مجید کاظمی

متخصص بیماریهای گوش، حلق و بینی

شماره های تماس

شبکه های اجتماعی

مهارت های حرفه ای

آدرس

خیابان شریعتی، بالاتر از میرداماد، خیابان منظرنژاد، پلاک 58 (ساختمان پزشکان منظرنژاد)، طبقه پنجم، واحد 20

دکتر سید مجید کاظمی متولد تهران می باشد. ایشان پس از تحصیلات مقدماتی تحصیلات متوسطه را در دبیرستان امام علی ابن موسی الرضا (قلهک) به اتمام رساند.

دکتر کاظمی با رتبه 100 وارد دانشگاه علوم پزشکی تهران شد و با کسب رتبه سوم پره انترنی دوره انترنی را در همان دانشگاه شروع کرد و با معدل الف دوره پزشکی عمومی را تمام کرد. سپس با کسب رتبه 50 وارد رشته تخصصی گوش و حلق و بینی در دانشگاه تهران، بیمارستان امیراعلم شد. ایشان در طول دوره رزیدنتی علاوه بر انجام عملهای جراحی زیاد، تحقیقات زیادی در مورد گوش و حلق و بینی و به خصوص زیبایی انجام داد و چندین مقاله در زمینه زیبایی و بویایی در مجلات معتبر داخلی و خارجی نوشت (لینک مقالات در پایین موجود است).

دکتر کاظمی با رتبه سوم بورد فارغ التحصیل شد و از آن سال تاکنون مشغول انجام فعالیت های علمی و درمانی می باشند. ایشان سابقه عضویت هیات علمی دانشگاه و مدیر گروهی را نیز دارند و یکی از بهترین جراحان بینی در کشور هستند که تا کنون بیش از 3000 عمل جراحی زیبایی انجام داده اند.

دكتر كاظمي سالها تحقيقات گسترده اي در مورد عمل بینی و جراحي بيني انجام داده است كه منجر به ابداع روشهاي نو در اين زمينه در جراحيهاي انجام شده توسط ايشان شده است. همچنين ايشان در زمينه جراحي هاي ليفت صورت و پيشاني و كشيدن پوست و اتوپلاستي يا اصلاح گوش هاي بر آمده، تزريق چربي، تزريق بوتاكس و جراحي زيبايي پلك يا بلفاروپلاستي تجربيات گرانقدري دارند. جراحي بيني و عمل بيني به خاطر اينكه بيش از همه موارد حالت سه بعدی و مجسمه گونه در صورت دارند، سختترين عمل گوش و حلق و بيني است. اين عمل دقيقترين و زيباترين عمل زيبايي در تمام اعمال زيبايي صورت است. اشتباهات كوچك حتي يك ميلي متر بيمار را ناراضي مي كند، لذا توجه ويژه به اين عمل و اصولاً تمام اعمال انجامي روي بيني ضروري است. دقت لازم در عمل بيني آنقدر شديد است كه برخي جراحان آن را هم سطح عملهای جراحی مغز و اعصاب مي دانند و دقت وحشتناكي طلب مي كند. دكتر مجيد كاظمی تجربه زيادي در اين عملهاي ظريف بيني دارند.

 

– عضو آکادمی جراحان گوش و گلو و بینی ایران
– عضو انجمن راینولوژی ایران
– عضو انجمن تحقیقات راینولوژی ایران
– عضو جامعه جراحان ایران
یکی از شایعترین عمل های جراحی زیبایی، رینوپلاستی یا جراحی بینی می باشد. در این عمل، جراح می تواند ظاهر بینی را بسته به شرایط آن، از راه های مختلف همچون تغییر سایز، شکل، زاویه تغییر دهد، علاوه بر آن مشکلات دیگر نظیر انسداد مسیر تنفس یا انحراف تیغه بینی را اصلاح کند.
آناتومی بینی:
آناتومی بینی (البته بخشی که مربوط به جراحی بینی می باشد) به شرح زیر است:
– قسمت بالایی بینی، پل بینی گفته می شود. شیب بینی به سمت نوک بینی، پشت بینی (دورسوم) گفته می شود.
– سوراخهای بینی، بین بینی و لب بالا واقع شده و به باریکه پوستی بین سوراخها، کولوملا گفته می شود.
– قسمت بالایی پشت بینی از استخوان بینی تشکیل شده درحالی که قسمت پایینی از غضروف تشکیل می شود.
– در خط وسط، غضروف تیغه بینی (سپتوم) واقع شده که در دوطرف آن غضروفهای جانبی بینی قرار گرفته است. در هر طرف غضروف پره بینی قرار دارد که سوراخهای بینی را در بر میگیرد و از آنها محافظت می کند
موارد ضرورت جراحی بینی (رینوپلاستی):
– انجام عمل جراحی زیبایی بینی (رینوپلاستی) معمولاً عملی اختیاری است و اجبار یا لزومی در انجام آن نیست
– اکثر افرادی که درخواست این عمل را دارند، زیر 30 سال سن دارند.
– در برخی افراد، مشکلات تنفسی آنها را وادار به انجام این عمل می کند.
– فرد از ظاهر بینی اش خوشش نمی آید اما تمایلی غیر واقعی برای کمال هم ندارد. (شکل 1)
موارد منع انجام جراحی بینی (رینوپلاستی):
– معمولاً مانع خاصی برای انجام عمل جراحی زیبایی بینی وجود ندارد مگر اینکه شخص در شرایط پزشکی خاصی بسر ببرد مثلاً بیماریهای شدید قلبی.
– اما ملاحضاتی وجود دارد:
1. نوجوانان برای انجام عمل جراحی بینی باید صبر کنند تا سن رشدشان به پایان برسد.
2. مشکل انعقاد خون ممکن است موجب خونریزی شود. آسپیرین ممکن است در فرایند انعقاد خون تاثیر بگذارد، لذا در صورت مصرف آسپیرین حتماً به جراح خود اطلاع دهید.
3. فرد حداقل دو تا چهار هفته قبل از عمل جراحی بینی باید از کشیدن سیگار خودداری کند زیرا نیکوتین ممکن است فرایند بهبودی را به تاخیر بندازد.
4. بدن فرد ممکن است کلوئید ساز باشد (کلوئید به باقیمانده اثرات زخم گفته می شود)
5. فرد باید نسبت به انتظاراتش از عمل جراحی بینی واقع بین باشد مخصوصاً نوجوانان و والدین آنها. جراحی زیبایی بینی ظاهر فرد را بهتر می کند و در نتیجه اعتماد به نفسش را بالا می برد اما به هیچ وجه فرد جدیدی نمی سازد یا چهره متفاوتی ایجاد نمی کند.
6. جراحی بینی انجام شده در قبل ممکن است مشکلاتی ایجاد کند. درصورتی که قبلاً هم عمل جراحی بینی انجام داده اید و قصد انجام مجدد آن را دارید حتماً برای جراح خود شرح دهید.

پزشکان مرتبط

دکتر وحید دهقان منشادی، جراح دهان، فک و صورت

دکتر وحید دهقان منشادی

متخصص جراحی فک، دهان و صورت
دکتر هومن هوشنگی، جراح فک و صورت

دکتر هومن هوشنگی

متخصص جراحی فک و صورت

محمدرضا جان پور

فیزیوتراپی

دکتر بیتا جبلی

فوق تخصص مغز و اعصاب نوزادان،کودکان و نوجوانان|دکتر بیتا جبلی
دکتر مروجی ارتوپد

دکتر سید وحید مروجی

متخصص ارتوپدی و فوق تخصص جراحی پا و مچ پا

فرهاد موسی زاده

متخصص جراحی عمومی

محمد هاشمی

متخصص تغذیه

محمدحسن کاسب

متخصص ارتوپدی و تروماتولوژی
پیمایش به بالا