بهترین فوق تخصص بیماریهای دهان در تهران (متخصص پاتولوژی فک و دهان)

فوق تخصص بیماریهای دهان در تهران

آسیب شناسی دهان فک و صورت یک تخصص درگیر با مطالعه و تشخیص علل و اثرات بیماری های موثر بر مناطق فک  دهان و صورت است .

پاتولوژیست یکی از تخصص های دندانپزشکی و آسیب شناسی است که از نزدیک به ارزیابی کلینیکی و تشخیص بیماری مخاط دهان در حوزه آسیب شناسی دهان فک وصورت می پردازد .

دوستان و همراهان گرامی، اینبار دکتر پیج قصد دارد در حیطه دندانپزشکی لیستی از برترین متخصص پاتولوژی فک و دهان ( متخصص بیماریهای دهان )را به شما ارایه دهد.  اگر از بیماریهای ( آفت زبان- زخم زبان – عفونت لثه – ورم لثه – افت دهان کودک و …) رنج میبرید و بدنبال درمانگران خوبی هستید ، این دندانپزشکان بهترین ها هستند. از مساعدت ایشان بهرهمند شوید.

1. دکتر وحید مسگرزاده

متخصص پاتولوژی فک و دهان (متخصص بیماریهای دهان)

متخصص پاتولوژی فک و دهان ( متخصص بیماریهای دهان )
دکتر وحید مسگرزاده
آدرس مطب خیابان ولی عصر، بالاتر از خیابان دستگردی (ظفر)، خیابان بهرامی، پلاک 94، طبقه اول، واحد 104
شماره تماس 02188780179

2. دکتر محمد اسلامی

متخصص پاتولوژی فک و دهان (متخصص بیماریهای دهان)

دکتر محمد اسلامی
دکتر محمد اسلامی

بیوگرافی:

تاريخ تولد: 1318
محل تولد: تهران
تاريخ عضويت وابسته: 1373/10/29
تحصيلات: دارای تخصص پاتولوژی دهان و دكترای دندانپزشكی از دانشگاه علوم پزشکی تهران؛ دوره دندانپزشک پاتولوژیک از بیمارستان ایستمن/ انگلستان

رتبه علمی: استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران

سوابق علمی و اجرايی: مدرس دانشكده دندانپزشكی دانشگاه علوم پزشکی مشهد؛ نماينده دانشكده دندانپزشكی درهيئت مميزه دانشگاه علوم پزشكي تهران؛ موسس بخش آسیب شناسی دهان دانشکده دندانپزشکی مشهد؛ عضو هیئت ممتحنه و ارزشیابی امتحانات ورودی دستیاری و بورد تخصصی رشته دندانپزشکی/ وزارت بهداشت

آدرس مطب تهران ، خیابان 17 شهریور، چهارراه صفوی، بالای داروخانه پروانه، پلاک 2
شماره تماس 02133702639

3. دکتر سید محمد باقر مرتضوی

متخصص پاتولوژی فک و دهان (متخصص بیماریهای دهان)

دکتر سید محمد باقر مرتضوی
دکتر سید محمد باقر مرتضوی
آدرس مطب سهروردی شمالی، خیابان آپادانا، کوچه وهابی برزی، پلاک 5، طبقه اول
شماره تماس ۰۲۱۸۸۷۶۸۵۸۷

4. دکتر هومن ابراهیمی

(متخصص بیماری های دهان(پاتولوژی فک ودهان)

متخصص پاتولوژی فک و دهان ( متخصص بیماریهای دهان )
دکتر هومن ابراهیمی

 

بیوگرافی:

من دکتر هومن ابراهیمی هستم و دیپلم علوم تجربی خود را در سال ۱۳۷۰ گرفتم. در سال ۱۳۷۵ تا ۱۳۸۲ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران دکترای دندانپزشکی خود را با رتبه برتر کسب کردم. سپس تخصص خود را در رابطه با بیماری های دهان و فک وصورت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال ۱۳۸۶ به دست آوردم. در همان سال بورد تخصصی بیماری دهان و فک و صورت را از آن خود کردم. مدارک فراوانی را توانسته ام در حوزه کاری خود کسب کنم که می توان به: فلوشیپ فوق تخصصی دردهای دهانی وفکی و صورتی دانشگاه علوم پزشکی تهران، فلوشیپ لیزر در دندانپزشکی دانشگاه جنوا ایتالیا، فلوشیپ آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، فلوشیپ یادگیری الکترونیکی، فوق لیسانس آموزش پزشکی و فلوشیپ پژوهشی در علوم پزشکی اشاره داشت. در حال حاضر در مطب و کلینیک خود خدمات را ارائه می دهم که شامل موارد زیر می شود:

– تشخیص و درمان ضایعات مخاط دهان و استخوانهای فکی

– تشخیص عامل و درمان بوی بد دهان

– تشخیص و درمان های فکی – صورتی و سردرد ها

– تشخیص و درمان مشکلات مفصل گیجگاهی -فکی

– درمان بدرنگی های لب و لثه

– درمان حساسیتهای دندانی با لیزر

– انجام درمان های زیبایی لب

– خدمات دندانپزشکی بیماران سیستمیک دارای اختلالات پزشکی

– انجام خدمات دندانپزشکی در خواب(ویژه عقب ماندگی ذهنی، بیماران مضطرب، بیماران باتهوع شدید…)

– دندانپزشکی بارداری

آدرس مطب تهران، جردن، بالاتر از ظفر، بن بست نور، پلاک 8، واحد 12
شماره تماس 02188673896

5. دکتر سید محمد رضا مرتضوی

متخصص پاتولوژی فک و دهان (متخصص بیماریهای دهان)

آدرس مطب بلوار افریقا، بالاتر از میرداماد، بلوار ستاری، پلاک 18
شماره تماس ۰۲۱۸۸۶۵۶۶۲۰

6. دکتر مسعود یغمایی

(متخصص بیماری های دهان(پاتولوژی فک ودهان)

متخصص بیماری های دهان

بیوگرافی:

دكتر مسعود يغمايی در سال‌ 1329 شمسی در شهرستان‌ خور و بيابانك‌ به‌ دنيا آمد.ايشان متخصص جراحي‌ دهان‌ و فك‌ و صورت از آمريكا است.وي‌ در حال‌ حاضر دانشيار و رئيس‌ بخش‌ جراحي‌ دهان‌ و فك‌ و صورت‌ دانشگاه‌ شهيد بهشتي مي‌باشد. كتاب”جراحي‌ دهان‌ و فك‌ و صورت‌” ترجمه مسعود يغمايي، در دوره بيست و دوم انتخاب كتاب سال جمهوري اسلامي ايران از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ،به عنوان كتاب سال برگزيده شد.

مسعود يغمايي پس‌ از طي‌ تحصيلات‌ ابتدايي‌ و دبيرستان‌ وارد تحصيل‌ در مقاطع‌ دانشگاهي‌ شد و در سال‌ 1353 در رشتة‌ دندانپزشكي‌ از دانشگاه‌ تهران‌ فارغ‌ التحصيل‌ گرديد. وي‌ در سال‌ (1981. م) از آمريكا به‌ دريافت‌ تخصص‌ جراحي‌ دهان‌ و فك‌ و صورت‌ نايل‌ آمد.

دكتر يغمايي‌ در سال‌ 1361 به‌ استخدام‌ دانشگاه‌ علوم‌ پزشكي‌ شهيد بهشتي‌ درآمد و از آن‌ پس‌ تاكنون‌ در اين‌ دانشگاه‌ به‌ تدريس‌ اشتغال‌ دارد. وي‌ در حال‌ حاضر دانشيار و رئيس‌ بخش‌ جراحي‌ دهان‌ و فك‌ و صورت‌ دانشگاه‌ فوق‌ مي‌باشد. او همچنين‌ رئيس‌ انجمن‌ جراحان‌ دهان‌ و فك‌ و صورت‌ در ايران‌ در سالهاي‌ (79 – 77) بوده‌ است.

جوائز و نشانها : كتاب”جراحي‌ دهان‌ و فك‌ و صورت‌” ترجمه مسعود يغمايي، در دوره بيست و دوم انتخاب كتاب سال جمهوري اسلامي ايران از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ،به عنوان كتاب سال برگزيده شد.

آدرس مطب تهران، بلوارکشاورز، بیمارستان ساسان
شماره تماس 02188965170

7. دکتر آرش عزیزی

متخصص پاتولوژی فک و دهان (متخصص بیماریهای دهان)

متخصص پاتولوژی فک و دهان ( متخصص بیماریهای دهان )
دکتر آرش عزیزی

بیوگرافی:

دکتر آرش عزیزی در سال 1377در رشته دندانپزشکی عمومی با رتبه برتر فارغ التحصیل شدند. در همان سال موفق به قبولی در رشته تخصصی بیماریهای دهان و فک و صورت از دانشگاه تهران شدند و در سال 1380 با رتبه اول در این رشته فارغ التحصیل شدندو درهمان سال در بورد تخصصی این رشته حایز رتبه اول کشوری شدند .از همان سال تاکنون د ر دانشکده های دندانپزشکی اهواز ،تهران و آزاد اسلامی تهران بصورت عضو هیات علمی مشغول به کار بودندایشان در سال 1387موفق به اخذرتبه علمی دانشیاری ودر خرداد سال 1395 موفق به اخذ رتبه استاد تمام گردیدند.ایشان جوانترین دانشیار دندانپزشکی در سطح کشور می باشند.هم اکنون نیز به عنوان عضو هیات علمی و استاد تمام ومعاون پژوهشی در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تهران مشغول به فعایت هستند. همچنین دکتر آرش عزیزی در سال 1390 موفق به اخذ فلوشیپ ایمپلنتهای دندانی از آکا دمی ایمپلنتولوژیستهای آمریکا و در سال 1396 نیز فلوشیپ لیزر را از دانشگاه آخن آلمان با درجه عالی اخذ نمودند.

آدرس مطب خیابان پاسداران، بین دشتستان هفتم و هشتم، پلاک 104 – مجتمع سینا، طبقه چهارم، واحد 26
شماره تماس 02122886039

پاتولوژی فک و دهان

 

پاتولوژی فک و دهان

اکثر افراد می‌دانند که چه زمانی نیاز به مراجعه دندانپزشک عمومی دارند، اما در مورد نگرانی‌های دهان و دندان که کمتر با آن‌ها مواجه می‌شوند از قبیل آفت دهان، زخم آگاهی کافی در این زمینه وجود ندارد. انواع مختلفی از متخصصین دندانپزشکی هستند که با توجه به موضوع مراقبت از دهان وجود دارند. متخصص بیماری‌های دهان یکی از انواع آن‌ها است که به افراد در بهداشت دهان، لثه‌ها و دندان‌ها کمک می‌کنند.

بهداشت دهان و دندان

وقتی افراد به سلامت دهان فکر می‌کنند، اولین مورد مراقبت از دندان‌ها است که به ذهنشان می‌رسد. این در حالی است که سلامت دهان و دوری از بیماری‌های مرتبط با آن چیزی فراتر از مسواک زدن است. سلامت دهان به عوامل متعددی از جمله سلامت دندان‌ها، لثه‌ها و تمامی سیستم دهان و صورت مرتبط است.

این رویه تأثیر به سزایی در خندیدن، صحبت کردن و جویدن دارد. برخی از شایع‌ترین بیماری‌های مؤثر در سلامت دهان و دندان شامل پوسیدگی دندان‌ها، بیماری لثه، سرطان دهان، آفت‌ها، زخم‌ها و تبخال‌های عفونی و… هستند. در برخی موارد بیماری‌های دهان جدای از سایر بیماری‌های مزمن در نظر گرفته می‌شود. این در حالی است که تعداد بسیاری از آن‌ها مانند دیابت و بیماری‌های قلبی نقش به سزایی در سلامت دهان خواهند داشت. علاوه بر این انجام رفتار‌های پر خطر مانند مصرف غذا‌ها و نوشیدنی‌های شیرین و استفاده از دخانیات می‌توانند منجر به ایجاد بیماری‌های دهان شوند.

در این بین افراد متعددی در انواع تخصص‌های مرتبط با بهداشت دهان و دندان هستند که در مراقبت از دهان، لثه‌ها و دندان‌ها نقش دارند.

متخصص پاتولوژی فک و دهان

متخصص بیماری‌های دهان به عنوان یکی از شاخه‌های تخصصی دندانپزشکی شناخته می‌شود که در درمان بیماری‌های دهان، دندان و فک از دانش و آگاهی لازم برخوردار هستند. آسیب‌شناسی دهان به طور ویژه به هر بیماری که می‌تواند در دهان ایجاد شود، اشاره می‌کند که شامل غدد بزاقی یا فک می‌شوند. این دسته از افراد برای درمان به صورت جراحی می‌توانند با متخصصان گوش، حلق و بینی همکاری داشته باشند.

در واقع متخصص دهان و زبان یا پاتولوژیست دهان از جمله ارائه‌دهندگان خدمات بهداشتی مربوط به علل بیماری‌های ساختار دهان و بخشی از صورت و گردن به حساب می‌آیند. لازم است تا این فرد با کمک تحصیلات و میزان تجربه حرفه‌ای خود در زمینه جراحی فک و صورت و شناسایی صحیح بیماری‌های دهان، درمان را انجام دهد.

در حالت کلی متخصص پاتولوژی فک و دهان به درمان اختلالات و بیماری‌های دهان، بافت‌های نرم و فک می‌پردازد. سرطان دهان، بیماری‌های لثه، برفک دهان و زخم‌ها از جمله این اختلالات هستند. متخصص دهان و زبان شامل درمان طیف وسیعی از بیماری‌های دهان مربوط به ناحیه دندان، فک و صورت می‌شود. در برخی موارد مانند آفت و تبخال، آسیب‌های طولانی مدت و جدی ایجاد نخواهد شد و تنها بیمار را با احساس درد و ناراحتی مواجه خواهند کرد.

در موارد حادتر مانند سرطان دهان و بیماری‌های لثه لازم است تا متخصص بیماری‌های دهان آن را در کمترین زمان ممکن درمان کند. لازم است تا در صورت مواجه شدن با علائم غیرعادی شدید به متخصص مربوطه مراجعه کنید. دندانپزشک با انجام معاینات اولیه می‌تواند درمان مناسب را تجویز کند. در برخی موارد با تشخیص زود هنگام می‌توانید بیماری دهان را درمان و از بروز عوارض جدی‌تر پیشگیری کنید.

در اکثر موارد، آسیب‌ها خوش خیم و جدی نیستند اما برای انجام درمان مناسب ارزیابی اولیه و تشخیص بیماری لازم است. یکی از شایع‌ترین مناطقی که تحت تأثیر عفونت قرار می‌گیرد، پوشش صاف و صورتی دهان به نام مخاط است. در صورتی که با ایجاد تغییر در ظاهر یا ساختار دهان خود مانند زبان و لوزه‌ها شدید، این می‌تواند نشانه‌ای از بروز بیماری پاتالوژیک باشد.

بیماری‌های شایع دهان و فک

برای آنکه بدانیم متخصص پاتولوژی فک و دهان می‌توانند چه بیماری‌هایی را درمان کنند، لازم است با انواع بیماری‌های دهان آشنا شوید. عارضه‌های دهانی اغلب در اثر فاکتور‌های مختلف مانند جراحات یا دندان قروچه و… ایجاد می‌شوند. در صورتی که فرد با احساس درد ناحیه فک مواجه شود نیاز است تا جهت بررسی به دندانپزشک مراجعه کند.

۱. ناهماهنگی فک

داشتن فک نامرتب ممکن است فرد را با مشکلاتی در زبان، لب‌ها و مجاری تنفسی در هنگام خواب مواجه کند. این وضعیت می‌تواند منجر به بروز آپنه انسدادی خواب شده و فرد را با مشکل وقفه تنفسی روبرو کند. بارزترین علائم این بیماری شامل سر درد و خستگی است.

۲. شکاف کام

کودک در مراحل اولیه رشد ممکن است با عارضه شکاف لب یا کام روبرو شود. اختلالات ژنتیکی می‌تواند یکی از عوامل مهم ایجاد آن شود که از هر دو والد یا در اثر تماس با عوامل محیطی به کودک انتقال داده می‌شود. این عوامل شامل سیگار کشیدن در دوران بارداری یا مصرف خودسرانه دارو در حاملگی است. انجام معایناتی مانند اولتراسوند از جمله شیوه‌های مؤثر در تشخیص این بیماری به حساب می‌آیند.

در صورتی که فرزند شما با شکاف کام یا لب به دنیا آمده باشد نیاز است تا به متخصص بیماری‌های دهان مراجعه کنید تا جراحی لازم را انجام دهد.

۳. سرطان دهان

سرطان دهان

سرطان دهان از جمله ناهنجار‌های دهانی است که نیاز مراجعه به متخصص دارد. هرچند این بیماری بدون علائم در بدن فرد پیشرفت می‌کند اما می‌توان با انجام غربالگری‌های منظم سرطان سریع آن را تشخیص داده و شیوه درمانی مناسب را تجویز کرد. این غربالگری شامل ارزیابی‌های فیزیکی و بصری است. دندانپزشک با ستفاده از یک آینه کوچک و فشار دادن انگشت در کف دهان در صورت مواجه شدن با سلول‌های غیر طبیعی و انجام آزمایش‌هایی مانند بیوپسی می‌تواند آن را تشخیص داده و نوع درمان را انتخاب کند. این بیماری معمولاً با علائم زیر همراه است:

  • زخم همراه با خونریزی
  • بروز لکه‌های سفید یا قرمز
  • تغییر رنگ هر قسمت از دهان
  • گلو درد یا گرفتگی صدا
  • ایجاد تغییر در نحوه قرار گرفتن دندان‌ها بر روی هم
  • بروز مشکلات تنفسی و غذا خوردن
  • احساس درد، حساسیت و بی‌حسی در بخش‌های مختلف دهان یا لب‌ها

۴. بیماری لثه یا پریودنتال

بیماری لثه در اثر بروز عفونت و التهاب لثه‌ها و استخوان‌های احاطه‌کننده دندان‌ها ایجاد می‌شود. علاوه بر این برخی بیماری‌های مزمن مانند دیابت، بهداشت نامناسب دهان و دندان، ضعف سیستم ایمنی بدن و سابقه بیماری ارثی می‌توانند میزان احتمال ابتلا به این عارضه را افزایش دهند. مصرف دخانیات یکی از فاکتور‌های مؤثر در تشکیل بیماری لثه به شمار می‌رود. در صورتی که اشکال اولیه بیماری لثه درمان نشود، استخوان حمایت‌کننده دندان‌ها به مرور دچار پوسیدگی شده و در نهایت لثه عفونی خواهد شد و در ادامه دندان‌ها لق شده و از بین خواهند رفت به نحوی که بیمار مجبور به کشیدن آن‌ها می‌شود.

۵. تشکیل لکه‌های سفید در دهان

لکوپلاکیا یا لکه‌های سفید در دهان که اغلب پیش سرطانی هستند می‌توانند در داخل لب، زبان یا گونه ایجاد شود. این لکه‌ها دارای بافت خشن بوده و سفید رنگ هستند. احساس درد یا ناراحتی هنگام بلعیدن غذا از جمله علائم آن است. افراد سیگاری و کسانی که از دندان مصنوعی، روکش یا بریج استفاده می‌کنند بیشترین افرادی هستند که در معرض ابتلا به این عارضه قرار دارند.

۶. سرطان زبان

می‌توان گفت سرطان زبان از جمله سرطان‌های شایع است که امروزه افراد به آن مبتلا می‌شوند. این بیماری از تومور‌های زبان، لب، لثه و مخاط بوکال از دسته سرطان حفره‌های دهانی ایجاد می‌شود. تشکیل زخم بر روی زبان و بروز عفونت از جمله علائم اولیه آن است که با سوزش همراه با مصرف مواد خوراکی ترش همراه است. انجام جراحی از جمله تکنیک‌های مؤثر در درمان سرطان زبان است. بهترین جراح زبان در ایران با برداشتن بافت سرطانی و تومور‌های کوچک‌تر در موارد خفیف‌تر تلاش می‌کند تا عوامل ایجاد سرطان را برداشته و از پیشرفت آن جلوگیری کند.

۷. بیماری‌های اکتسابی

این دسته از بیماری‌های دهان، فک و صورت از انواع بیماری‌های عفونی باکتریایی، ویروسی و قارچی شامل موارد زیر تشکیل شده است:

  • تب مخملک، پلاک و… در اثر عفونت باکتریایی
  • تبخال، اوریون و… در اثر عفونت ویروسی
  • برفک و آفت دهان در اثر عفونت قارچی
  • علائم اختلالات بیماری‌های دهان

۸. بیماری زبان بزرگ

این اختلال مادرزادی به علت بزرگ بودن سایز زبان نسبت به حفره دهان بیمار ایجاد می‌شود که عوارضی مانند بروز اختلال در تنفس، جویدن و صحبت کردن را به همراه خواهد داشت. در برخی موارد با مصرف دارو قابل درمان بوده و در موارد شدیدتر نیاز به انجام جراحی است.

از آنجایی که آسیب‌شناسی یا پاتولوژی دهان موجب بروز بسیاری از بیماری‌ها می‌شود، علائم متعددی وجود دارد که باید نسبت به آن‌ها اطلاعات کافی داشته باشید تا در صورت مواجهه با آن‌ها بتوانید درمان سریع و مناسب را انجام دهید. برخی از علائم ناراحت‌کننده بوده یا به آسانی قابل تشخیص هستند این در حالی است که برخی دیگر به یکباره ایجاد شده و قابل توجه نیستند.

برخی از علائم اختلالات بیماری‌های دهان یا پاتالوژیک را می‌توان به صورت زیر عنوان کرد:

  • بروز لکه‌های سفید یا قرمز در داخل و اطراف دهان
  • ایجاد زخم روی زبان، لب‌ها و لثه‌ها
  • ایجاد خونریزی یا عقب نشینی در لثه‌ها
  • تشکیل توده یا لکه‌های غیر معمولی در دهان
  • احساس درد مزمن در ناحیه گلو یا دهان
  • ایجاد اختلال و مشکل در جویدن، بلعیدن، تنفس و صحبت کردن

شیوه‌های درمان بیماری‌های دهان

شیوه های درمان بیماری های دهان

یکی از انواع آسیب‌های دهان و فک شامل بیماری سرطان دهان است. در صورتی که توده‌ها، برجستگی‌ها، زخم‌ها، لکه‌های قرمز و سفید یا تغییرات ایجاد شده در لب‌ها، دهان، مخاط فک و زبان بررسی شوند می‌توان احتمال بروز عارضه سرطان دهان را با تشخیص متخصص دهان و زبان منتفی اعلام کرد.

انجام معاینات توسط دندانپزشک انجام شده و در صورت نیاز به جراح فک و صورت ارجاع داده خواهید شد. در این مرحله جراح با انجام برخی معاینات و آزمایش‌ها مانند استفاده از اشعه ایکس، اسکن و آزمایش خون و در صورت نیاز برای بررسی بیوپسی، برداشتن نمونه می‌تواند نوع بیماری و درمان را تجویز کند.

در حالت کلی درمان و شیوه‌های انتخابی توسط متخصص پاتولوژی فک و دهان به انواع شرایط و نوع بیماری بستگی دارد. این رویه می‌تواند شامل:

  • تشخیص و شناسایی اولیه
  • درمان عفونت‌های ایجاد شده در ناحیه فک و صورت با مصرف آنتی بیوتیک و نظارت مداوم
  • انجام بیوپسی و سایر آزمایش‌های تشخیصی جهت درمان سرطان دهان در صورت وجود
  • مدیریت دندان‌های نهفته، دندان عقل، کشیدن دندان یا جراحی آن که در برگیرنده تمامی روش‌های مربوط به دندان‌ها و ساختار‌های استخوانی آن می‌شود.
  • اصلاح ناهنجاری‌های دهان و صورت در صورت وجود تفاوت در رشد اسکلتی بین دو فک بالا و پایین و هم چنین نقص مادرزادی شکاف لب یا کام
  • انجام جراحی ترمیمی فک بالا یا پایین به منظور اصلاح بافت سخت و نرم اسیب دیده ناشی از تروما

بررسی ویژگی‌های متخصص بیماری‌های دهانی

همان طور که گفته شد، متخصص پاتولوژی فک و دهان یکی از مراقبان بهداشت است که به بررسی بافت‌های دهان می‌پردازد. این فرد با استفاده از سطح دانش و میزان مهارت خود سعی می‌کند تا با کمک فناوری‌های جدید به تشخیص و مدیریت بیماران مبتلا به غدد بزاقی و بیماری‌های مخاطی، بیماری‌های استخوان‌های فک و سندروم‌های درد ناحیه سر و گردن به درمان غیر جراحی آن‌ها بپردازد.

متخصص بیماری‌های دهان می‌تواند به بررسی و درمان شرایط بدخیم و خوش خیم کمک کند. برای آنکه بتوانید به بهترین متخصص بیماری‌های دهان در تهران مراجعه کنید نیاز است تا ویژگی‌های زیر را مورد توجه قرار دهید:

  1. بررسی و تحقیق در مورد مدرک تحصیلی (داشتن تخصص لازم در پاتولوژی فک و دهان)
  2. میزان تجربه و مهارت
  3. آشنایی با شیوه‌های نوین و فناوری‌های جدید به کار رفته در درمان انواع بیماری

در حالت کلی فوق تخصص بیماری‌های دهان در تهران بایستی توانایی انجام موارد درمانی مانند گزینه‌های زیر را داشته باشد:

  • استفاده از تکنیک‌های نوین برای تشخیص میکروسکوپی بیماری‌های دهان، فک و صورت
  • آماده‌سازی نمونه‌های بافتی از طریق انجام بیوپسی برای تشخیص سرطان دهان
  • شناخت کافی و داشتن اطلاعات جامع درباره بیماری‌های دهان
  • توانایی بررسی تغییرات میکروسکوپی و علائم بالینی مرتبط با آن‌ها
  • به کار بردن رادیوگرافی در شناخت تغییرات

کلام آخر

پاتولوژی فک و دهان به هر نوع بیماری یا سرطان ایجاد شده در ناحیه دهان، فک و صورت اشاره می‌کند. متخصص پاتولوژی فک و دهان به منظور شناسایی و درمان ناهنجاری‌های دهان آموزش دیده‌اند. مراجعه مداوم و دوره‌ای به دندانپزشک به تشخیص زود هنگام بیماری و استفاده از راه درمانی مناسب تأثیر به سزایی در روند کنترل بیماری‌های دهانی دارد. با توجه به اینکه بیماری‌های دهانی متعددی وجود دارد که بسته به نوع و شدت آن می‌توان از روش‌های درمانی استفاده کرد، نیاز است تا بیمار به متخصص دهان و زبان مراجعه داشته باشد.

https://www.oralsurgery.sydney/procedures/pathology-of-the-mouth-jaws-face-and-neck/

https://www.cigna.com/knowledge-center/common-types-of-dentists

در   doctorpage   بیابید :        پزشکان (متخصص بیماریهای دهان  )

 

بیشتر بدانیم :

*   دکتر پیج ، همراه همیشگی شما در لحظه های سخت انتخاب *

 

پزشکان برتر

محمد حمید کرباسیان


سفارش طراحی سایت پزشکی و تخصصی در سایت زیر:

  DrMohandes.com

دکتر پیج همراه همیشگی شما در لحظه های سخت انتخاب

محل تبلیغ شما

مقالات مرتبط

2 دیدگاه دربارهٔ «بهترین فوق تخصص بیماریهای دهان در تهران (متخصص پاتولوژی فک و دهان)»

  1. سلام وقت بخیر
    مادرم به دلیل داشتن تومور پشت گوش سمت چپ سال۸۶ عمل شدن.که در حین عمل فک سمت چپ را برداشتن یا استخوان فک آب شده درست نمی‌دانم.الان می‌خواهند دندان مصنوعی بزارند ولی دکتر گفتن که فک نداری،الان نمیدونه باید چیکار کنه.ممنونمیشم راهنمایی کنید

    1. تیم پزشکی وبسایت دکترپیج

      باید به پزشک متخصص فک و صورت مراجعه کنند (مثل دکتر کیانی فک و صورت)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا