بهترین دکتر فوق تخصص میگرن در تهران

بهترین دکتر فوق تخصص میگرن در تهران

بی شک سردرد‌های میگرنی برای تمامی افراد ناخوشایند هستند و گاهی پیش آمده که سردرد به قدری شدید بوده است که تمام جنبه‌های زندگی فرد را تحت تأثیر قرار داده است. زمانی که سردرد بسیار شدید است و تحمل آن بسیار سخت است.

مصرف دارو‌های مختلف برای تسکین درد اولین راهکاری است که افراد به دامان آن پناه می‌برند. به این سردرد‌ها، سردرد‌های میگرنی گفته می‌شود. این سردرد‌ها زمانی که شروع می‌شوند بسیار ناتوان‌کننده هستند و تنها با مراجعه به بهترین دکتر فوق تخصص میگرن در تهران می‌توان پروسه درمان موفقیت‌آمیزی داشت.

خوشبختانه در ایران پزشکان متخصص و فوق تخصص زیادی وجود دارند که لایق عنوان بهترین متخصص میگرن هستند چون از روش‌های تشخیصی قطعی و درمان‌های راحتی استفاده می‌کنند و فرد به راحتی پس از طی کردن پروسه درمان دیگر تجربه سردرد‌های خسته‌کننده و مداوم را نخواهد داشت.

میگرن چیست؟

سردرد‌هایی که تحت عنوان میگرن شناخته شده هستند با سردرد‌های معمولی متفاوت هستند. میگرن یک مشکل نورولوژیک است که باعث سردرد‌های شدیدی در یک طرف سر می‌شود. این سردرد‌ها ممکن است چند ساعت تا چند روز ادامه پیدا کنند. سردرد‌های نبض دار میگرنی با احساس تهوع و بی‌اشتهایی و گاه به گاهی استفراغ همراه هستند. حملات میگرنی و تعداد آن‌ها در هر فرد متفاوت است.

میگرن چیست

انتخاب نوع درمان میگرن باید با توجه به نوع میگرن باشد. میگرن به صورت‌های مختلفی از قبیل میگرن متداول یا بدون اورا، میگرن کلاسیک یا با اورا، میگرن پیچیده، میگرن مزمن، میگرن حاد، میگرن شکمی، میگرن بازیلار، میگرن قاعدگی، میگرن وستیبولار و میگرن عصبی بروز می‌کند.

بهترین دکتر میگرن

متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات یکی از بهترین پزشکان متخصص میگرن است. این گروه پزشکان با تشخیص دقیق اقدام به درمان می‌کنند. خوشبختانه بیشتر پزشکان با انواع بیمه‌های تأمین اجتماعی، خدمات درمانی، بیمه سلامت، بیمه نیرو‌های مسلح و… قرارداد دارند. حتی برخی از آن‌ها برای افرادی که بیمه تکمیلی دارند معرفه نامه معتبر صادر می‌کنند تا هزینه‌های درمان را از بیمه دریافت کنند.

متخصصین این حوزه روش‌های متعددی را برای درمان میگرن استفاده می‌کنند که جدیدترین آن نوروتراپی است. نوروفیدبک یا نوروتراپی یکی از روش‌های رایج و شناخته شده در درمان اختلالات روانی است که تأثیر فوق‌العاده‌ای روی درمان میگرن دارد. این روش بدون دارو و بدون عارضه است. پزشک با توجه به شدت سردرد، تعداد جلسات و طول جلسات را تعیین می‌کند. بعد از درمان فرد نیازی به تکرار درمان یا استفاده از روش‌های درمانی دیگر ندارد و می‌تواند از تأثیرات پایدار آن لذت ببرد.

فلوشیپ میگرن

تخصص فلوشیپ میگرن درمان انواع سردرد‌ها سینوسی، خوشه‌ای، تنشی و میگرنی می‌باشد. در ایران پزشکان فلوشیپ میگرن متعددی وجود دارند که حتی از کشور‌های همسایه هم مراجعه‌کنندگانی برای درمان دارند. فلوشیپ مغز و اعصاب- سردرد و میگرن از متد‌های جدید و کارآمدی برای درمان سردرد‌های میگرنی استفاده می‌کند.

در این بین فلوشیپ میگرن در تهران یکی از بهترین گزینه‌های درمان میگرن می‌باشد. برخی از متخصصین مغز و اعصاب دارای فلوشیپ فوق تخصصی درد هستند و درصد زیادی از آن‌ها جزء انجمن درد در ایران هستند که توانسته‌اند جراحی‌های موفقیت‌آمیز زیادی را در زمینه دیسک گردن و کمر با لیزر انجام دهند.

بیشتر پزشکانی که دارای فلوشیپ میگرن هستند برخی از مدارک خود از کشور‌های اروپایی و آمریکایی دریافت کرده‌اند و با آگاهی کامل از بروزترین متد‌های حال حاضر دنیا درمان را شروع می‌کنند.

متخصص میگرن چه کسی است؟

در تهران لیستی از بهترین متخصصین میگرن فعالیت می‌کنند که از برترین متد‌های روز دنیا جهت درمان استفاده می‌کنند. برخی از متخصصین و فوق تخصصین کنترل و درمان درد و میگرن از دانشگاه شهید بهشتی تهران تحصیلات خود را به پایان رسانده‌اند. این پزشکان فعالیت خود را در بیشتر کلینیک‌های مغز و اعصاب انجام می‌دهند و در بیشتر بیمارستان‌ها هم فعالیت خود را به صورت تخصصی انجام می‌دهند.

شمار متخصصانی که در زمینه درمان میگرن فعالیت می‌کنند بسیار زیاد هستند. این پزشکان انواع درد‌های میگرنی از قبیل میگرن شکمی، میگرن در بارداری، میگرن قاعدگی، میگرن عصبی و… را کنترل و مدیریت می‌کنند. پزشکان حاذق و توانمند ابتدا علت اصلی میگرن را پیدا می‌کنند و بعد بر اساس آن پروسه درمان را تا بهبودی کامل ادامه می‌دهند.

پزشکانی که متخصص میگرن در تهران هستند در زمینه درمان انواع درد‌های لگنی، درد‌های تنگی کانال نخاعی، درد‌های سیاتیک و… هم تخصص دارند و می‌توانند راهکار‌های مؤثری را ارائه دهند. کارنامه موفق و پربار بیشتر پزشکان ثابت کرده است که به راحتی می‌توان انواع درد‌های میگرنی را قبل از رسیدن به مرحله حمله کنترل کنند.

نحوه درمان میگرن

برای درمان میگرن باید ابتدا مشخص شود که میگرن از کدام نوع است و چه علائمی دارد. علت‌های مختلفی باعث بروز میگرن می‌شوند که پیدا کردن علت ایجاد میگرن در انتخاب روش درمانی درست تأثیر‌گذار است.

مثلاً گاه فرد در اثر تغییر الگوی خواب دچار میگرن می‌شود. یا مثلاً ممکن است فرد در اثر مصرف دخانیات و الکل دچار چنین عارضه‌ای می‌شود. در اصل برای درمان این میگرن‌ها باید سبک زندگی را اصلاح کرد. اما زمانی که میگرن ریشه ارثی دارد و روش‌های خانگی برای درمان آن مؤثر نیستند ناچاراً باید پزشک متخصص روش‌های درمانی دیگری را به کار بگیرد.

روش‌های درمان میگرن

برای درمان میگرن می‌توان یکی از روش‌های زیر را با توجه شرایط و وضعیت میگرن انتخاب کنید.

دارو درمانی

معمولاً پزشکان دارو‌های گروه OTC و ناپروکسن را برای میگرن قاعدگی و بازیلر تجویز می‌کنند.

استفاده از بوتاکس برای درمان میگرن

بوتاکس‌هایی که به منظور درمان میگرن استفاده می‌شوند با نمونه‌های زیبایی متفاوت هستند. این عمل باعث بی‌حس کردن عصب مغز می‌شود. پزشک متخصص بوتاکس را به عضلات گردن و صورت تزریق می‌کند که تأثیر‌گذاری آن فوق‌العاده است.

تاثیر بوتاکس در درمان سردرد های میگرنی

نوروتراپی یا نوروفیدبک

نوروفیدبک یک درمان قطعی و بدون دارد است که باعث می‌شود سردرد‌های میگرنی به طور کامل درمان شوند. این روش قطعی‌ترین روشی است که توانسته است بر میگرن غلبه کند. نوروفیدبک زیر نظر پزشک متخصص و در چندین جلسه انجام می‌شود.

مطالب مرتبط: بهترین متخصص داخلی مغز و اعصاب در تهران

تغییر سبک غذایی

اگر میگرن به دلیل بدخوابی، تغییر الگوی خواب، مصرف غذا‌های مانده، نور زیاد چراغ، بو‌های تند و خاص، استرس و… به وجود بیاید به راحتی می‌توان با تغییر سبک زندگی آن را تغییر داد.

منبع:

https://www.ninds.nih.gov/health-information/disorders/migraine

https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/migraine-headache/symptoms-causes/syc-20360201

پزشکان برتر

محمد حمید کرباسیان


سفارش طراحی سایت پزشکی و تخصصی در سایت زیر:

  DrMohandes.com

دکتر پیج همراه همیشگی شما در لحظه های سخت انتخاب

محل تبلیغ شما

مقالات مرتبط

متخصص بیهوشی چه کسی است؟

متخصص بیهوشی چه کسی است؟

متخصص بیهوشی چه کسی است؟ متخصص بیهوشی (Anesthesiologist) به پزشکی میگویند که به بیهوشی و فرایندهای مربوط به عمل جراحی می‌پردازد. نام کامل رشته بصورت بیهوشی، مراقبتهای ویژه و درد میباشد که امروزه

ادامه مطلب ...

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا