بهترین جراح چاقی در تهران | لیست برترین جراحان چاقی

لسیت بهترین جراحان چاقی در تهران

درخواست مشاوره پزشکی و معرفی پزشک

در این مقاله در ابتدا یک لیست از بهترین پزشکان متخصص جراحی چاقی برای شما آورده شده است و سپس به توضیحاتی در مورد انواع عمل های چاقی پرداخته ایم لطفا اگر تجربه عمل چاقی نزد پزشکان معرفی شده را دارید در بخش کامنت ها با بیماران عزیز به اشتراک بگذارید و اگر پزشک حاذق دیگری می شناسید اسم پزشک مربوطه و تجربه خود را در بخش کامنت با ما در میان بگذارید تا در این صفحه معرفی شوند به عنوان بهترین جراح چاقی در تهران به ترتیب اسامی در لیست، تصادفی است.

دکتر محمد جواد باقری جراح چاقی

 

دکتر باقری جراح چاقی

دکتر محمد جواد باقری در سال 1382 موفق به پذیرش در دانشگاه علوم پزشکی تهران با رتبه دو رقمی شد و توانست سال ۱۳۹۰ با رتبه‌ برتر از دانشگاه علوم پزشکی تهران فارغ التحصیل شود. دکتر محمد جواد باقری در سال ۱۳۹۵ موفق به کسب تخصص جراحی عمومی خود از همان دانشگاه شد و هم‌اکنون از بهترین جراحان ابدومینوپلاستی و پیکرتراشی در تهران محسوب می‌‌شود. ایشان در سال 1397 دوره تکمیلی فلوشیپ جراحی چاقی و لاپاراسکوپی پیشرفته خود را در دانشگاه علوم پزشکی تهران گذراندند و هم‌اکنون عضو رسمی انجمن بین‌‌المللی جراحان چاقی IFSO نیز هستند. دکتر باقری عضو انجمن جراحان درون بین ایران و همچنین جامعه جراحان ایران می‌‌باشد و با مهارت بالای خود گزینه‌‌ای برتر برای شما عزیزان محسوب می‌‌شود.

آدرس مطب کرج، جهانشهر، میدان مدنی، خیابان مهران ،ساختمان پزشکان جهانشهر، طبقه دوم واحد ۵
شماره تماس 09106141630

 

دکتر مهدی هاشم آقایی

جراح عمومی و جراح اسلیو معده

دکتر هاشم آقایی جراح عمومی

متخصص جراحی عمومی و جراح اسلیو معده

بیمارستان فوق تخصصی عدل

جدیدترین متد در جراحی بدون بازگشت چاقی

آدرس مطب تهران، بلوار کاشانی، نبش گلستان شمالی، ساختمان پزشکان، بلوک3، واحد5
شماره تماس 09331563003

دکتر علیرضا آذرپیکان

فلوشیپ جراحی سرطان و چاقی

دکتر علیرضا آذرپیکان جراح چاقی

  • عضو انجمن جهانی جراحی چاقی(IFSO)
  • عضو رسمی جامعه کلوپروکتولوژی اروپا(ESCP)
  • فلوشیپ فوق تخصصی لاپاراسکوپی پیشرفته، کلورکتال و جراحی چاقی از دانشگاه شیراز
  • فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان از دانشگاه تهران
  • رزیدنت نمونه دانشگاه تهران در دوران تخصص
  • سابقه بیش از ۳۰۰۰ جراحی
آدرس مطب تهران. سعادت آباد ، بین چهار راه سرو و بلوار شهرداری، خیابان ریاضی بخشایش، کلینیک بیمارستان عرفان
شماره تماس 02128421942

دکتر حامد قدسی

متخصص جراحی عمومی

دکتر حامد قدسی جراح چاقی
متولد ۱۳۴۸ می باشند ایشان فارغ التحصیل رشته پزشکی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی ایران و فارغ التحصیل رشته تخصصی جراحی عمومی در سال ۱۳۸۲ از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هستند. ایشان پس از پایان دوره تحصیلات جراحی ، دوره های متعدد جراحی لاپارسکوپی پایه و پیشرفته، چاقی و تیروئید را در داخل و خارج از کشور گذرانده و در حال حاضر در زمینه جراحی های لاپاراسکوپی پیشرفته چاقی و تیروئید و نیز جراحی پلاستیک سینه و شکم و لیزر لیپولیز فعالیت تخصصی می نمایند.

آدرس مطب تهران، خیابان ولی عصر، سه راه توانیر، رو به روی اورژانس بیمارستان دی، کوچه دوم گاندی، ساختمان پزشکان دی، پلاک ۱۲، طبقه سوم، واحد E
شماره تماس 02188870946

دکتر مهدی سلیمی

فوق تخصص لاپاروسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی و متابولیک

 

دکتر مهدی سلیمی جراح اسلیو معده

فوق تخصص لاپاروسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی و متابولیک عضو انجمن بین المللی جراحان چاقی

تخصص جراحی عمومی فلوشیپ جراحی لاپاراسکوپی تهران

آدرس مطب تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از میرداماد، کوچه فلسفی، ساختمان پزشکان پرشین، طبقه 3، واحد6
شماره تماس 02126422860

دکتر طاها عنبرا

بورد تخصصی جراحی عمومی

دکتر عنبرا جراح بای پس معده

دکتر طاها عنبرا متخصص جراحی عمومی و لاپاراسکوپی پیشرفته در تهران می باشند و سال های متمادی در زمینه جراحی چاقی، لاپاراسکوپی و دیگر انواع جراحی فعالیت داشته اند.
ایشان دارای بورد تخصصی جراحی عمومی از دانشگاه تهران بوده و در سال ۲۰۱۲ برگزیده ی کنگره ی بین المللی لاپاراسکوپی در بروکسل شدند.

آدرس مطب تهران، سئول، نبش 12 متری اول، پلاک 86، سمت چپ ورودی بیمارستان آرمان
شماره تماس 02122117961

دکتر علیرضا خلج

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی و متابولیک

دکتر خلج جراحی چاقی

 

سوابق تحصیلی:

پزشک عمومی؛ دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی متخصص جراحی عمومی

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فلوشیپ لاپاراسکوپی پیشرفته

دانشگاه علوم پزشکی ایران دوره تخصصی TQM)Total Quality Management) .

همدان . ایران دوره تخصصی جراحی لاپاراسکوپی . بیمارستان Diacones پاریس. فرانسه دوره تخصصی لاپاراسکوپی پیشرقته . بیمارستان لاپاراسکوپی دهلی نو .هند دوره تخصصی تکنیک های جراحی لاپاراسکوپی پیشرفته . شهر پورت . پرتال رتبه علمی جراح عمومی جراح لاپاراسکوپی پیشرفته چاقی هیت علمی دانشگاه شاهد دانشیار بخش جراحی عمومی داشگاه شاهد.

آدرس مطب شریعتی، بالاتر از میرداماد، کوچه منظرنژاد، پلاک 49، طبقه 2
شماره تماس 02126644853

دکتر عبدالرضا پازوکی

فلوشیپ جراحی درون بین ( لاپاروسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی )

دکتر پازوکی جراحی لاغری

 

  • متخصص جراحی عمومی
  • هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • دارای تاییدیه جراح ممتاز چاقی و متابولیک surgeon of excellence  از فدراسیون جراحی چاقی و متابولیک ، شاخه اروپا
  • عضو فدراسیون جراحی چاقی و متابولیک  (ifso )
آدرس مطب تهران، خیابان توانیر، بعد از تقاطع همت، کوچه گیتا، خیابان آرمان، پلاک ۲/۱
شماره تماس 02188650566

انواع جراحی چاقی در ایران

جراحی اسلیو معده و سایر انواع جراحی‌های کاهش وزن که به صورت مجموعه‌ای از انواع جراحی چاقی شناخته می‌شود، با هدف ایجاد تغییراتی در دستگاه گوارش و کمک به کاهش وزن انجام می‌شوند. زمانی از جراحی چاقی استفاده می‌شود که هیچ یک از روش‌های سنتی مانند رژیم غذایی و داشتن تمرینات سخت ورزشی برای لاغری و کاهش وزن تأثیر‌گذار نبوده و یا به دلیل افزایش وزن ممکن است با مشکلات سلامتی جدی مواجه شوید. هرچند جراحی چاقی می‌تواند مزایایی داشته باشد اما هر یک از شیوه‌های آن می‌تواند عوارض احتمالی خودش را داشته باشد.

جراحی چاقی چیست؟

جراحی چاقی چیست؟

افرادی که دارای وزن اضافه هستند با مشکلات سلامتی متعددی مواجه می‌شوند. استفاده از برنامه رژیم غذایی متعادل و انجام تمرینات ورزشی سخت می‌تواند بهترین اقدام طبیعی برای از بین بردن چربی‌های ناخواسته باشد. در برخی مواقع که هیچ یک از تکنیک‌های نامبرده شده تأثیر به سزایی در کاهش وزن ندارند، جراحی چاقی و انواع روش‌های آن می‌تواند کمک بزرگی به افراد چاق باشد.

هرگاه پزشک معالج میزان خطر چاقی فرد را بیشتر از جراحی‌های مربوط به آن بداند، تکنیک‌های مختلف آن را برای کاهش وزن با توجه به شرایط فیزیکی و معاینات انجام شده بیمار تجویز خواهد کرد.

شیوه‌های مختلف جراحی چاقی همراه با اصلاح سیستم گوارش بدن که معمولاً معده و در برخی موارد روده کوچک است، میزان جذب کالری مصرفی و جذب بیمار را کنترل می‌کنند. علاوه بر این آن‌ها موجب کاهش سیگنال‌های گرسنگی ارسالی از سیستم گوارش به مغز فرد چاق خواهند شد.

استفاده کردن از تکنیک‌های مختلف جراحی چاقی مانند جراحی اسلیو معده، جراحی بای پس معده، جراحی پلیسه معده و… باعث می‌شوند تا از بروز بیماری‌های متابولیک مربوط به چاقی مانند دیابت، کبد چرب، ناراحتی‌های قلبی و… جلوگیری شود. برای دستیابی به نتیجه دلخواه و اندام ایده آل نیاز است تا فرد با آمادگی قبلی و آگاهی کامل از شیوه‌های جراحی این کار را انجام دهد.

چرا جراحی چاقی انجام می‌شود؟

همان‌طور که گفته شد جراحی چاقی به منظور کاهش وزن اضافی در افراد چاق و محافظت از آن‌ها در برابر خطرات سلامتی مرتبط با وزن بالا انجام می‌شود. برخی از این بیماری‌ها عبارت‌اند از:

  • سکته مغزی و حمله قلبی: در اثر کلسترول بالا رخ خواهد داد.
  • بیماری‌های قلبی: ایجاد اختلال در عملکرد قلب و بروز نارسایی احتقانی قلب
  • بیماری کبد چرب: هرگاه رسوبات چربی در کبد تجمع پیدا کنند، کبد چرب به وجود می‌آید. التهاب مزمن در طولانی مدت موجب وارد شدن آسیب به کبد خواهد شد.
  • دیابت نوع ۲: ذخیره بیش از اندازه چربی باعث می‌شود تا مقاومت بدن در برابر انسولین افزایش یابد و در نهایت بیماری دیابت نوع ۲ اتفاق بیفتد.
  • کلسترول بالا: وجود چربی بیش از حد نرمال در خون که موجب انسداد رگ‌های خونی می‌شود.
  • قند خون بالا: این بیماری ارتباط مستقیمی با مقاومت به انسولین دارد که زمینه ابتلا به دیابت را فراهم می‌کند. در صورت عدم رسیدگی و درمان ممکن است اعصاب، رگ‌های خونی و بافت‌ها و اندام‌های دیگر شما آسیب ببینند.
  • بیماری کلیوی: وجود اختلالاتی مانند فشار خون بالا، مقاومت به انسولین، نارسایی احتقانی قلب موجب ایجاد بیماری‌های کلیوی می‌شود.
  • سرطان: چاقی و اضافه وزن می‌تواند خطر ابتلا به انواع مختلفی از سرطان‌ها را افزایش دهد.

کاندیدای مناسب برای جراحی چاقی کدام‌اند؟

در حالت کلی، جراحی چاقی می‌تواند یک گزینه مناسب برای افراد زیر باشد:

۱. افرادی با شاخص توده بدنی BMI برابر با ۴۰ یا بیشتر که چاقی نام‌گذاری می‌شود.

۲. افرادی با مقدار BMI بین ۳۵ الی ۹/۳۹ که چاقی نامیده شده و باعث بروز بیماری‌هایی مانند دیابت نوع ۲ و فشار خون بالا می‌شود.

۳. افراد چاق با BMI بین ۳۰ الی ۳۴ که با مشکلات جدی مربوط به وزن بالای خود مواجه هستند، ممکن است برای انجام برخی از روش‌های جراحی چاقی مناسب باشد.

دقت داشته باشید به کار بردن جراحی چاقی برای همه افرادی که دارای اضافه وزن شدید هستند، مناسب نیست. نیاز است تا بیمار قبل از انجام هرگونه اقدام با پزشک معالج خود مشورت کند. او با انجام بررسی‌های دوره‌ای، نظارت بر میزان تغذیه، سبک زندگی و سوابق پزشکی مراجعه‌کننده می‌تواند مناسب‌ترین شیوه را انتخاب کند.

نحوه انجام جراحی چاقی

در بسیاری از موارد، جراحی چاقی با اعمال بیهوشی و در بیمارستان انجام می‌شود. اجرای آن به شرایط جسمانی بیمار، نوع جراحی انتخاب شده برای کاهش وزن، تجربه و مهارت پزشک و هم چنین اقدامات قبل، حین و بعد از بیمارستان بستگی دارد. برخی از انواع جراحی‌های کاهش وزن با ایجاد برش‌های بزرگ بر روی شکم که با نام جراحی باز شناخته می‌شود، انجام می‌گیرد.

با پیشرفت فناوری و علم پزشکی، در دنیای امروز انواع تکنیک‌های جراحی چاقی به کمک روش لاپاراسکوپی اجرا می‌شود. لاپاراسکوپ یک لوله کوچک و باریک است که یک دوربین به انتهای آن متصل است. این ابزار جراحی از طریق برش‌های کوچک ایجاد شده روی شکم وارد می‌شود. دوربین این امکان را به جراح می‌دهد تا بدون برش‌های بزرگ بتواند دسترسی آسانی به اندام مورد نظر داشته باشد. لاپاراسکوپی هرچند دارای دوره نقاهت کوتاه و سریع‌تری دارد اما برای تمامی افراد دارای اضافه وزن مناسب نیست.

انواع جراحی چاقی

با توجه به تغییر سبک زندگی افراد و افزایش جمعیت آپارتمان نشین و کارمندان بدون فعالیت بدنی، استفاده از انواع جراحی چاقی در ایران بیشتر شده است. انتخاب نوع جراحی چاقی از بین شیوه‌های متفاوتی که وجود دارد، بسته به شرایط فیزیکی بدن، بررسی آزمایش‌ها، انجام معاینات توسط پزشک، میزان چربی و چاقی و هم چنین سوابق پزشکی فرد دارد. هر یک از تکنیک‌های مورد استفاده می‌توانند مزایا و معایبی را به همراه داشته باشد. انواع شیوه‌های جراحی چاقی را می‌توان به صورت زیر بیان کرد:

۱. جراحی بای پس معده

جراحی بای پس معده

یکی از شیوه‌های رایج جراحی کاهش وزن است که یک کیسه کوچکی از معده را به صورت مستقیم به روده کوچک متصل می‌کند. در این حالت، جراحی کوچک کردن معده انجام می‌شد به همین علت غذای بلعیده شده به داخل کیسه معده و یک سره به روده کوچک وارد می‌شود. این شیوه برای افراد که دارای اضافه وزن شدید هستند، گزینه مناسبی نخواهد بود. این جراحی معمولاً غیر قابل برگشت است.

انجام جراحی پای پس معده موجب کاهش مقدار غذایی مصرف شده در یک جلسه شده و در نهایت مواد مغذی و ویتامین‌های کمتری وارد بدن می‌شوند. جراح با ایجاد برش بالای معده، آن را از قسمت‌های دیگر جدا می‌کند. کیسه معده ایجاد شده اندازه یک گردو است که جراح کیسه را پس از برش روده کوچک، به آن متصل می‌کند.

جراحی مینی بای پس معده با برداشتن قسمت تحتانی معده انجام می‌شود و جراح مقدار کوچکی از معده را که باقیمانده است به آخرین قسمت روده کوچک متصل می‌کند. هرچند این شیوه برای کاهش وزن کارایی دارد اما استفاده از آن به دلیل بروز خطرات احتمالی بسیار بالا و کمبود مواد معدنی و مغذی، محدود است.

مزیت‌های به کار بردن جراحی بای پس معده شامل موارد زیر است:

  • کاهش وزن سریع و چشمگیر (۵۰ درصد در ۶ ماه اول پس از انجام جراحی)
  • بهبودی سریع بیماری‌هایی مانند فشار خون بالا، کلسترول بالا، دیابت، سوزش سر دل و آرتریت
  • دستیابی به نتایج بلند مدت
  • معایب و عوارض استفاده از این شیوه برای جراحی کوچک کردن معده، عبارت‌اند از:
  • عدم دریافت مواد مغذی در اثر کاهش مواد غذایی دریافتی
  • از دست دادن کلسیم و آهن و بروز بیماری‌های پوکی استخوان و کم خونی
  • استفاده همیشگی از مکمل‌ها در برنامه رژیم غذایی
  • ابتلا به سندروم دامپینگ (وارد شدن غذا به داخل روده بدون هضم شدن در معده)
  • بروز علائمی مانند نفخ، درد، احساس ضعف، اسهال و حالت تهوع
  • غیر قابل برگشت بودن این روش نسبت به جراحی باندینگ معده

۲. جراحی اسلیو معده

یکی از رایج‌ترین انواع جراحی چاقی در ایران، جراحی اسلیو معده است که با هدف جراحی کوچک کردن معده، قسمت بزرگی از آن برداشته می‌شود. کاهش اندازه معده موجب کاهش دریافت کالری و سیگنال‌های گرسنگی از دستگاه گوارش به مغز می‌شود. افرادی که به چاقی بالینی مبتلا هستند می‌توانند از این شیوه استفاده کنند.

بخوانید: لیست 10 نفره بهترین جراح اسلیو معده

جراحی اسلیو گاسترکتومی یا اسلیو معده با برداشتن ۸۰ درصد از معده موجب محدود شدن مقدار غذایی می‌شود که فرد می‌تواند در یک جلسه میل کند. این حالت باعث می‌شود تا هر چه سریع‌تر بیمار احساس سیری کند. یکی از اهداف دیگر این نوع از جراحی کاهش وزن، کاهش تعداد هورمون‌های گرسنگی تولید شده از جانب معده است که در نهایت کاهش اشتها و وزن را به همراه خواهد داشت.

جراحی اسلیو معده بیشتر برای افراد چاقی که در معرض ابتلا به بیماری‌های مختلف اضافه وزن هستند، به کار برده می‌شود. در بسیاری موارد جراحی اسلیو می‌تواند بیماری‌های چاقی از جمله موارد زیر را بهبود بخشیده یا حذف کند:

  • دیابت نوع ۲ و مقاومت به انسولین
  • فشار خون بالا
  • کلسترول بالای خون
  • کبد چرب
  • درد مفاصل و بروز آرتروز

جراحی اسلیو معده با ابزار لاپاراسکوپی انجام می‌شود. در این حالت جراح با ایجاد یک برش کوچک و وارد کردن دستگاه لاپاراسکوپ به داخل شکم، با کمک دوربین می‌تواند معده را برش زده و باقیمانده معده را خارج کرده و در نهایت برش‌ها را بخیه می‌زند.

استفاده از این روش مزایای و عوارضی را به دنبال دارد. مزیت‌های جراحی اسلیو معده عبارت‌اند از:

  • نسبت به سایر جراحی‌های چاقی، سریع‌تر، ایمن‌تر و ساده‌تر است.
  • افراد مبتلا به بیماری‌های چاقی که نیاز به انجام عمل در کوتاه مدت دارند.
  • هرچند میانگین کاهش وزن این روش نسبت به سایر شیوه‌ها کمتر است اما تأثیر به سزایی در کاهش وزن دارد.

عوارض جراحی اسلیو معده شامل موارد زیر می‌شود:

  • خونریزی
  • بروز عفونت
  • واکنش آلرژی نسبت به بیهوشی
  • نشت از خط برش
  • ایجاد بافت اسکار و جای زخم
  • کمبود مواد مغذی بدن
  • تشکیل سنگ کیسه صفرا
  • رفلاکس معده به مری

۳. ساسی بای پس معده

ترکیبی از جراحی بای پس و اسلیو را ساسی بای پس معده می‌نامند که از جدیدترین شیوه‌های کوچک کردن معده با هدف کاهش وزن و خطرات ابتلا به بیماری‌های ناشی از چاقی به شمار می‌رود. یکی از مهم‌ترین نکات در انجام این روش، عدم جذب مواد غذایی کافی و ویتامین‌های مورد نیاز بدن است که موجب می‌شود برای مدت طولانی از مکمل‌ها استفاده کنید. این شیوه مزایای هر و نوع جراحی را با هم داشته و می‌تواند تأثیر به سزایی در کاهش وزن داشته باشد.

در کنار تمامی مزیت‌ها و میزان کاهش سریع وزن، ساسی بای پس معده ممکن است موجب تنگ شدن معده، خونریزی در محل بخیه معده و روده شده و هم چنین خطر رفلاکس صفرا به معده را افزایش می‌دهد.

۴. جراحی باندینگ معده

باندینگ معده نوعی از جراحی کاهش وزن با قابلیت برگشت‌پذیر بودن است. در این تکنیک، جراح با ایجاد برش کوچک و با کمک ابزار لاپاراسکوپی، نوار سیلیکونی با ویژگی قابل تنظیم بودن را در اطراف قسمت فوقانی معده قرار می‌دهد. با وارد کردن فشار به این نوار، جراح معده را کوچک کرده و سپس آن را می‌بندد.

برای مشاهده لیست بهترین دکتر برای عمل حلقه معده بر روی متن لینک داد هشده کلیک کنید.

در این روش معده به دو بخش کوچک و بزرگ تقسیم می‌شود که با یک کانال بسیار کوچک ایجاد شده توسط نوار به یکدیگر متصل هستند. با این کار مواد غذایی، مدت زمان طولانی‌تری را داخل بخش کوچک‌تر می‌مانند و در نهایت فرد احساس سیری پیدا می‌کند.

از جمله مزایای این شیوه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سادگی و ایمن بودن نسبت به جراحی بای پس معده
  • دوران نقاهت و بهبودی سریع‌تر
  • ایجاد بافت زخم یا اسکار کمتر
  • قابلیت برگشت و برداشتن باند یا همان نوار سیلیکونی

برخی از عوارض و معایب استفاده از جراحی باندینگ معده عبارت‌اند از:

  • کاهش وزن کمتر
  • ایجاد حالت تهوع در اثر خوردن بیش از اندازه
  • جابجا شدن نوار باند از محل خون
  • نیاز به انجام جراحی‌های بیشتر در برخی افراد
  • عفونت
  1. جراحی پلیسه معده

جراحی پلیسه معده کمک می‌کند تا میزان مواد غذایی دریافت شده توسط معده محدودتر شود. در این حالت فرد سریع‌تر احساس سیری می‌کند. جراح با استفاده از ابزار لاپاراسکوپی و ایجاد برش‌های کوچک، معده را در یک یا چند بخش به صورت پلیسه تا‌زده و در نهایت آن‌ها را به یکدیگر بخیه می‌کند. در این شیوه، ۷۰ درصد حجم معده کوچک شده و در نهایت کاهش اشتها در فرد ایجاد می‌شود.

برخلاف سایر روش‌ها، جراحی پلیسه معده، با بریدن و برداشتن معده انجام نمی‌شود. قابل برگشت‌پذیر بودن این تکنیک از مزایای آن به حساب می‌آید.

برای مشاهده لیست بهترین دکتر پلیسه معده بر ریو متن لینک داده شده کلیک کنید.

عوارض و خطرات جراحی چاقی

عوارض و خطرات جراحی چاقی

مشابه با سایر روش‌های جراحی با بیهوشی، جراحی کاهش وزن نیز دارای عوارض و خطرات احتمالی است که میزان تجربه و مهارت پزشک معالج، به کارگیری دستگاه‌های پیشرفته و به روز و هم چنین مراجعه به مرکز درمانی مجهز می‌تواند به مقدار زیادی از بروز این عوارض پیشگیری کند. برخی از خطرات عبارت‌اند از:

  • خونریزی بیش از حد
  • بروز عفونت
  • واکنش‌های نامطلوب به مواد بیهوشی مانند آلرژی
  • لخته شدن خون
  • مشکلات ریوی یا تنفسی
  • ایجاد نشتی در سیستم گوارشی
  • در موارد نادر خطر مرگ

در برخی عوارض به صورت طولانی مدت می‌توانند ایجاد شوند که عبارت‌اند از:

  • انسداد روده
  • ایجاد سنگ کیسه صفرا
  • سوء تغذیه
  • ایجاد زخم و اسکار
  • حالت تهوع و استفراغ
  • سندروم دامپینگ با علائمی مانند اسهال، ‌گر گرفتگی، حالت تهوع و سبک شدن سر
  • قند خون پایین
  • نیاز به تکرار جراحی
  • در برخی موارد نادر مرگ

افتادگی پوست و شل شدن پوست در اثر کاهش وزن سریع را جز عوارض نمیدانیم چون با یک جراحی زیبایی ابدومینوپلاستی قابل درمان است

به منظور پیشگیری از بروز هر یک از خطرات احتمالی نامبرده شده، پزشک معالج و تیم مراقبت سلامت درباره آمادگی جراحی، دستوراتی را به بیمار ابلاغ می‌کند. انجام برخی از آزمایش‌ها و معاینات کمک بزرگی به پزشک خواهد کرد. در برخی موارد برای مصرف مواد غذایی و نوشیدنی و یا دارو‌های خاص ممکن است محدودیت‌هایی را تجویز کند.

بهترین نوع جراح چاقی

با توجه به رویه جراحی‌های کاهش وزن، مزایا و معایب آن‌ها، هر کدام از این شیوه‌ها به کاهش وزن کمک می‌کنند. برای انتخاب بهترین شیوه جراحی چاقی، باید با پزشک مربوطه مشورت کنید و در نهایت با توجه به فاکتور‌های مختلف مانند میزان چربی، عوارض، ایمنی جراحی، رویه آن و شرایط فیزیکی و سلامتی بیمار یکی از انواع جراحی چاقی را انتخاب و اجرا کنید.

  • کاهش وزن سریع‌تر با جراحی بای پس معده و جراحی اسلیو معده
  • تمایل تعداد بسیاری از افراد به روش‌های بای پس معده و اسلیو به دلیل ایمنی و ساده بودن آن‌ها
  • خطرات و عوارض جراحی بای پس معده و اسلیو بیشتر است.
  • نوار‌های باندینگ قابل جابجایی هستند که در نهایت موجب قابل برگشت بودن این جراحی نیز می‌شود.

کلام آخر

کاهش وزن و از بین بردن بافت‌های چربی اضافی در بدن افراد می‌تواند تأثیرات چشمگیری را در ظاهر او و هم چنین کاهش میزان ابتلا به بیماری‌های مختلف چاقی را داشته باشد. استفاده از تکنیک‌های جراحی چاقی می‌تواند فرد را سریع‌تر به هدف خود یعنی دستیابی به کاهش وزن و اندام ایده آل نزدیک کند. این شیوه‌ها مانند جراحی بای پس، اسلیو، باندینگ معده و… برای افرادی که نتوانسته‌اند با روش‌های سنتی مانند رژیم غذایی و انجام فعالیت‌های ورزشی سخت، وزن خود را کاهش دهند زیر نظر پزشک معالج و پس از انجام آزمایش‌ها و معاینات پزشکی انجام می‌شود.

پزشکان برتر

محمد حمید کرباسیان


سفارش طراحی سایت پزشکی و تخصصی در سایت زیر:

  DrMohandes.com

دکتر پیج همراه همیشگی شما در لحظه های سخت انتخاب

محل تبلیغ شما

مقالات مرتبط

متخصص بیهوشی چه کسی است؟

متخصص بیهوشی چه کسی است؟

متخصص بیهوشی چه کسی است؟ متخصص بیهوشی (Anesthesiologist) به پزشکی میگویند که به بیهوشی و فرایندهای مربوط به عمل جراحی می‌پردازد. نام کامل رشته بصورت بیهوشی، مراقبتهای ویژه و درد میباشد که امروزه

ادامه مطلب ...

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا