سیامک همت پور

دندانپزشکان

شماره های تماس

شبکه های اجتماعی

مهارت های حرفه ای

آدرس

جردن، خیابان عاطفی شرقی ؛ پلاک 24 ، مجتمع صبا ، طبقه 4 ، واحد 401

دکتر سیامک همت پور
متخصص ارتودنسی
من سیامک همت پور متولد سال 1354 در تهران هستم. در سال 1378 از دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تهران، با کسب رتبه برتر فارغ التحصیل شدم. به دلیل داشتن سهمیه رتبه برتر، با در نظر نگرفتن دوره سربازی، مجاز به شرکت در 3 رشته تخصصی (رادیولوژی، پاتولوژی و تشخیص) شدم. که همان سال در رشته رادیولوژی دانشگاه شهید بهشتی پذیرفته شدم. اما به علت علاقه زیاد به رشته ارتودنسی از تحصیل در آن رشته انصراف دادم. بعد از گذراندن دوره سربازی و طرح دندانپزشکی در آزمون ورودی تخصصی شرکت کردم و با کسب رتبه سوم کشوری در رشته ارتودنسی دانشگاه تهران پذیرفته شدم. بعد از گذراندن دوره تخصصی 3 ساله و موفقیت در اخذ بورد تخصصی از دانشگاه تهران به عنوان هیأت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی تهران مشغول به فعالیت شدم. در سابقه کار دانشگاهی خود، سرپرستی بخش تخصصی ارتودنسی را نیز دارم. درحال حاضر به عنوان متخصص ارتودنسی در مطب خود مشغول فعالیت می باشم. lectus.

در درمان بیماران خود علاوه بر درمان ناهنجاری های دندانی و فکی، بر معیارهای زیبایی شناختی و لزوم انجام کارهای لازم برای رسیدن به این هدف تأکید دارم. داشتن لبخند زیبا و چهره متناسب هدف ما در درمان بیماران می باشد.

متخصص ارتودنسی چه کاری انجام می دهد؟
مهم ترین دلیل رفتن پیش یک متخصص ارتودنسی برای کودکان و بزرگسالان یک چیز است: برای درمان دندان های کج و ناهماهنگی های آرواره ها. بهترین متخصص ارتودنسی به شما کمک می کند دندان هایتان صاف شود و فکتان بهبود یابد. این کار از طریق اصلاح دندان ها و قرارگیری درست آنها در کنار یکدیگر و تصحیح نحوه قرار گیری فکین روی هم انجام می شود. این متخصصان از بریس ها (braces)، پلاک ها و دیگر دستگاه ها استفاده می کنند. هدگیر ها (headgear) هم از این جمله دستگاه ها هستند که دور سر و یا گردن قرار می گیرند و فشار لازم برای جابه جایی دندان را تامین می کنند. متخصصان ارتودنسی همچنین از دستگاه های نگه دارنده برای نگه داشتن دندان در جای خود استفاده می کنند.دندانپزشکان عمومی و همچنین متخصصین اطفال کودکان دارای مشکل دندان یا فک را به متخصصین ارتودنسی ارجاع می دهند. در بسیاری از اوقات این اتفاق به درخواست خود کودک می افتد، زیرا به خاطر شکل دندان یا فکش مورد تمسخر قرار گرفته است. برای اینکه ارتودنتیست بشوید، ابتدا باید مدرک دندانپزشکی عمومی خود را دریافت کنید. این دوره در کشور ما معمولا شش سال به طول می انجامد. پس از آن با شرکت در امتحان دستیاری می توانید وارد مقطع تخصص ارتودنسی شوید. بسیاری از دندانپزشکان عمومی می توانند مشکلات ارتودنسی کوچک را حل کنند و برخی از کارهای مربوط به این رشته را انجام دهند. اما برای مشکلات پیچیده تر و موارد مهم تر بیماران را به متخصص ارتودنسی ارجاع می دهند.

پزشکان مرتبط

دکتر وحید دهقان منشادی، جراح دهان، فک و صورت

دکتر وحید دهقان منشادی

متخصص جراحی فک، دهان و صورت
دکتر هومن هوشنگی، جراح فک و صورت

دکتر هومن هوشنگی

متخصص جراحی فک و صورت

محمدرضا جان پور

فیزیوتراپی

دکتر بیتا جبلی

فوق تخصص مغز و اعصاب نوزادان،کودکان و نوجوانان|دکتر بیتا جبلی
دکتر مروجی ارتوپد

دکتر سید وحید مروجی

متخصص ارتوپدی و فوق تخصص جراحی پا و مچ پا

فرهاد موسی زاده

متخصص جراحی عمومی

محمد هاشمی

متخصص تغذیه

محمدحسن کاسب

متخصص ارتوپدی و تروماتولوژی
پیمایش به بالا