محمد طاهر رجبی

متخصص بیماریهای چشم

شماره های تماس

شبکه های اجتماعی

آدرس

مطب دکتر رجبی-:تهران ـ میدان ونک ـ ابتدای بزرگراه حقانی ـ نرسیده به گاندی جنوبی ـ پلاک ۷۲ـ ساختمان پزشکان ۷۲ ونک ـ طبقه چهارم ـ واحد ۴۰۲

دكتر محمد طاهر رجبي ، داراي بورد تخصصي از دانشگاه علوم پزشكي تهران و دانشيار بخش اربيت و اكولوپلاستي و معاونت پژوهشي بيمارستان فارابي هستند. ايشان دوران فلوشيپ خود را در رشته اربيت و اكولوپلاستي و جراحي ترميمي چشم و صورت در دانشگاه UCLA كاليفرنيا در محضر برترين اساتيد اين رشته در دنيا از جمله پروفسور Goldberg گذرانده اند و دوره هاي تكميلي را در Bascom Palmer Eye Institute دانشگاه ميامي زير نظر اساتيدي چون پروفسور Thomas Johnson و David Tse تعليم ديده اند و زير نظر پروفسور Jonathan Hoenig و دكتر بابك عزيز زاده و Norman Shorr، جراحي پلاستيك صورت ( facial plastic surgery) را آموخته اند. همچنين در Cincinnati Eye Center در محضر پروفسور Nerad در امريكا بوده اند.

دكتر رجبي پس از بازگشت به ايران به تربيت فلوهاي متعدد از كشورهاي عراق ، تاجيكستان، آلمان و ايران در زمينه جراحي هاي اربيت و اكولوپلاستي داشته اند و همكاران فلوشيپ جراحي ترميمي و زيبايي و جراحان متعدد گوش و حلق و بيني و سر و گردن، از محضر ايشان تعليم گرفته اند. سالانه رزيدنتهاي متعددي دربيمارستان فارابي تحت نظارت ايشان آموزش مي بينند و بعد از آموزشهاي لازم به اقصي نقاط كشور جهت خدمت بعنوان چشم پزشكان جوان مي روند و حتي پس از سالها، در صورتي كه به مشكلي در رابطه با بيمارانشان بر بخورند با ايشان تماس گرفته و راهنمايي مي طلبند و اين ارتباط مستمر هرگز قطع نمي شود.

ايشان همواره در كنگره هاي ملي و بين المللي چشم، جراحي سر وگردن و جراحي اعصاب حضور فعال داشته اند و تجربيات خود را در اختيار همكاران خود قرار داده اند.

كتر رجبي در زمينه تومورهاي كاسه چشم با استفاده از برشهاي بسيار كوچك و با كمترين دفورميتي و اختلال ظاهري و زيبايي ، اقدام به جراحي تومورهاي كاسه چشم مي نمايند و اولين كسي هستند كه بحث minimally invasive orbital tumor excision و تكنيكهاي Globe saving را در ايران مطرح نموده و با اين تكنيك جراحي مي نمايند. تومورهايي كه دكتر رجبي با برشي در حد يك تا دو سانت از كاسه چشم بيماران خارج مي كنند، بسياري از همكاران براي خارج كردنشان از همكاران جراحي اعصاب براي باز كردن استخوان جمجمه كمك ميگيرند و با دستكاري مغز و جمجمه براي برداشتن تومور كاسه چشم اقدام مي كنند. همچنين در زمينه ترميم صورت و پلك بيماراني كه دچار اسيد پاشي و سوختگي شيميايي يا حرارتي شده اند، دكتر رجبي تجربه بسيار بالايي دارند وبا توجه به تعدادبيماراني كه جراحي نموده و براي حفظ كره چشم، اقدام به ساخت و بازسازي پلك نموده اند، جزء افراد انگشت شماري در دنيا هستند كه در اين زمينه تبحر دارند و مجموعه بيمارانشان و نتيجه عمل ايشان حتي براي اساتيدشان در امريكا تعجب برانگيز و كم نظير بود.
ايشان در زمينه جراحي هاي زيبايي پلك و ليفت ابرو و پيشاني ، ليفت صورت، و روشهاي نوين جوانسازي صورت قريب به ده سال است كه فعاليت دارند و براي تعداد بسيار زيادي از بيماران يك يا دو جراحي زيبايي انجام داده اند و اغلب به دليل رضايتمندي ، بسياري از بيماران افراد خانواده خود را نيز براي جراحي به دست ايشان سپرده اند. آنچه بر خلاف بسياري از جراحان زيبايي، براي شخص ايشان همواره مطرح بوده عدم توجه صرف به زيبايي فانتزي و توجه بسيار بالا به حفظ عملكرد و فيزيولوژي چشم و بينايي و عملكرد صحيح پلك و عضلات دور چشمي مي باشد و در صورتيكه درخواست بيمار براي جراحي زيبايي كوچكترين تهديدي براي فيزيولوژي چشم و پلك باشد با توضيح كافي به بيمار او را از انجام جراحي منصرف مي كنند.
در زمينه جراحي هاي مجراي اشكي در كودكان و بزرگسالان ، تعداد بيماراني كه جراحي كرده اند بالغ بر هزاران بيمار بوده و با توجه به مهارت و تجربه سالهاي فراوان فعاليت در زمينه مجراي اشكي در مدت زماني بسياركوتاه و با برشي بسيار كوچك اين جراحي را انجام مي دهند.
هچنين موارد بسيار زياد شكستگي استخوانهاي كاسه چشم با بازسازي اربيت با برشهاي مخفي و دكامپرشن اربيت در زمينه بيماري تيروئيد چشمي انجام داده اند،در زمينه تخليه چشم و قرار دادن پروتز و چشم مصنوعي ايشان جراحيهاي فراواني انجام داده و در مورد انتخاب همكاران اكولاريست كه در زمينه ساخت پروتز فعالند وسواس و دقت بالايي دارند و به صورت مداوم باز خوردها و ميزان رضايت خود را به ايشان اعلام كرده و بصورت فعال با ايشان، جهت اصلاح پروتز تا رسيدن به نتيجه مطلوب تعامل دارند. برگرداندن زيبايي به چشمي كه نابينا و بدفرم شده است كيفيت زندگي اين بيماران را تغيير داده و از كنج عزلت آنان را وارد اجتماع مي كند و چنين بيماراني براي ايشان بسيار بوده اند.
جنبه ديگر جراحي هاي زيبايي عمل برداشتن عينك مي باشد چرا كه بسياري بيماران حاضر به تحمل عينك روي چشم و بيني خود نيستند و در دراز مدت نيز عينكهاي با شماره بالا سبب گود افتادگي چشم مي شوند. جراحي برداشتن عينك با تكنيك هاي جديد ليزيك و PRK توسط ايشان انجام مي شود و پس از آن بيمار مجال مي يابد كه جهت اصلاح گود افتادگي چشم ها و تغيير حالت چشم اقدامي در خور بنمايد.
دكتر رجبي جراحيهاي متعددي را به صورت مشترك با همكاران جراح مغز و اعصاب دارند؛ همچنين جراحي هاي ترميمي و اصلاحي را در بيماراني كه توسط همكاران جراح زيبايي عمل شده است جهت ترميم پذيرفته تلاش شبانه روزي ايشان در جهت رسيدن به بهترين نتيجه براي بيماران است و از هيچ كوششي در اين راه دريغ نمي كند

https://drrajabi.com/

پزشکان مرتبط

محمدحسین افتخاری

متخصص بیماریهای چشم

محمد ابریشمی

متخصص بیماریهای چشم

محسن بهمنی کشکولی

متخصص بیماریهای چشم

محمد طاهر رجبی

متخصص بیماریهای چشم

سلطان حسین سالور

متخصص بیماریهای چشم

امید صالح پور

متخصص بیماریهای چشم

عادل قاسم پور

متخصص بیماریهای چشم

ابوالفضل رحیمی

متخصص بیماریهای چشم
پیمایش به بالا