یحیی دولتی
متخصص بیماریهای پوست

شماره های تماس

شبکه های اجتماعی

مهارت های حرفه ای

آدرس

تهران، خيابان ولي عصر، نرسيده به ميرداماد، كوچه شهيد دامن افشار، پلاك 40، كدپستي ,65183 -19697

یحیی دولتی

آخرین بروزرسانی: 4 بهمن , 1401

كلينيك تخصصي پوست دکتر دولتی (DSC) اولين كلينيك تخصصي پوست در ايران است. برای اولین بار در ایران متخصصین پوست این کلینیک به طور گروهی شروع به کار کردند که این خود مشوق فرهنگ کار گروهی در پزشکی بالینی بوده است.
كلينيك تخصصي پوست دكتر دولتي در سال 1351 توسط دكتر ‏يحيي دولتي (داراي بورد تخصصي بيماريهاي پوست و مو و ‏بورد فوق تخصصي درماتوپاتولوژي از ايالت متحده ‏آمريكا) تأسيس شد. محل استقرار اين كلينيك ابتدا در ‏بلوار كريمخان زند بود و در سال 1365 به خيابان ‏وليعصر، كوچه شهید دامن افشار انتقال يافت. در حال ‏حاضرپانزده متخصص بيماريهاي پوست و مو، دو جراح پلاستيك ‏و يك متخصص بيهوشي و یک متخصص داخلي خدمات پزشكي را در زمينه هاي ‏بيماريهاي پوست و مو، جراحي هاي پوست و زيبايي و ‏ليزر ارائه مي كنند.‏
همکاران این کلینیک هر کدام در یک زمینه از بیماریهای پوست و مو یا زیبایی فعالیت بیشتری دارند و در موارد دشوار با یکدیگر مشورت می کنند.
دکتر یحیی دولتی در سال 1959 موفق به اخذ دکترای داروسازی و در سال1966 موفق به اخذ دکترای پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی تهران شدند.

دکتر دولتی در ژانویه سال 1968 جهت گذراندن تحصیلات تکمیلی به ایالات متحده سفر کرند و دوره تخصصی و فوق تخصصی خود را در درماتولوژی و درماتوپاتولوژی در دانشگاه  Hahnemann واقع در فیلادلفیا به پایان رساندند.

دکتر دولتی در سال 1972 به ایران بازگشتند و به طبابت و تدریس در زمینه درماتولوژی پرداختند و در راستای ترویج فرهنگ کار گروهی در زمینه پزشکی این کلینیک را تأسیس کردند.

ایشان 4 بار به عنوان رئیس جامعه درماتولوژی ایران انتخاب شدند.
در حال حاضر دکتر دولتی رئیس مرکز آموزش و پژوهش بیماریهای پوست و جذام دانشگاه علوم پزشکی تهران می باشد .

این مرکز اولین مرکز تخصصی پوست در کشور میباشد که توسط دکتر دولتی تاسیس و تا به حال توسط ایشان اداره شده است وپیشرفتهای چشمگیری نموده است.

در سپتامبر سال 2010 طی مراسم رسمی، کرسی استادی افتخاری دانشگاه فرانش کنتهFranche-comte  کشور فرانسه به دکتر یحیی دولتی پزشک و متخصص بیماری های پوست اعطا شد.

در کنگره بین المللی درماتولوژی که در تاریخ 4 تا 7 دسامبر 2013 در دهلی نو برگزار شد، جایزه Outstanding Mentor Award انجمن بین المللی پوست که برای نخستین بار اهدا شد، به دکتر دولتی تعلق گرفت.

آکادمی جهانی سلامت (WHA) در تاریخ 14 ژوئن 2014 ، ایشان را به عنوان عضو افتخاری آکادمی برگزید.

دکتر دولتی به مدت دوازده سال در چهار دوره و تاکنون رئیس انجمن متخصصین پوست بوده است.

پزشکان مرتبط

جراح اسلیو و بای پس معده
فلوشیپ لاپاراسکوپی و جراحی چاقی
فوق تخصص لاپاروسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی
فلوشیپ جراحی لاپاراسکوپی و جراحی چاقی
فوق تخصص بیماری های خون و سرطان کودکان (هماتولوژی، آنکولوژی)
فوق تخصص بیماری های خون و سرطان کودکان (هماتولوژی، آنکولوژی)
فوق تخصص بیماری های خون و سرطان کودکان (هماتولوژی، آنکولوژی)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

پیمایش به بالا