بهادر درانی

دندان پزشکان

شماره های تماس

شبکه های اجتماعی

مهارت های حرفه ای

آدرس

سایت نارنجستان،تهران،ایران

متخصص ارتودنسی و ناهنجاريهای فک و صورت
نظام پزشکی ۱۰۴۵۰۴
D.D.S , MSc
درباره پزشک

دكتر بهادر دراني عضو انجمن ارتودنتيستهاي ايران
عضو انجمن ارتودنتيستهاي آمريكا
عضو انجمن ارتودنيستهاي اروپا
عضو انجمن ارتودنتيسهاي آسيا
دكتر بهادر دراني با بيش از ٧٠٠٠ بيمار درمان شده و ١٣ سال سابقه كاری
و فارغ التحصيل از دانشگاه علوم پزشكی شهيد بهشتی و چندين گواهينامه های تخصصی از امريكا ، اروپا و آسيا

ارتودنسی یکی از رشته های تخصصی دندانپزشکی است که به دلیل ماهیت بسیار تخصصی آن اولین رشته تخصصی دندانپزشکی است. کسب درجه تخصص در رشته ارتودنسی نیازمند طی دوره تخصصی سه ساله ، علاوه بر دوره شش ساله دکترای دندانپزشکی است. این دوره ها بطور تمام وقت در بخش تخصصی دانشگاههای معتبر برگزار می شود که در پایان دوره به افراد فارغ التحصیل “متخصص ارتودنسی” یا “ارتودنتیست” گفته می شود. انجمن متخصص های ارتودنسی (ارتودنتیست های) ایران یک تشکل علمی ،صنفی ،قانونی و غیرانتفاعی است که برای سازماندهی متخصصین ارتودنسی در ایران تشکیل شده و با برگزاری جلسات علمی برای متخصصان ارتودنسی و دندانپزشکان برای بهبود وضعیت علمی این رشته فعالیت می کند. همچنین انجمن ارتودنسی ایران با فعالیت در حوزه آگاهی عمومی جامعه سعی دارد تا با ارایه اطلاعات صحیح ، دقیق و علمی از مشکلات موجود در انجام درمان های ارتودنسی توسط افراد فاقد صلاحیت و مهارت علمی کم نماید. اعضاء انجمن ارتودنتیست های ایران با بررسی دقیق مدارک علمی و داشتن صلاحیت های لازم برای فعالیت در این رشته به عضویت انجمن ارتودنتیست های ایران پذیرفته می شوند.
ارتودنسی ثابت

در ارتودنسی ثابت از براکت های سرامیکی یا فلزی کوچکی استفاده می شود .هر کدام از براکت ها به یک دندان چسبانده شده و با سیم های باریکی به هم وصل می شوند. در این نوع ارتودنسی بیمار نمی تواند آن را از دهان خود خارج کند و فقط توسط متخصص ارتودنسی امکانپذیر می باشد.

 

ارتودنسي متحرك

منظور از اين درمان ارتودنسی متحرک  استفاده از پلاکهای متحرک می باشد که توسط خود بيمار در دهان قرار داده شده و در هنگام غذا خوردن از دهان خارج می شود؛  وفقط توسط متخصص ارتودنسی کنترل می شود و تنظیم،.بنابراين نتيجه اين درمانها کاملا وابسته به همکاری بيمار است.

 

ارتودنسی دیمون

در ارتودنسی دیمون از براکت های دیمون استفاده می شود. براکت های دیمون ابزارهایی هستند که قابلیت باز و بسته شدن خودکار را دارا می باشند و در همان جایی نصب می شوند که براکت های فلزی سنتی نصب می شوند و متخصص ارتودنسی می تواند درمان شما را سریعتر به پایان بیانجامد.

 

ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی نامرئی اصلا براکت ندارد و به معنی ردیف کردن نامریی دندان است و با بهره‌گیری از فناوری تصویربرداری ۳ بعدی ساخته می‌شودو متخصص ارتودنسی اموزشهای لازم جهت استفاه از پلاکها را به بیمار می دهد.

 

ارتودنسی پیشگيری (اطفال)

ارتودنسی علاوه بر این که درمانی اصلاحی است، یک روش پیشگیری برای به هم ریختگی دندانها نیز محسوب می‌شود. برخی کودکان با بهره‌گیری از ارتودنسی پیشگیری توسط متخصص ارتودنسی ، از نیاز به درمان‌های بسیار تهاجمی‌تر بعدی رهایی می‌یابند.

 

ارتودنسی همراه جراحی فك

امکان جابجایی دندان ها در هر سنی وجود دارد، اما در مواقعی که مشکل شخص حاد باشد و یا شخص تمایل به تغییر ظاهری فک خود و یا به عبارتی جراحی زیبایی باشد درمان ارتودنسی به همراه جراحی فک پاسخگو می باشد و درمان ارتوسرجری توسط متخصص ارتودنسی توصیه می شود.

 

ارتودنسی جبرانی (بدون جراحی فک)

ارتودنسی جبرانی در مواردی کاربرد دارد که با وجود ناهنجاری فکی در بیمار بزرگسال، او حاضر به جراحی فک نباشد. در این صورت برای جبران ممکن است متخصص ارتودنسی بتواند اقدام به جابجایی دندانهای فکین در جهاتی معین نماید تا بدین ترتیب ظاهر اختلال اسکلتی موردنظر بهبود یافته.

 

ارتودنسی بزرگسالان

امروزه امکان انجام درمان‌های ارتودنسی دیگر محدود به دوره نوجوانی نیست و حتی در سنین میانسالی و حتی دهه پنجم زندگی هم می‌توان ارتودنسی کرد! به ویژه با توجه به اینکه‌ گاه ارتودنسی می‌تواند کیفیت زندگی این افراد را بالا ببرد البته با مهارت متخصص ارتودنسی.

http://drdorrani.com/

پزشکان مرتبط

دکتر وحید دهقان منشادی، جراح دهان، فک و صورت

دکتر وحید دهقان منشادی

متخصص جراحی فک، دهان و صورت
دکتر هومن هوشنگی، جراح فک و صورت

دکتر هومن هوشنگی

متخصص جراحی فک و صورت

محمدرضا جان پور

فیزیوتراپی

دکتر بیتا جبلی

فوق تخصص مغز و اعصاب نوزادان،کودکان و نوجوانان|دکتر بیتا جبلی
دکتر مروجی ارتوپد

دکتر سید وحید مروجی

متخصص ارتوپدی و فوق تخصص جراحی پا و مچ پا

فرهاد موسی زاده

متخصص جراحی عمومی

محمد هاشمی

متخصص تغذیه

محمدحسن کاسب

متخصص ارتوپدی و تروماتولوژی
پیمایش به بالا