آذر متین

متخصص اعصاب و روان

شماره های تماس

شبکه های اجتماعی

مهارت های حرفه ای

آدرس

خیابان شهید کلاهدوز، خیابان وارسته، جنب سیسلی، خیابان وارسته، پلاک 49 واحد 12

دکتر متین هستم، مدرس دانشگاه و عضو سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور به شماره ۱۴۴۷٫ تخصص من روان شناسی است و تحصیلات خود را نیز در همین زمینه در مقطع دکترا تکمیل کرده ام. در حال حاضر مدیریت مرکز مشاوره و روان شناسی دکتر متین را عهده دار هستم. هم اکنون پس از ۱۷ سال سابقه ی فعالیت در زمینه ی روان شناسی، آماده ی ارائه ی خدمات خود به شما مراجعین عزیز می باشم.
درمان‌شناختی- رفتاری(CBT):
درمان‌شناختی رفتاری، در تلاش است تا مراجع را به درمانگر خود تبدیل کند. در جریان این درمان کوتاه مدت، فرد یاد می‌گیرد که الگوهای فکری مخرب یا مزاحمی را که بر رفتار و سبک زندگی‌اش تاثیر منفی می‌گذارند ، شناسایی کند و برای تغییر آن‌ها قدم بردارد. مراجعانی که برای‌‌‌ رها شدن از هراس‌ها، اعتیاد، افسردگی و یا اضطرابشان این درمان را انتخاب کرده‌اند، در درک افکار و احساس هایی که بر رفتارشان تاثیر می‌گذارد توانا می‌شوند و در دوره ی درمان برای برطرف کردن یک یا چند مشکل خود تلاش می‌کنند .
درمان از طریق بهشیاری(ذهن آگاهی)
ذهن آگاه بودن مخالف کلمه بی‌توجهی یا وضعیت هدایت خودکار است. ذهن آگاهي به‌عنوان حالت توجه برانگيخته و آگاهي ازآنچه در لحظه كنوني اتفاق می‌افتد تعریف‌ شده است، و به رشد سه کیفیت خودداری از قضاوت، آگاهی قصدمندانه و تمرکز بر لحظه کنونی در توجه فرد تأکید می‌کند. توجه متمرکز بر لحظه حال، پردازش تمام جنبه‌های تجربه بلا واسطه شامل فعالیت‌های شناختی، فیزیولوژیکی یا رفتاری را موجب می‌شود. به‌واسطه تمرین و فن‌های مبتنی بر ذهن آگاهی فرد نسبت به فعالیت‌های روزانه خود آگاهى پیدا می‌کند، به کارکرد خودکار ذهن در دنیای گذشته و آینده آگاهی می‌یابد و از طریق آگاهی لحظه‌به‌لحظه از افکار و احساسات و حالت‌های جسمانی بر آن‌ها کنترل پیدا می‌کند و از ذهن روزمره و خودکار متمرکز برگذشته و آینده رها می‌شود.
ذهن آگاهی به‌عنوان سبکی برای زندگی، با استفاده از تمرین‌های مراقبه‌ای که در زندگی روزمره ادغام می‌شود به افراد کمک می‌کند تا با وضعیت‌های دوگانه ذهن آشنا شوند و آگاهانه از آن‌ها به‌صورت یک ذهن انسجام‌یافته استفاده کنند. با این روش افراد متوجه شوند که آن‌ها تنها فکر نمی‌کنند، بلکه می‌توانند فکر کردن خود را مشاهده کنند. از طریق مراقبه‌های رسمی (نظیر مراقبه تنفس و بدن، مراقبه یوگای هوشیارانه و مراقبه وارسی بدن)، همین‌طور مراقبه‌های غیررسمی (نظیر خوردن، قدم زدن، دوش گرفتن و… آگاهانه) و تمرینات عادت شکن افراد یاد می‌گیرد که همه زندگی را در «اینجا» و «اکنون» حاضر باشند.

پزشکان مرتبط

دکتر وحید دهقان منشادی، جراح دهان، فک و صورت

دکتر وحید دهقان منشادی

متخصص جراحی فک، دهان و صورت
دکتر هومن هوشنگی، جراح فک و صورت

دکتر هومن هوشنگی

متخصص جراحی فک و صورت

محمدرضا جان پور

فیزیوتراپی

دکتر بیتا جبلی

فوق تخصص مغز و اعصاب نوزادان،کودکان و نوجوانان|دکتر بیتا جبلی
دکتر مروجی ارتوپد

دکتر سید وحید مروجی

متخصص ارتوپدی و فوق تخصص جراحی پا و مچ پا

فرهاد موسی زاده

متخصص جراحی عمومی

محمد هاشمی

متخصص تغذیه

محمدحسن کاسب

متخصص ارتوپدی و تروماتولوژی
پیمایش به بالا