محمد ابراهیم یارمحمدی

متخصص بیماریهای گوش، حلق و بینی

شماره های تماس

آدرس

میدان ولیعصر، خیابان ولیعصر، روبروی سینما استقلال، کوچه فخاری، پلاک30، طبقه دوم، واحد7

فارغ التحصیل پزشکی عمومی از دانشگاه شهید بهشتی در سال 1374 که در ادامه دوره
تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن و زیبایی صورت را در دانشگاه شهید
بهشتی تهران زیر نظر اساتید برجسته شروع نمودم.
در سال 1380 با کسب رتبه اول بورد تخصصی دانشگاه شهید بهشتی، دوره تخصص را
به پایان رساندم و از همان سال به عنوان استادیار دانشکده پزشکی در تهران مشغول
به کار شدم و در سال 1390 به درجه دانشیاری ( associate professor ) نائل آمدم و
هم اکنون نیز بعنوان مدیر گروه جراحی در دانشکده پزشکی مشغول به تدریس می باشم.
بدن از بخش‌های مختلفی تشكیل شده است كه بسیاری از آنها از بیرون قابل مشاهده نیستند اما حتی این بخش‌های غیرقابل مشاهده هم مثل اعضای سطحی بدن، دچار بیماری‌های مختلف می‌شوند و در این مواقع باید به دقت مورد بررسی قرار گیرند. با توجه به این كه این اعضای داخلی به راحتی برای معاینه در دسترس قرار ندارند، باید از روشی دیگر برای معاینه و آزمایش آنها استفاده كرد.

مرسوم‌ترین روش‌هایی كه تاكنون برای این منظور به كار گرفته شده، روش‌های تصویربرداری مثلا سی‌تی‌اسكن یا ام.آر.آی بوده‌اند اما این روش‌ها هم محدودیت‌هایی دارند. به طور مثال اگر نیاز به نمونه‌برداری از یك عضو داخلی شود، با این روش‌ها نمی‌توان نمونه‌برداری كرد. به همین دلیل پزشكان دست به دامن ابزار دیگری می‌شوند كه آندوسكوپ نامیده می‌شود و بسیاری از محدودیت‌های روش‌های قبلی را ندارد. این ابزار به طور گسترده در پزشكی مورد استفاده قرار می‌گیرد و انواع مختلفی از آن كه هر كدام كاربرد خاصی دارند، در مراكز پزشكی وجود دارند.

درمان سينوزيت حاد ،درماني دارويي متشكل از آنتي بيوتيك و دكونژستانهاي موضعي مثل قطرهَ فنيل افرين و ضد التهاب ها است و درمان سينوزيت مزمن فقط با روش جراحي است . اما چه سينوزيتي مزمن تلقي ميشود و بايد به طريقه جراحي مداوا شود ؟ اگر انسدادي در مسير تخليه ترشحات سينوس ايجاد شود و اين انسداد باعث تغييرات مزمن مخاط مفروش كنندهَ جدار سينوس ها شود،اصطلاحاً سينوزيت مزمن تلقي ميشود و درمان آن “جراحي”است .

در جراحي آندوسكوپيك ، به جاي اينكه روي پوست برشي بدهيم تا به سينوس دسترسي پيدا كنيم ،  از طريق وارد كردن آندوسكوپ به درون بيني ما قادر خوهيم بود به تمام سينوس هاي فرونتال ( پيشاني ) ، اتموئيد ( دور چشم ) ، اسفنوئيد ( زير قاعدهَ جمجمه ) ، و ماگزيلاري (  فكي ) دسترسي داشته باشيم .

اين كه چه فردی به انجام آندوسكوپی نیاز دارد، تنها به نظر پزشك متخصص بستگی دارد. سعی كنید تصمیم‌گیری درباره این مسائل را به پزشك خود محول كنید

پزشکان مرتبط

محمد علی اکبری

متخصص بیماریهای گوش، حلق و بینی

سید موسی صدرحسینی

متخصص بیماریهای گوش، حلق و بینی

مرتضی جوادی

متخصص بیماریهای گوش، حلق و بینی

محسن پازوکی

متخصص بیماریهای گوش، حلق و بینی

مهرداد نادریان

متخصص بیماریهای گوش، حلق و بینی

سعید ظفرمند

متخصص بیماریهای گوش،حلق،بینی

مهدی خواجوی

متخصص بیماریهای گوش، حلق و بینی

هیربد بهنام

متخصص بیماریهای گوش، حلق و بینی
پیمایش به بالا