‌شود. موضوع روان‌شناسی عبارت است از بررسی رفتار طبیعی و انگیزه‌های آن. بنابراین لازم است عموم مردم از تفاوت بین روان‌پزشک و روان‌شناس آگاه باشند. درواقع روان‌شناسی، با پزشکی به‌طور عام و روان‌پزشکی به‌طور خاص ارتباطی ندارد. درضمن، فارغ‌التحصیل روان‌شناسی، اجازه تشخیص و درمان بیماران را نخواهد داشت.

همچنین بهتر است مردم از تفاوت بین متخصص اعصاب و روان و نورولوژیست (متخصص مغز و اعصاب) نیز آگاه باشند. متخصص مغز و اعصاب به کار تشخیص و درمان بیماری‌های مغزی مانند سکته و خونریزی‌های مغزی، فلج اندام‌ها، مولتیپل اسکلروزیس (یا بیماری ام‌اس) می‌پردازد. معمولا روان‌پزشکان به متخصص اعصاب و روان هم معروف هستند.

درمان بیماری اعصاب و روان

در روان پزشکی این نکته که باید بیمار را درمان کرد نه بیماری را، بیش از هر تخصص پزشکی دیگری در این رشته صادق است. در این رشته پزشکی متخصص اعصاب و روان (روانپزشک) می‌کوشد حتی اطرافیان و محیط زندگی بیمار را نیز درمان کند زیرا می‌داند جامعه ناسالم خود باعث بیماری است.

اگر متخصص قلب، گوارش بتواند درمانی را که درباره بیمار اروپایی یا آمریکایی یا آفریقایی یا چینی به نتیجه رسیده است، با موفقیت درباره بیمار ایرانی نیز به کار گیرد، انتظاری جز این نمی‌رود زیرا قلب، معده و کبد انسان‌ها همه به یکدیگر شبیه است و به یک نحو کار می‌کند، اما درباره مسایل روان پزشکی انسان‌ها این امر صادق نیست. تجربه‌های زندگی انسان‌ها، محیط پرورشی، رفتار والدین، تاثیر آموزگاران، وضعیت اجتماعی، تعلق به گروه‌های گوناگون قومی، دینی، فرهنگی و زبانی، همه در ایجاد، تخفیف یا تشدید، نحوه ابراز نشانه‌ها، چگونگی پذیرش درمان و پاسخ به درمان روان‌پزشکی موثر است.

دارودرمانی، روان‌درمانی، بستری در بیمارستان و الکتروشوک از روش‌های درمانی است که روان‌پزشک باتوجه به نوع بیماری آن را به کار می‌گیرد و در انجام آنها دانش و تجربه کافی دارد

 

دکتر اعصاب و روان 2

 

تا چه اندازه روان‌پزشکان را می‌شناسید؟

ساده‌ترین تعریف روان پزشکی عبارت است از شاخه‌ای تخصصی از پزشکی که به کار تشخیص، درمان، توانبخشی و پیشگیری از بیماری‌های روانی می‌پردازد. متخصص اعصاب و روان فردی است که در رشته پزشکی تحصیل کرده و بعد از اتمام دوره پزشکی عمومی، دوره تخصصی خود را در رشته روان‌پزشکی یا اعصاب و روان می‌گذراند. متخصص اعصاب و روان یا روان‌پزشک پس از گذراندن این دوره تخصصی، هر روز در درمانگاه‌ها و بخش‌ها زیر نظر استادان خود به معاینه و درمان بیماران مشغول است و عصر و شب و ایام تعطیل نیز به صورت کشیک، اورژانس روان پزشکی را اداره می‌کند

آیا درمان کامل و بدون عود بیماری های روانی ممکن است؟

بله. این امکان وجود دارد. بعضی بیماری‌ها مثل اختلالات دوقطبی، اسکیزوفرنی یا افسردگی عودکننده‌اند، اما راه جلوگیری از عود آنها را یافته و داروهایی تولید شده‌اند که از بازگشت بیماری جلوگیری می‌کنند. گاهی بیماری ذاتا عودکننده نیست اما با قرار گرفتن در شرایطی که مجددا منجر به شکستن فرد شود، عود بیماری باز هم صورت می‌گیرد و بالاخره گاهی برخی عودها به قطع مصرف داروها مربوط می‌شود چون هنوز مغز برای مقابله با بیماری به دارو نیاز دارد و افراد آن را از داروی موردنیازش محروم می‌کنند.

مهمترین ابزار تشخیصی در روانپزشکی چه هستند؟

مصاحبه با بیمار و اطرافیان او، توجه به علائم ، سابقه خانوادگی افراد ابزار عمده تشخیص اختلالات روان در افراد محسوب می شوند.

 

متخصص اعصاب و روان 3

تاریخچه روان پزشکی در ایران

در حالی که در اروپای قرون وسطی بیماران روانی را تسخیرشده توسط شیاطین می‌دانستند و آنها را شکنجه می‌کردند تا ارواح را از بدنشان خارج کنند، در ایران بخشی از دارالشفاها به این بیماران اختصاص یافته بود. با ظهور ستارگانی در آسمان پزشکی دوران اسلامی در ایران مانند زکریای رازی، ابوعلی‌سینا و سیداسماعیل جرجانی، طب ایران به اوج ترقی رسید و پرچم‌دار جهان پزشکی شد. این بزرگان بیماری‌های روانی را ناشی از اختلال مزاج‌ها و اثر آنها بر مغز می‌دانستند. ابوعلی سینا از معروف‌ترین دانشمندان مسلمان در کتاب قانون، توضیحات زیادی درباره بیماری‌های روانی دارد و چنین افرادی را بیمار می‌خواند

چه زمانی باید به متخصص اعصاب و روان مراجعه کرد؟

هر گاه علائم شایع خودشان را نشان دهند. حتی گاهی درد ممکن است نشانه خوبی برای اختلالات روانی باشد. به طور کلی دردهای طولانی بدون عامل مشخص، تغییر در تحمل شخص، تغییر در خورد و خوراک، خواب و انرژی و احساس پایین آمدن آستانه تحریک پذیری می توانند مشخصه آغاز بیماری های روانی باشند.اختلالاتی که برای آنها باید به بهترین دکتر اعصاب و روان یا روانپزشک مراجعه کنید :

افسردگی

اضطراب

بیش فعالی، کم توجهی

اختلالات رفتاری و شخصیتی

وسواس

ترک مواد و الکل

اوتیسم و مشکلات رفتاری کودکان و نوجوانان

تیک و اختلالات یادگیری

اختلالات روابط جنسی و بعضی انواع اختلالات خواب

در ایران  رشته اعصاب و روان شامل گرایشهای فوق تخصصی و فلوشیپی زیر میباشد :

پزشکان برتر

محمد حمید کرباسیان


سفارش طراحی سایت پزشکی و تخصصی در سایت زیر:

  DrMohandes.com

دکتر پیج همراه همیشگی شما در لحظه های سخت انتخاب

محل تبلیغ شما

مقالات مرتبط

متخصص بیهوشی چه کسی است؟

متخصص بیهوشی چه کسی است؟

متخصص بیهوشی چه کسی است؟ متخصص بیهوشی (Anesthesiologist) به پزشکی میگویند که به بیهوشی و فرایندهای مربوط به عمل جراحی می‌پردازد. نام کامل رشته بصورت بیهوشی، مراقبتهای ویژه و درد میباشد که امروزه

ادامه مطلب ...

10 دیدگاه دربارهٔ «بهترین متخصص اعصاب و روان در تهران»

  1. دکتر لیلا ندایی بهترین هیپنوتیزم گر و درمانگر روحی و اعصاب هست کارش عالیه مطبش غرب تهرانه

  2. سلام من پیش دوتا متخصص مغز و اعصاب رفتم ام ار ای و نوار مغز انجام دادم و در نهایت ازمایش ال پی دادم پزشکم گفتن پیش دکتر اعصاب و روان باید برم…مشکلم سردرد هستش ام ار ای بسته شدن یه سیاهرگ درمغز رو نشون داده آیا قابل درمانه؟؟

    1. با سلام و وقت بخیر.بازدید کننده عزیز دکترپیج شما را در دستیابی به بهترین ارائه دهندگان خدمات درمانی رهنمون میکند. اظهار نظر در این موارد را به همکاران متخصص اعصاب و روان میسپاریم. با آرزوی بهبود روزافزون شما. با تشکر.

  3. من افسردگی شدید داشتم. به دکتر علی کربلایی مراجعه کردم. کارشون عالی بود. خیلی دارو کم مینویسن و واسشون مهم بود که دارو عارض های چاقی و خواب آلودگی واسم نداشته باشه.

    1. با سلام و وقت بخیر. خوشحالیم که به پزشکی کارآمد مراجعه کردید. میتوانید برای حمایت از ایشان به ایشان امتیاز دهید.
      با تشکر

  4. بازتاب: آگهی/ اسکیزوفرنی چیست؟ | از کجا بفهمیم اسکیزوفرنی داریم؟ - راسخ

  5. بازتاب: آگهی/ اسکیزوفرنی چیست؟ | از کجا بفهمیم اسکیزوفرنی داریم؟ - سلامت جان

  6. بازتاب: آگهی/ اسکیزوفرنی چیست؟ | از کجا بفهمیم اسکیزوفرنی داریم؟ -

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا