لیست 7 نفر از بهترین فوق تخصص جراحی لثه در تهران

جراحی لثه چطوریه ؟ جراحی لثه با لیزر چطور انجام میشه ؟ عفونت بعد از جراحی لثه کی اتفاق میوفته ؟ مراقبتهای بعد از جراحی لثه و ایمپلنت چی هست؟ و … .جراحی لثه انواع مختلفی دارد و به دلایل مختلف ممکن است توسط متخصص جراحی لثه و ایمپلنت توصیه ‌شود. متداول‌ترین علت جراحی لثه بیماری لثه است که در اثر التهاب و عفونت لثه اتفاق می‌افتد. هنگامی که پلاک و باکتری‌ها در سطح دندان و در نزدیکی مرز لثه تجمع می‌یابند، باعث تحریک بافت‌های لثه و التهاب و عفونت آنها می‌شوند. در صورت پیشرفت بیماری لثه، یکی از اصلی ترین گزینه‌ های درمانی جراحی لثه است.

یاران و همراهان همیشگی دکتر پیج سلام. اگر بدنبال یافتن پاسخ سوالات بالا هستید ، در مقاله اخیر سعی بر آن داریم که چند تن از بهترین های فوق تخصص لثه در تهران را به حضورتان معرفی کنیم . ما را همراهی کنید.

 

1- دکتر امید امیربنده  ( متخصص دندانپزشکی – فوق تخصص لثه )

دکتر امید امیربنده

بیوگرافی :

دکتر امید امیربنده دانش آموخته دوره عمومی دندانپزشکی در دانشگاه مشهد می باشند. ایشان پس از سپری کردن این دوره در گرایش تخصصی ” جراحی و درمان بیماری های لثه و درمانهاى ايمپلنت” پذیرفته و موفق به اخذ تخصص پریودنتیکس شدند. دکتر امیربنده علاوه بر این، دوره فوق تخصصی (فلوشیپ) را در گرایش “جراحی و درمان لثه با لیزر” در دانشگاه معتبر جنوا در کشور ایتالیا سپری کرده اند. ایشان در سالهای اخیر با بخش خصوصی و دولتی در همکاری نزدیک و مستمر بوده اند و همزمان در مطب شخصی خود در شهر تهران نیز مشغول به فعالیت می باشند.

 

 

2- دکتر محمدرضا دل آرام ( متخصص دندانپزشکی – فوق تخصص لثه )

 

دکتر محمدرضا دل آرام

بیوگرافی :

دکتر محمد رضا دل آرام متخصص جراحی لثه و ایمپلنت های دندانی و دارای عضویت در:

انجمن پریودونتیست های ایران

انجمن ایمپلنتولوژی ایران

انجمن آکادمی پریودونتولوژی آمریکا

انجمن آکادمی ایمپلنتولوژی آمریکا

دارای کورس جراحی های پیشرفته دهان از implantologie klinik در اولسبرگ آلمان

و نیز سخنران کنگره های دندانپزشکی

دارای مقالات علمی پژوهشی در ژورنال های داخلی و بین المللی

کلینیک تخصصی جراحی لثه و ایمپلنت دکتر دل آرام(با بیست سال سابقه) دارای محیطی استاندارد ، استریلیزاسیون مرکزی و تنها مرکز دارای اتاق عمل ویژه جراحی های پیشرفته دهان وایمپلنت می باشد.

 

3- دکتر وحید عارفی ( متخصص دندانپزشکی – فوق تخصص لثه )

 

دکتر وحید عارفی

بیوگرافی :

دکتر وحید عارفی جراح و متخصص بیماری های لثه با سابقه 18 سال در رشته ایمپلنت، فوق تخصص لیزر و جراحی های لیزری در دندانپزشکی، عضو AAP آمریکا است. دوره دکترای دندانپزشکی عمومی در سال های 1993-1987 و تخصص در رشته پریودنتولوژی را از سال 1993-1996 گذرانده است و به مدت 2 سال هم در بخش تخصصی بیماری های لثه دانشکده دندانپزشکی دانشگاه تهران مشغول بوده است.

وی از اعضای اولیه آکادمی پریودنتولوژی ایران در 15 سال گذشته و همچنین از اعضای آکادمی پریودنتولوژی امریکا است. پس از پیشرفت روش های لیزری در دندانپزشکی عمومی و جراحی های لثه و دیگر مداواهای دهان، فک و صورت بوسیله لیزرتراپی، دوره فلوشیپ لیزر را در آلمان گذرانده است. دوره اولیه جراحیهای ایمپلنت را نزد پرفسور برانمارک و هرتل در سال 1372 (1993 میلادی) فراگرفته و بدنبال آن مدارک متعددی در ارتباط با ایمپلنت و جراحیهای پیشرفته استخوانی در داخل و خارج از کشور اخذ نموده است.

 

4- دکتر مهدی کدخدازاده  ( متخصص دندانپزشکی – فوق تخصص لثه )

 

فوق تخصص لثه

بیوگرافی :

1-سرپرست دوره تخصصی گروه پریودنتولوژی دانشکده دندان پزشکی همدان

2- سرپرست دانشجویان بهداشتکار دهان و دندان دانشکده دندان پزشکی همدان

3- دبیر اجرایی یازدهمین و سیزدهمین کنگره انجمن علمی پریودنتولوژی ایران

4- معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشکده دندان پزشکی شهید بهشتی

5- سرپرست معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

 

5- دکتر جهانشاه برومند  ( متخصص دندانپزشکی – فوق تخصص لثه )

 

فوق تخصص لثه

بیوگرافی :

جهانشاه تحصیلات ابتدائی را در دبستان رشدی و تحصیلات دبیرستانی را در دبیرستان البرز در رشته طبیعی بانجام رسانید و پس از اخذ دیپلم از طریق امتحان ورودی به دانشکده دندانپزشکی دانشگاه ملی راه یافت و پس از دریافت دکترای دندانپزشکی در سال ۱۳۵۳، جهت گذراندن دوره تخصّصی دندانپزشکی به آمریکا عزیمت و در سال ۱۹۷۸ میلادی مدرک تخصّصی خود را در رشته پریودونتولوژی (بیماری لثه) از دانشگاه تافتز واقع در ایالت ماساچوست دریافت نمود و سپس بمدت یکسال در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه بوستون بکار تحقیق پرداخت.

دکتر جهانشاه برومند در نیمه دوم سال ۱۳۵۸ به ایران مراجعت نمود و بعنوان استادیار بخش پریودونتولوژی در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه ملی مشغول بکار گردید و در حین حال به تأسیس مطب خصوصی خود در سال ۱۳۵۹ مبادرت نمود. وی در حال حاضر به تدریس پریودونتولوژی و ایمپلنت در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد ایران و نیز فعالیت تخصّصی در زمینه پریو ـ ایمپلنت در مطب شخصی خود اشتغال دارد.

 

6- دکتر امید مقدس  ( متخصص دندانپزشکی – فوق تخصص لثه )

 

فوق تخصص لثه

بیوگرافی :

عضو هيات علمي بخش پريودنتيكس دانشگاه آزاد اسلامي تهران
عضو اسبق هیات علمی بخش پریودنتیکس دانشگاه علوم پزشکی کرمان
فلوشیپ یک ساله ایمپلنت از دانشگاه ایالتی نیویورک stony brook
کارشناس بورد متخصصین dentalxp آمریکا
کارشناس بورد گروه علمی Academy of Dental Excellence
سخنران سایت های آموزشی Osseonews و Vumedi
اخذ بورد تخصصی پریودنتولوژی در سال ۱۳۹۰
سخنران برگزیده کنگره IADR در سال ۲۰۰۸
تالیف و ترجمه ۴ کتاب در رشته پریودنتولوژی و ایمپلنتولوژی
دارای بیش از ۱۲ مقاله در مجلات داخلی و خارجی
بیش از ۷۰ عنوان سخنرانی در کنگره های داخلی و خارجی

 

7- دکتر محمد باقر موزه  ( متخصص دندانپزشکی – فوق تخصص لثه )

 

 

 

جراحی لثه

 

مسواک زدن روزانه و نخ دندان کشیدن همراه با مراجعه منظم به دندانپزشک به حفظ سلامت و استحکام دندان های شما کمک می کند. اما رعایت بهداشت دهان و دندان خوب فقط برای دندان های شما مفید نیست، بلکه لثه های شما را نیز سالم نگه می دارد. معاینات منظم دهان به دندانپزشک شما این امکان را می دهد که بیماری های لثه را در مراحل اولیه تشخیص دهد و قبل از پیشرفت، آن را درمان کند.

اگر دچار بیماری لثه شوید و برای مدت طولانی به دندان پزشک مراجعه نکنید، ممکن است برای درمان بیماری خود نیاز به جراحی لثه داشته باشید. برای کسب اطلاعات کامل در مورد جراحی لثه، حتما این مقاله را بخوانید.

 

جراحی لثه

دلایل انجام جراحی لثه

ژنژیویت، یک نوع خفیف بیماری لثه است که معمولاً توسط دندانپزشک قابل درمان است. پریودنتیت شکل پیشرفته از این بیماری است که منجر به التهاب و آسیب به استخوان و بافت می شود. پریودنتیت معمولا نیاز به مراجعه به جراح لثه دارد و درمان ممکن است شامل جراحی لثه باشد.

با این حال، بیماری لثه تنها دلیل جراحی لثه نیست. برخی از بیماران جراحی زیبایی لثه را انتخاب می کنند. به عنوان مثال بسیاری از افرادی که لثه هایشان رو دندان هایشان را گرفته است، جراحی لثه انجام می دهند تا دندان هایشان بهتر معلوم شود و لبخند زیباتری داشته باشند.

 جراحی لثه و مراحل آن

قبل از شروع جراحی لثه، جراح دندان های شما را به طور کامل تمیز می کند و از یک بی حس کننده موضعی یا تزریقی برای بی حس کردن ناحیه استفاده می کند. در برخی موارد، ممکن است به بیهوشی عمومی نیز نیاز باشد. اگر به تمیز کردن عمیق زیر سطح لثه نیاز داشته باشید، جراح لثه برش‌های کوچکی در امتداد خط لثه ایجاد می‌کند و لثه‌ها را از روی دندان‌ها دور می‌کند تا به عمق دندان دسترسی داشته باشد تمیز شود و هرگونه جرم، پلاک یا بافت عفونی را از بین ببرد.

در نهایت، پریودنتیست جراحی را به پایان می رساند، سپس لثه های شما را در جای خود بخیه می زند. در جلسه مشاوره به شما اطلاعات کاملی در مورد جزئیات عمل، نحوه آماده شدن برای آن و مدت زمان جراحی داده می شود.

روش های جراحی لثه

 

انواع و روش های جراحی لثه

برخی از رایج ترین انواع جراحی لثه که برای درمان اکثر مشکلات لثه از آنها استفاده می شود، عبارتند از:

جراحی کوچک کردن پاکت اطراف دندان(که به عنوان جراحی فلپ لثه نیز شناخته می شود)

در این روش، جراح لثه ها را عقب می برد و باکتری ها را از بین می برد. سپس بافت لثه را در جای جدید محکم می کند.

 

جراحی بازسازی لثه

 

جراحی بازسازی

در این روش، جراح لثه ها را به عقب می برد و عفونت را از بین می برد، سپس پیوند استخوان، غشاء، یا پروتئین های محرک بافت(یا هر ترکیبی از این سه) را وارد لثه می کند تا بافت لثه تحریک به بازسازی شود و به خوبی در اطراف دندان قرار گیرد.

جراحی افزایش طول تاج

در این روش، جراح لثه بیشتر قسمت های لثه را می تراشد. این روش بیشتر برای اهداف زیبایی و گاهی برای درمان بیماری های لثه استفاده می شود.

جراحی پیوند بافت نرم

در این روش، جراح لثه نمونه بافتی را از جای دیگری در دهان می گیرد و آن را به لثه می چسباند تا بافت لثه ای را که به دلیل بیماری لثه عقب رفته یا برداشته شده است، جایگزین شود. این روش اغلب برای اهداف زیبایی و همچنین برای درمان بیماری‌های لثه استفاده می‌شود، زیرا مناطقی را که ریشه در معرض دید قرار می‌گیرد پوشش می‌دهد و ظاهر دندان‌ها را بهبود می‌بخشد.

اگر با معاینه کامل توسط متخصص دندانپزشکی مشخص شود که به جراحی لثه نیاز دارید،( که می‌تواند جراحی لثه تحلیل رفته ، جراحی لثه برای عفونت ، جراحی لثه برای کامپوزیت یا جراحی لثه برای لمینت باشد )احتمالاً به یک متخصص جراحی لثه ارجاع داده خواهید شد.

 

مراقبتهای بعد ازانواع جراحی لثه و یا ایمپلنت

 

مراقبتهای بعد ازانواع جراحی لثه و یا ایمپلنت

زمان بهبودی جراحی لثه به نوع عمل بستگی دارد، اما معمولا 1 تا 2 هفته بعد از جراحی باید مجددا توسط جراح خود ویزیت شوید تا روند بهبودی شما بررسی شود. در طول دوره نقاهت، برای تمیز نگه داشتن دهان و جلوگیری از عفونت، باید از یک دهانشویه ضد عفونی کننده استفاده کنید. همچنین ممکن است جراح برایتان یک دوره آنتی بیوتیک تجویز کند.

در چند روز اول پس از جراحی، ممکن است به شما توصیه شود که غذاهای نرم بخورید و از انجام ورزش های سنگین اجتناب کنید. همچنین در تمام مراحل بهبودی باید از سیگار کشیدن خودداری کنید.

آیا جراحی لثه درد دارد ؟

اکثر افراد پس از جراحی درد جراحی لثه خفیف تا متوسط است که می‌توان با مسکن‌های بدون نسخه آن را مدیریت کرد. اگر دچار تورم شدید، سعی کنید از کمپرس یخ روی آن ناحیه استفاده کنید. پس از جراحی لثه خونریزی و تورم بسیار رایج است.برای پیشگیری از عوارض جراحی لثه ، در صورت بروز هرگونه مشکل، حتما با جراح لثه خود تماس بگیرید.

جراحی لثه با لیزر

در سال‌های اخیر، جراحی لثه با لیزر به طور گسترده ای برای درمان بیماری‌های متوسط ​​تا شدید لثه استفاده می شود.

دندانپزشک ممکن است جراحی با لیزر را به عنوان یک مرحله اضافی پس از انجام جرم گیری و پلانینگ ریشه توصیه کند.

همچنین ممکن است جراحان لثه، جراحی هایی نظیر عمل فلپ لثه را با لیزر انجام دهند. جراحی لثه با لیزر ممکن است برای سایر خدمات دندانپزشکی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

بهترین متخصص جراحی لثه چه ویژگی هایی باید داشته باشد‏؟

ممکن است انتخاب یک جراح لثه معتبر برای برخی بیماران کار مشکلی باشد، برای همین در ادامه به برخی از ویژگی های مهم یک جراح لثه معتبر اشاره می کنیم:

تحصیلات و مدارک معتبر

همه جراحان لثه باید از یک دانشگاه دندانپزشکی معتبر فارغ التحصیل شده باشند. آنها برای گرفتن تخصص خود در زمینه جراحی لثه، باید حدودا چهار سال پس از پایان دوره دندانپزشکی عمومی تحصیل کنند. بعد از پایان دوره تحصیل خود، در امتحان تخصص شرکت می کنند و مدرک خود را دریافت می کنند و به یک متخصص معتبرتبدیل می شوند.

پزشکی که می خواهد جراحی لثه شما را انجام دهد، باید یک جراح لثه معتبر باشد. از آنجایی که لثه عضوی حساس است، اگر فرد از تبحر کافی برخوردار نباشد، می تواند صدمات جبران ناپذیری را به فرد وارد کند.

به روز بودن و تسلط به تکنیک های جدید

علم به سرعت در حال پیشرفت است و سالانه تکنیک ها و روش های جدیدی برای انجام جراحی های مختلف از جراحی لثه ابداع می شوند. همچنین روش های پیشین بازبینی می شوند و در صورتی که دچار مشکلی باشند، اصلاح می گردند.

یک جراح معتبر در تهران، فردی است که دانش خود را به روز نگه می دارد و این روش های جدید را یاد می گیرد تا بهترین خدمات را به بیماران خود ارائه دهد.

 

مراقبتهای بعد ازانواع جراحی لثه

 

تجهیزات مناسب

مسلما یکی از مواردی که به جراح لثه کمک می کند تا کار خود را با بهترین کیفیت انجام دهد، استفاده از بهترین و به روزترین تجهیزات جراحی لثه است.

سایر ویژگی ها

علاوه بر موارد ذکر شده، مهم است که بیمار نزد جراح خود احساس راحتی کند. جراح باید بهترین تکنیک جراحی را با توجه به شرایط بیمار برای او انتخاب کند و مزایا و معایب روش انتخابی را برای او توضیح دهد.

جمع بندی

حفظ سلامت لثه ها بخشی مهم از سلامت بدنی فرد است. انجام به موقع جراحی لثه می تواند احتمال از دست دادن دندان و آسیب بیشتر لثه را کاهش دهد. حفظ سلامت لثه می تواند ریسک ابتلا به بیماری های زیر را کاهش دهد:

  • دیابت
  • بیماری قلبی
  • سرطان
  • پوکی استخوان

 

در    doctorpage   بیابید : متخصص جراحی و درمان لثه

 

همچنین بخوانید :

 

پزشکان برتر

محمد حمید کرباسیان


سفارش طراحی سایت پزشکی و تخصصی در سایت زیر:

  DrMohandes.com

دکتر پیج همراه همیشگی شما در لحظه های سخت انتخاب

محل تبلیغ شما

مقالات مرتبط

متخصص بیهوشی چه کسی است؟

متخصص بیهوشی چه کسی است؟

متخصص بیهوشی چه کسی است؟ متخصص بیهوشی (Anesthesiologist) به پزشکی میگویند که به بیهوشی و فرایندهای مربوط به عمل جراحی می‌پردازد. نام کامل رشته بصورت بیهوشی، مراقبتهای ویژه و درد میباشد که امروزه

ادامه مطلب ...

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا