بهترین فوق تخصص پروتز دندان در تهران

بهترین فوق تخصص پروتز دندان در تهران

پروتز دندان یکی از بهترین روش‌های ترمیمی می‌باشد که با وجود ارائه جایگزین‌هایی برای آن باز توانسته محبوبیت خود را حفظ کند. افراد در طول زندگی خود به دلایل مختلفی ممکن است یک یا چند عدد از دندان‌های خود را از دست بدهند. پوسیدگی، عفونت، حادثه، بیماری، افزایش سن، عدم رعایت بهداشت دهان و دندان و… جزء این عوامل هستند.

پروتز‌های دندانی باید توسط بهترین متخصص پروتز دندان در تهران جایگذاری شوند. در غیر این صورت نمی‌توانند مزایای خود را نشان دهند. بنابراین بهتر است برای انجام این پروتز‌ها حتماً به پزشک متخصص مراجعه کنید. در این مقاله می‌خواهیم به معرفی کامل پروتز دندان، کاربرد‌ها، انواع و مزایای آن بپردازیم. همچنین بهترین متخصص پروتز‌های دندانی را معرفی کنیم.

1. دکتر سید مجید صاحبی

دکتر سید مجید صاحبی

دکتر سید مجید صاحبی متخصص پروتز های دندان هستند که در تهران مشغول به فعالیت می باشند. دکتر صاحبی در این مدت از فعالیت خود توانسته در بین عموم مردم رضایت بسیاری را کسب کند. ایشان بسیار در کار خود ماهر هستند و توانایی زیادی در این حوزه دارند. از نظر مراجعین، دکتر مجید صاحبی یکی از بهترین ها در این حوزه هستند.

خدمات:

  • روکش دندان
  • دندان مصنوعی
  • پروتز ثابت و متحرک
  • لمینت دندان
آدرس مطب تهران، یوسف آباد، خیابان سید جمال الدین اسد آبادی، نبش خیابان 3، پلاک 17، واحد 8
شماره تماس 02188724166

2. دکتر محمد میرشکار

دکتر محمد میرشکار

متخصص پروتزهای دندانی و ایمپلنت از دانشگاه شیراز

فارغ التحصیل رشته دندانپزشکی عمومی از دانشگاه تهران

master ایمپلنت از ICOI

عضو انجمن دندانپزشکان زیبایی آمریکا(AACD)

آدرس مطب تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش بهار جنوبی، ساختمان آکسا، طبقه 2، واحد 5
شماره تماس 02122260026

3. دکتر سمیه ذیقمی

دکتر سمیه ذیقمی

یکی دیگر از بهترین دکتر پروتز دندان در تهران، سرکار خانم سمیه ذیقمی می باشد. ایشان مدرک فلوشیپ کاشت دندان را دارند و در کار خود بسیار ماهر می باشند. سرکار خانم دکتر ذیقمی خدمات بسیاری را می تواند به مراجعین خود ارائه دهد تا دیگر مشکلات دندان آن ها حل شود. از نظر مراجعین، دکتر سمیه ذیقمی یکی از بهترین ها در کار پروتز دندان می باشد.

خدمات:

  • ایمپلنت
  • زیبایی
  • طرح لبخند
  • پروتز دندان
آدرس مطب تهران، میدان مادر، خیابان سنجابی، میدان مینا، خیابان مینا، پلاک 11، طبقه 1، واحد 1
شماره تماس 02126421445

4. دکتر سمیرا فرنیا

دکتر سمیرا فرنیا

یکی دیگر از بهترین دکتر پروتز دندان در تهران، سرکار خانم دکتر سمیرا فرنیا محسوب می شود. دکتر فرنیا یکی از رتبه های برتر کنکور سراسری هستند و توانستند با اخذ بهترین رتبه، وارد رشته دندانپزشکی دانشکده دولتی شوند و در طی این مدت به عنوان دانشجوی نمونه، دوره دکترا عمومی را به پایان برساند. ایشان بعد از گذراندن دوره های دکترا عمومی خود، به مدت 2 سال در مطب دندانپزشکی خود مشغول به فعالیت شدند. از سوابق مهم ایشان، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه و همچنین آموزش و تربیت دانشجویان بود.

خدمات:

  • کامپوزیت ونیر
  • روکش دندان
  • عصب کشی
  • ایمپلنت
  • پروتز دندان
  • بلیچینگ دندان
آدرس مطب تهران، سعادت آباد، ابتدای سرو غربی، ساختمان نگین سرو، پلاک 35، طبقه 5، واحد 24
شماره تماس 02191001116

5. دکتر مصطفی شیواپور

دکتر مصطفی شیواپور

دکتر مصطفی شیواپور، جراح و دندانپزشک، با 20 سال سابقه درخشان در ارائه انواع خدمات مربوط به دهان و دندان، در کلیه امور دندانسازی و دندانپزشکی دارای مهارت است. وی یکی از کلینیک های دندانسازی موفق را در شرق تهران دارد. با توجه به پروتزهای دندانی باکیفیتی که دکتر شیواپور در طول سال های فعالیت خود ساخته و به متقاضیان خود تحویل داده است، می توان گفت ایشان نیز یکی از بهترین دکتر پروتز دندانی در شرق تهران می باشد. در ضمن شماره نظام پزشکی ایشان، 14166 می باشد.

خدمات:

  • ساخت پروتزهای ثابت و متحرک
  • پرداخت هزینه به صورت اقساط
  • تعمیر شکستگی در حداقل زمان
  • ساخت لثه نرم بدون درد
  • جراحی لثه و دندان
آدرس مطب تهران، بزرگراه رسالت مجیدیه جنوبی، روبه روی مسجد المهدی، پلاک 265، واحد 3
شماره تماس 02122529391

6. دکتر مصطفی محمدی

دکتر مصطفی محمدی

جناب آقای مصطفی محمدی با کد نظام پزشکی 61679، یک دیگر از دندانپزشکانی است که به عنوان یکی از بهترین دکتر پروتز دندانی در شرق تهران به شمار می رود. ایشان متخصص ایمپلنت و کاشت دندان بوده و خدمات مربو به دندان را به طور کامل و با بالاترین سطح کیفیت ارائه می دهد. علاوه بر خدمات مربوط به بزرگسالان، دکتر محمدی خدمات دندانپزشکی را به کورکان و اطفال نیز ارائه می دهد.

خدمات:

جرم گیری و بروساژ

ساخت پروتز و دندان مصنوعی

درمان ریشه دندان

ایمپلنت

ترمیم دندان

آدرس مطب تهران، خیابان پیروزی، سه راه سلیمانیه، جنب بانک ملت، شعبه پیروزی، پلاک 599، طبقه 4،  واحد 14
شماره تماس 02133259968

7. دکتر ابوالقاسم اعلم الهدی

دکتر ابوالقاسم اعلم الهدی

یکی دیگر از بهترین دکتر پروتز دندان در تهران جناب دکتر ابوالقاسم اعلم الهدی، محسوب می شود. ایشان در کار خود بسیار با اخلاق و صبور می باشند و جزو یکی از ماهر ترین ها در این حوزه هستند. دکتر اعلم الهدی در سال 1379 فارغ التحصیل دانشکده دندانپزشکی دانشگاه تهران هستند و از سال 1381 در بخش پروتز درمانگاه تخصصی دندانپزشکی محمد رسول ا… مشغول به فعالیت می باشند. ایشان دارای 23 سال سابقه در این حیطه هستند.

خدمات:

پروتز های دندانی

آدرس مطب تهران، میدان شهدا، خیابان مجاهدین اسلام، چهار راه آبسرد دار، خیابان زرین خامه، خیابان قائن، درمانگاه تخصصی دندانپزشکی حضرت محمد رسول الله (ص)
شماره تماس 02177507515

8. دکتر کورش صادق پور

دکتر کورش صادق پور

یکی دیگر از بهترین دکتر پروتز دندان در تهران، دکتر کورش صادق پور هستند. ایشان یکی از  متخصصین پروتز دندانی محسوب می شوند که در کار خود بسیار ماهر می باشند. دکتر صادق پور یکی از صبورترین پزشکان در حوزه پروتز دندانی هستند که بسیاری از مراجعین از خدمات او راضی می باشند. دکتر کورش صادق پور از نظر مراجعین یکی از بهترین ها در کار خود می باشد و در طی این مدت از فعالیت خود درصد بالایی از رضایت مراجعین را به خود جلب کرده است.

خدمات:

  • کشیدن دندان نهفته
  • روکش دندان
  • ایمپلنت
آدرس مطب تهران، زعفرانیه، خیابان مقدس اردبیلی، بین خیابان ب و ج، پلاک 158، ساختمان مهر، واحد 207
شماره تماس 02122054917

9. دکتر آزاده خواجوی

دکتر آزاده خواجوی

یکی از متخصصین پروتز دندانی و ایمپلنت در تهران، سرکار خانم دکتر آزاده خواجوی می باشند. ایشان دارای بورد تخصصی از دانشگاه علوم پزشکی تهران هستند. سرکار خانم دکتر خواجوی عضو هیئت علمی دانشگاه نیز می باشند. در طی این مدت از فعالیت خود مراجعین بسیاری هستند که از خدمات دندانپزشکی دکتر خواجوی راضی می باشند و در بین آن ها درصد بالایی از رضایت را مراجعین را داد.

خدمات:

  • پروتز های دندانی
آدرس مطب تهران، شریعتی، نرسیده به چهار راه قدس، کوچه ماهروز زاده، پلاک 4، طبقه 3، واحد 14
شماره تماس 02122750339

10. دکتر احسان مرشدی

دکتر احسان مرشدی

جناب آقای دکتر احسان مرشدی، دکترای حرفه ای دندانپزشکی، دارای بورد تخصصی پروتزهای دندانی یا همان پروستودانتیکس، یکی از بهترین دکتر پروتز دندان در شرق تهران می باشد. دکتر مرشدی در ساخت پروتزهای دندانی بسیار متبحر و با تجربه است و این کار را با ظرافت و کیفیت تمام انجام می دهد.

خدمات:

پروتز ثابت و متحرک

پروتز فک

دندان مصنوعی

جراحی لثه و ریشه

 

آدرس مطب تهران، فلکه اول تهرانپارس، حدفاصل فلکه اول تهرانپارس و چهارراه تیرانداز
شماره تماس 02177729100

پروتز دندان چیست و چه کاربردی دارد؟

پروتز دندان وسیله‌ای دندانپزشکی است که به عنوان جایگزین دندان اصلی فرد به کار می‌رود، به پروتز‌ها، روکش دندان یا دندان مصنوعی نیز گفته می‌شود. در واقع پروتز‌ها ساختاری کاملاً شبیه به دندان طبیعی دارند. درنتیجه با جایگذاری آن‌ها در دهان می‌توان جای دندان از دست رفته را به آسانی پر کرده و از مزایای آن استفاده کرد. بنابراین کاربرد اصلی پروتز‌های دندانی، پر کردن جای خالی دندان‌های طبیعی می‌باشد.

از کاربرد‌های دیگر پروتز دندان می‌توان به اصلاح لبخند، کمک به جویدن و بلع صحیح غذا و اصلاح تکلم اشاره کرد. دندان‌ها بیشتر از آن چیزی که فکر می‌کنید در زندگی ما تأثیر دارند. نبود یک یا چند دندان می‌تواند به سرعت جای خالی خود را به ما نشان دهند. بنابراین کاربرد دندان فقط به جویدن محدود نمی‌شود.

پروتز دندان چیست

اهمیت انجام پروتز دندان در چیست؟

استفاده از پروتز دندان چه اهمیتی دارد؟ چرا لازم است جهت پر کردن جای خالی دندان اقدام کنیم؟ یکی از دلایل مهم پر کردن جای خالی دندان، جلوگیری از به هم ریختگی دندان‌ها و ایجاد مشکلات فکی است. با خالی ماندن جای دندان از دست رفته، فضای کافی برای حرکت دندان‌ها فراهم می‌شود. درنتیجه دندان‌ها رد طول فک حرکت کرده و دچار به هم ریختگی خواهند شد. در این صورت فرد باید متحمل هزینه اضافی برای ارتودنسی نیز شود.

مورد دیگر که اهمیت روکش دندان را نشان می‌دهد، جلوگیری از آسیب به لثه‌ها است. نبود دندان موجب تحلیل رفتن لثه در طول زمان می‌شود که خوشبختانه پروتز دندان از این آسیب جلوگیری خواهد کرد. بالا بردن اعتماد به نفس فرد در هنگام صحبت کردن و لبخند زدن از دیگر موارد پراهمیت جایگزین کردن دندان مصنوعی است.

پروتز دندان چگونه انجام می‌شود؟

پروتز‌ها در لابراتوار‌های مخصوص ساخته شده و سپس توسط بهترین متخصص پروتز دندان در تهران جایگذاری می‌شوند. بنابراین برای ساخت پروتز‌ها باید چندین هفته منتظر بمانید. برای پر کردن جای خالی دندان از دست رفته با پروتز ابتدا پزشک باید وضعیت دهان، فک و دندان‌های شما را به صورت کامل بررسی می‌کند. سپس پزشک با استفاده از ابزار مخصوص موقعیت فک‌ها، فاصله آن‌ها و فاصله دندان‌ها را به دقت اندازه‌گیری می‌کند. همچنین قالب‌گیری در این مرحله انجام می‌شود.

در قالب‌گیری یک ماده موم مانند مخصوص را در ظرف‌های پلاستیکی کوچکی وارد دهان می‌کنند. این موم بر روی دندان‌ها قرار گرفته و به نوعی قالب‌گیری می‌کند. این قابل به لابراتوار فرستاده شده و دندان براساس آن ساخته می‌شود. پس از آن که پروتز‌ها آماده شدند، توسط پزشک متخصص پروتز دندان در جای فیکس خواهند شد.

کار متخصص پروتز دندان چیست؟

وظیفه بهترین متخصص پروتز دندان در تهران، انجام اندازه‌گیری‌ها، قالب‌گیری فک و جایگذاری پروتز است. در واقع پزشک متخصص وظیفه بسیار مهمی را به عهده دارد. یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین مرحله‌های ساخت پروتز، همان مرحله اندازه‌گیری و قالب‌گیری است. زیرا اگر اندازه‌گیری و قالب‌گیری به درستی انجام نشود، پروتز‌ها بعداً اندازه نشده و وقت و هزینه بیمار به کلی هدر می‌رود.

همچنین نحوه جایگذاری پروتز‌ها بسیار مهم است. زیرا اگر نصب پروتز دندان به صورت غیراصولی انجام شود، بیمار نمی‌تواند از مزایای آن استفاده کند. همچنین غذا جویدن و صحبت کردن با پروتز برای وی سخت می‌شود. بنابراین مراجعه به بهترین متخصص پروتز دندان بسیار مهم است. بهتر است در انتخاب پزشک معالج خود دقت داشته باشید.

انواع پروتز دندان کدامند؟

پروتز دندان در انواع مختلفی ساخته و جایگذاری می‌شود. در واقع این پروتز‌ها در تعداد واحد دندان و نوع جایگذاری خود با هم فرق دارند. به صورت کلی روکش دندان به صورت تک واحدی، چند واحدی و یا یک دست دندان کامل استفاده می‌شوند. مثلاً ممکن است بیمار تنها به یک یا سه واحد دندان نیاز داشته باشد. بنابراین از همان تعداد دندان برای او بهره می‌برند. اما برخی افراد برای یک یا دو فک خود به صورت کامل به پروتز‌های دندانی نیاز دارند. در این صورت پروتز‌ها در تعداد بالاتری ساخته می‌شوند.

انواع پروتز دندان

نحوه جایگذاری پروتز دندان به دو صورت ثابت و متحرک است. در نوع ثابت، پروتز به صورت غیرمتحرک در دهان گذاشته شده و فرد توانایی خارج‌سازی آن را ندارد. اما در پروتز متحرک، فرد می‌تواند در صورت نیاز پروتز را در دهان گذاشته و در مواقع دیگر آن را از دهان خارج سازد.

انتخاب این که پروتز دندان ثابت برای شما بهتر است یا متحرک بستگی به انتخاب شما، شرایط فک و دهان و صلاحدید پزشک دارد. بهتر است انتخاب نوع پروتز را به متخصص پروتز بسپارید. در ادامه به بررسی هر کدام از انواع پروتز ثابت و متحرک می‌پردازیم.

پروتز ثابت دندان

پروتز ثابت یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین انواع پروتز دندان است که بسیاری از افراد استفاده از آن را ترجیح می‌دهند. در این روش که به روکش دندان نیز معروف است، پروتز به صورت ثابت در جای خالی قرار داده می‌شود. در این صورت فرد هنگام استفاده از پروتز به سختی متوجه مصنوعی بودن آن خواهد شد.

همچنین ظاهر و شکل و شمایل این دندان بسیار زیبا و طبیعی است. بنابراین افراد دیگر نمی‌توانند روکش را تشخیص دهند. بزرگسالان جوانتر بیشتر به انجام این نوع پروتز علاقه نشان می‌دهند. البته پروتز ثابت خود انواع مختلفی دارد که در ادامه به معرفی آنان می‌پردازیم.

روکش تک واحدی دندان

اگر تنها یک دندان فرد آسیب دیده باشد از روکش تک واحدی استفاده می‌شود. گاهی اوقات آسیب دیدگی به حدی نیست که پزشک کل دندان را از دهان خارج سازد و دیواره‌های دندان باقی می‌مانند. مثلاً ممکن است دندان در اثر پوسیدگی، عصب کشی یا پر کردن زیاد تیره و یا زرد شده باشد. در این حالت دندان با استفاده از روکش به صورت کامل پوشیده می‌شود. این گونه هم از ادامه پوسیدگی جلوگیری می‌شود و هم ظاهر دندان بهبود پیدا می‌کند.

بریج دندان

اگر در جایی تنها اصطلاح پروتز دندان ثابت را به کار بردند، مسلماً منظور بریج دندان است. بریچ هم برای یک دندان و هم چندین دندان استفاده می‌شود. مثلاً ممکن است فضای بین دو دندان به میزان دو یا سه واحد خالی باشد. در این شرایط از یک دندان سالم به دندان سالم دیگر پل‌زده می‌شود. سپس با استفاده از این پل می‌توان چندین واحد پروتز ثابت را جایگذاری کرد.

در واقع این پروتز می‌تواند محل خالی دندان‌ها را به خوی بپوشاند. در این حالت فرد از پروتز‌های جایگذاری شده می‌تواند به خوبی برای جویدن غذا، صحبت کردن و یا لبخند شدن استفاده کند.

پروتز متحرک دندان

در شرایطی که تعداد دندان‌های افتاده فرد زیاد باشد، امکان استفاده از پروتز دندان ثابت کمتر می‌شود. در این حالت پزشک استفاده از پروتز‌های متحرک را توصیه می‌کند. در واقع اولویت با پروتز‌های ثابت است. اما اگر شرایط لازم برای استفاده از پروتز ثابت مهیا نباشد، پروتز متحرک گزینه بعدی می‌باشد. پروتز‌های متحرک نسبت به انواع ثابت هم از نظر کارایی و هم از نظر ظاهری ضعیف‌تر عمل می‌کنند. در واقع ممکن است فرد با کمی توجه متوجه مصنوعی بودن آن‌ها شود. البته امروزه لابراتوار‌ها تمام تلاش خود را می‌کنند که به این پروتز‌ها ظاهری طبیعی‌تر ببخشند.

پروتز پارسیل، پروتز اوردنچر و پروتز کامل دندان (یک دست دندان کامل) جزء انواع پروتز‌های متحرک هستند. در ادامه هر کدام از آن‌ها را معرفی و بررسی می‌کنیم.

پروتز دندانی متحرک پارسیل

یکی از پراستفاده‌ترین انواع پروتز دندان متحرک، پارسیل می‌باشد. این پروتز‌ها برای پر کردن چندین دندان در طول فک به کار ‌می‌روند. در این روش دندان‌های مصنوعی با استفاده از بخش‌های لثه مانند و گیره‌های فلزی به دندان‌های دیگر متصل می‌شوند. در واقع دندان‌های دیگر به عنوان تکیه گاه برای دندان مصنوعی به کار ‌می‌روند. پروتز پارسیل خود دارای دو نوع تمام آکریل و کروم کبالت است.

پروتز اوردنچر

پروتز متحرک اوردنچر، یک دست پروتز دندان کامل است که بر روی دو پایه دندانی نصب می‌شوند. پایه‌های ایمپلنت موجب تثبیت بیشتر پروتز خواهند شد. راحتی این روش به پروتز ثابت نمی‌رسد. زیرا در هر صورت متحرک است. اما راحتی آن از دندان مصنوعی‌های لثه‌ای بیشتر می‌باشد.

پروتز کامل دندان چیست؟

یکی از انواع پروتز دندان متحرک که بیشتر برای سالمندان استفاده می‌شود، پروتز کامل دندان و یا یک دست دندان کامل است. این پروتز برای افرادی کاربرد دارد که تمامی دندان‌های خود را از دست داده‌اند. این نوع پروتز بیشتر با نام دندان مصنوعی در میان عوام شناخته می‌شود.

البته امروزه بزرگسالان و افراد جوان کمتر از این پروتز بهره می‌برند. زیرا با وجود روش‌هایی همانند ایمپلنت دندان، دندان مصنوعی دیگر منسوخ شده است. البته توجه داشته باشید که پروتز کامل دندان برای کسانی که امکان انجام ایمپلنت را ندارند بهترین انتخاب می‌باشد.

مزایای پروتز دندان

استفاده از پروتز دندان دارای مزیت‌های فوق‌العاده‌ای است که موجب محبوبیت بیش از پیش این روش ترمیمی و زیبایی می‌شود. برای آشنایی بهتر با این مزایا در این بخش به معرفی برخی از آن‌ها پرداخته‌ایم.

  • پروتز‌های دندانی از ماندگاری، دوام و طول عمر بسیار خوبی برخوردار هستند.
  • ظاهر پروتز‌های ثابت بسیار طبیعی است و با دندان طبیعی فرقی ندارند.
  • هزینه انجام این روش نسبت به روش‌هایی همانند ایمپلنت بسیار ارزان‌تر و به صرفه‌تر است.
  • با پر کردن جای خالی دندان، لبخندی زیبا را به شما می‌بخشند.
  • اعتماد به نفس فرد را بهبود بخشیده و موجب اصلاح تکلم می‌شوند.
  • نگهداری از آن‌ها آسان است و به اقدامات خاصی نیاز ندارد.
  • در نوع پروتز و نحوه جایگذاری آن تنوع بالایی وجود دارد. بنابراین طیف وسیعی از افراد می‌توانند از آن استفاده کنند.

میزان ماندگاری پروتز دندان چقدر است؟

سؤالی که بیشتر بیماران از بهترین متخصص پروتز دندان در تهران می‌پرسند این است که ماندگاری این پروتز‌ها چقدر است؟ در واقع رد تا چه مدت می‌تواند از پروتز‌ها بهره ببرد؟ به صورت کلی میزان ماندگاری پروتز‌های دندانی بسیار بالا بوده و این پروتز‌ها دائمی هستند. اما میزان ماندگاری به عواملی همچون نحوه ساخت پروتز در لابراتوار، کیفیت پروتز، نحوه جایگذاری آن و.. بستگی دارد. همچنین مراقبت از پروتز و نحوه استفاده از آن توسط بیمار نیز بر ماندگاری آن مؤثر است.

اگر پروتز دندان کیفیت خوبی داشته باشد و فرد تمامی نکات مراقبتی را رعایت کند، ماندگاری آن دائمی خواهد بود. در غیر این صورت ممکن است پروتز بعد از چندین ماه تا چند سال نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشد. البته مراجعه دوره‌ای به متخصص برای سرویس کردن و معاینه وضعیت پروتز موجب افزایش دوام آن خواهد شد.

قیمت پروتز دندان چقدر است؟

قیمت پروتز دندان به عوامل مختلفی بستگی دارد. ثابت یا متحرک بودن پروتز، کیفیت پروتز، لابراتوار مربوطه، هزینه پزشک و… جزء این عوامل هستند. برخی از سازمان‌های بیمه بخشی از هزینه‌های مربوط به دندان مصنوعی را پوشش می‌دهند. اما به صورت کلی هزینه انجام پروتز‌های دندانی اصلاً بالا نیست و همه افراد می‌توانند از آن بهره ببرند. بنابراین نیازی نیست بابت بالا بودن هزینه‌ها نگران باشید.

مراقبت‌های لازم بعد از پروتز دندان

بعد از انجام پروتز دندان لازم است یکسری نکات مهم را رعایت کنید تا نه پروتز آسیب ببیند و نه خودتان اذیت شوید. بعد از انجام پروتز تا چند هفته غذا‌های نرم بخورید تا پروتز به لثه‌های شما فشار وارد نکند. شبانه پروتز متحرک را از دهان خارج کرده و با استفاده از آب و دهانشویه آن را تمیز کنید. از خوردن و نوشیدن غذا‌های سفت و مایعات رنگی مانند چای و قهوه به صورت مستمر بپرهیزید. زیرا این موارد موجب آسیب رساندن به پروتز می‌شوند. اگر پروتز متحرک دارید، از خارج کردن مرتب آن در طول روز بپرهیزید. زیرا این گونه هیچگاه به پروتز عادت نخواهید کرد.

جمع‌بندی

در این مقاله به معرفی کامل پروتز دندان، انواع آن و مزایای انجام این روش پرداختیم. برای انجام پروتز حتماً به بهترین متخصص پروتز دندان در تهران مراجعه کنید. زیرا بهترین پزشکان می‌توانند راحت‌ترین، طبیعی‌ترین و بادوام‌ترین پروتز‌ها را برای شما جایگذاری نمایند.

 

در doctorpage بیابید: پزشکان (متخصص پروتز دندان)

 

بیشتر بدانیم:

1. بهترین دکتر ارتودنسی در تهران (لیست 10 تایی از بهترین ها)

2. بهترین جراح دندانپزشک تهران (لیست بهترین دندانپزشکان جراح)

3. بهترین فوق تخصص بیماریهای دهان در تهران

4. بهترین فوق تخصص ایمپلنت در تهران (لیست 10 تایی از بهترین ایمپلنت دندان)

پزشکان برتر

محمد حمید کرباسیان


سفارش طراحی سایت پزشکی و تخصصی در سایت زیر:

  DrMohandes.com

دکتر پیج همراه همیشگی شما در لحظه های سخت انتخاب

محل تبلیغ شما

مقالات مرتبط

متخصص بیهوشی چه کسی است؟

متخصص بیهوشی چه کسی است؟

متخصص بیهوشی چه کسی است؟ متخصص بیهوشی (Anesthesiologist) به پزشکی میگویند که به بیهوشی و فرایندهای مربوط به عمل جراحی می‌پردازد. نام کامل رشته بصورت بیهوشی، مراقبتهای ویژه و درد میباشد که امروزه

ادامه مطلب ...

1 دیدگاه دربارهٔ «بهترین فوق تخصص پروتز دندان در تهران»

  1. بازتاب: روش‌های ترمیم مینای دندان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا