بهترین دکتر جراح ابدومینوپلاستی در تهران

عمل ابدومینوپلاستی چیست؟

عمل جراحی ابدومینوپلاستی پس از عمل چاقی

کاهش وزن یک دستاورد شگفت انگیز و گامی مثبت به سمت یک زندگی سالم‌تر است. جراحی چاقی یا جراحی کاهش وزن، هر ساله توسط میلیون‌ها نفر برای کاهش اندازه معده و کمک به افراد برای بازگشت به مسیر اهداف کاهش وزن انتخاب می‌شود. با این حال، ممکن است پس از بهبودی متوجه شوید که افتادگی یا شلی پوست مانع از نمایان شدن اندام‌های جدیدتان می‌شود

باقی ماندن بافت چربی و ضعیف شدن عضلات شکم از مشکلات رایج پس از جراحی کاهش وزن هستند.

عمل جراحی زیبایی شکم یا عمل جراحی ابدومینوپلاستی کمک می‌کند تا پوست و چربی اضافی شکم از بین برود و در عین حال ماهیچه‌های دیواره شکم را سفت می‌کند. این جراحی، به بیماران بدنی خوش فرم تر و ظاهری تازه می‌دهد. بسیاری از بیماران پس از جراحی لاغری، برای بهبود شرایط بدنی، از ابدومینوپلاستی یا تامی تاک استفاده می‌کنند.

عمل جراحی ابدومینوپلاستی

 

چرا بعد از کاهش وزن باید جراحی ابدومینوپلاستی یا تامی تاک انجام داد؟

کاهش وزن عمده یک دستاورد بزرگ است. اما هنگامی که به هدف کاهش وزن خود رسیدید، ممکن است همچنان مشکلاتی مانع این شوند که به طور کامل از ظاهر جدید خود لذت ببرید. یکی از این مشکلات افتادگی پوست شکم است. متأسفانه، این مشکل تنها با رژیم غذایی یا ورزش قابل درمان نیست.

انجام جراحی ابدومینوپلاستی پس از جراحی کاهش وزن، باعث می‌شود تا از دست پوست اضافه راحت شوید و ظاهری زیباتر داشته باشید.

علاوه بر زیبایی دلیل دیگری هم برای در نظر گرفتن جراحی ابدومینوپلاستی پس از جراحی کاهش وزن وجود دارد. ممکن است چربی و پوست‌های اضافه مانع از این شوند که اعضای بدنتان به راحتی حرکت کند. همین موضوع باعث می‌شود تا نتوانید به میزان لازم ورزش کنید.

ورزش یک عنصر مهم در حفظ و تثبیت وزن جدیدتان است. اگر ورزشی که انجام می‌دهید از کیفیت خوبی برخوردار نباشد، ممکن است نتایج عمل تغییر کند. ابدومینوپلاستی می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید به یک برنامه تمرینی سالم پایبند باشید.

 

جراحی چاقی

مقاله مرتبط : بهترین جراح باندینگ معده

 روش های عمل جراحی ابدومینوپلاستی

امروزه طیف وسیعی از تکنیک‌های تامی تاک وجود دارد که هر کدام از آنها به مسائل زیبایی قسمت خاصی از بدن می‌پردازند. در ادامه تکنیک‌های مورد استفاده در جراحی تامی تاک را توضیح داده‌ایم:

تامی تاک کامل

مناسب برای کسانی که مقدار متوسطی  ​​​​پوست اضافی در ناحیه میانی شکم خود دارند. در این روش، جراح برشی در سرتاسر استخوان لگن ایجاد می‌کند و سپس عضلات را سفت می‌کند و از تکنیک‌های پیشرفته لیپوساکشن برای حذف چربی استفاده می‌کند. سپس محل ناف را تغییر می‌دهد تا ظاهر شکم طبیعی به نظر برسد.

مینی تامی تاک

برش کوچک‌تری در امتداد قسمت تحتانی شکم ایجاد می‌شود. مینی تامی تاک به اندازه یک تامی تاک شکم کامل تهاجمی نیست. در این روش محل ناف نیازی به اصلاح ندارد.

تامی تاک کشیده

بیمارانی که بعد از کاهش وزن نیاز به کانتورینگ قسمت‌های مختلف بدن دارند، بهترین کاندیداهای انجام تامی تاک کشیده هستند. برش این جراحی فراتر از باسن و ناحیه اطراف ناف است. طی این جراحی ماهیچه‌ها سفت می‌شوند، پوست اضافی حذف می‌شود و چربی از طریق لیپوساکشن برداشته می‌شود. ناف نیز به‌گونه‌ای قرار می‌گیرد که کاملاً طبیعی به نظر برسد.

در تمام جراحی‌ها، تلاش جراحان در به حداقل رساندن ظاهر اسکارها یا قرار دادن آنها در مکان‌هایی است که با لباس زیر یا لباس شنا پنهان می‌شوند.

برای تعیین بهترین نوع جراحی تامی تاک، لازم است با جراح خود مشورت کنید. او با درنظر گرفتن عوامل مختلف بهترین گزینه موجود را به شما پیشنهاد می‌کند.

دوران نقاهت بعد از عمل ابدومینوپلاستی

جراحی ابدومینوپلاستی با بیهوشی عمومی انجام می‌شود و حدود 2 تا 4 ساعت طول می‌کشد. پس از انجام عمل جراحی تامی تاک، یک لباس فشرده‌سازی به شما داده می‌شود تا گردش خون را در ناحیه عمل بهتر شود و در هنگام استراحت در خانه احساس راحتی بیشتری داشته باشید. مهم است که پس از عمل زمان زیادی برای بهبودی در نظر بگیرید. با اجازه جراح خود، باید بتوانید پس از گذشت 6 تا 8 هفته از عمل، ورزش را از سر بگیرید.

 

نحوه انجام ابدومینوپلاستی

 

 

ترکیب تامی تاک با جراحی‌های دیگر

اگر کاهش وزن شدیدی را تجربه کرده‌اید، ممکن است جراح به شما توصیه کند تا جراحی ابدومینوپلاستی با سایر جراحی‌های کانتورینگ بدن ترکیب کنید. ترکیب تکنیک‌های مختلف جراحی کانتورینگ با جراحی تامی تاک، هم هزینه کمتر و هم دوره نقاهت کوتاه‌تری دارد. همچنین این موضوع به خوش فرم و کانتور شدن هم‌زمان چندین قسمت مختلف بدن کمک می‌کند.

 

عمل جراحی ابدومینوپلاستی
عمل جراحی ابدومینوپلاستی

 

جمع بندی

یکی از بهترین راه‌ها برای بیمارانی که جراحی کاهش وزن انجام داده‌اند و می‌خواهند شکل ظاهری خوش فرمی داشته باشند، انجام جراحی ابدومینوپلاستی است. شاید جراحی اضافی دشوار به نظر برسد.

شاید سوالاتی ذهن شما رو بخودش مشغول کنه ، اینکه ، درد بعد از عمل ابدومینوپلاستی رو تحمل میکنم یا نه ، برگشت شکم بعد از عمل ابدومینوپلاستی ممکنه رخ بده ، هزینه عمل ابدومینوپلاستی چقدره  و … . اما مطمئن باشید ارزشش را دارد. چون این جراحی هم ظاهر شما را بهبود می‌بخشد و هم باعث می‌شود که از دست پوست و چربی‌های اضافی راحت شوید و وزن بیشتری از دست دهید.

لطفا اگر تجربیات عمل ابدومینوپلاستی  رو دارید ، در پایین همین مقاله به اشتراک بگذارید.

پزشکان برتر

محمد حمید کرباسیان


سفارش طراحی سایت پزشکی و تخصصی در سایت زیر:

  DrMohandes.com

دکتر پیج همراه همیشگی شما در لحظه های سخت انتخاب

محل تبلیغ شما

مقالات مرتبط

متخصص بیهوشی چه کسی است؟

متخصص بیهوشی چه کسی است؟

متخصص بیهوشی چه کسی است؟ متخصص بیهوشی (Anesthesiologist) به پزشکی میگویند که به بیهوشی و فرایندهای مربوط به عمل جراحی می‌پردازد. نام کامل رشته بصورت بیهوشی، مراقبتهای ویژه و درد میباشد که امروزه

ادامه مطلب ...

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا