مرتضی نخعی امرودی

متخصص ارتوپدی و تروماتولوژی

شماره های تماس

شبکه های اجتماعی

مهارت های حرفه ای

آدرس

: تهران، خیابان شریعتی، پایین تر از دو راهی قلهک، روبروی خیابان ظفر (وحید دستگردی)، بالاتر از برج و پارکینگ عمومی نگین ظفر، (۱۰۰ متر پایین‏تر از بیمارستان ایرانمهر)، ابتدای کوچه صادقیان (وحید سابق)، ساختمان پزشکان پارس، طبقه اول، واحد اول

عضو هیئت علمی (دانشیار) دانشگاه علوم پزشکی ایران

 

دکتر مرتضی نخعی امرودی متولد سال ١٣۵١، در سال ۱۳۶۸ دیپلم ریاضی-فیزیک گرفته و همان سال با رتبه ۴ کنکور منطقه ۳ وارد دانشگاه علوم پزشکی تهران شده است. مدرک دکترای پزشکی عمومی خود را با رتبه ممتاز (۱% اول دانشگاه) در سال ١٣٧۶ از همان دانشگاه گرفته است.

دو سال خدمت سربازی را به عنوان پزشک عمومی پیام آور بهداشت انجام داده و سپس وارد دوره تخصصی جراحی ارتوپدی در دانشگاه علوم پزشکی ایران -در شهر تهران- شده است. مدرک بورد تخصصی ارتوپدی را در سال ١٣٨٢ از دانشگاه علوم پزشکی ایران کسب کرده است.

از سال ١٣٨۴ تا ١٣٨۵ دوره تکمیلی جراحی شانه را در دانشگاه علوم پزشکی ایران، و سپس دوره تکمیلی دیگری را از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۶ در جراحی و آرتروسکوپی شانه و آرنج در کشور انگلستان (بیمارستان دانشگاهی رویال لیورپول) طی کرده و در حال حاضر به عنوان عضو هیئت علمی (دانشیار) جراحی ارتوپدی در دانشگاه علوم پزشکی ایران – دپارتمان جراحی شانه – در شهر تهران مشغول فعالیت آموزشی و درمانی است.

ایشان سابقه دو سال کار با مدرک پزشکی عمومی، و سپس دو سال هم با مدرک جراحی و تخصص ارتوپدی داشته؛ و از سال ۱۳۸۵ تاکنون (به مدت ۱۱ سال) به عنوان جراح شانه وآرنج، هم در بخش دانشگاهی و هم در بخش خصوصی فعالیت دارد.

جراحی:

عمل جراحی به دو صورت قابل انجام است، جراحی باز و جراحی آرتروسکوپیک.

در جراحی باز برشی به طول حدود ۵ تا ۶ سانتیمتر سر شانه ایجاد می گردد و از این طریق سر استخوانی که به سمت پایین خم شده (استخوان آکرومیون) برداشته شده و معمولاً بورس ضخیم شده هم خارج میشود و تاندون هم ترمیم می‏گردد.

در جراحی آرتروسکوپیک که به غلط “لیزری” هم گفته می‏شود و در حقیقت هیچ ربطی هم به لیزر ندارد، وسیله ای به ابعاد یک خودکار از یک سوراخ در پشت شانه وارد مفصل می شود که هم نور را به مفصل می تاباند و هم تصویر داخل شانه را می گیرد و به یک مونیتور منتقل میکند. جراح با نگاه کردن به آن، درون مفصل را می بیند، سپس از طریق سوراخهای دیگری وسایلی را به مفصل می‏فرستد و همان کارهایی را که در جراحی باز گفته شد انجام می‏دهد.

هر کدام از این دو روش جراحی معایب و مزایایی دارند و هیچکدام بطور مطلق بهتر از دیگری نمی‏باشند. مثلاً درد پس از عمل در روش آرتروسکوپیک کمتر است، ولی در روش باز معمولاً مدت عمل کمتر می‏باشد تاندون بصورت محکم‏تری ترمیم می‏شود.

پزشکان مرتبط

دکتر مروجی ارتوپد

دکتر سید وحید مروجی

متخصص ارتوپدی و فوق تخصص جراحی پا و مچ پا

محمدحسن کاسب

متخصص ارتوپدی و تروماتولوژی

محمد رازی

متخصص ارتوپدی و تروماتولوژی

محمد رحیم دهقان

متخصص ارتوپدی و تروماتولوژی

محمد علی فخاریان

متخصص ارتوپدی و تروماتولوژی

مرتضی رجایی

متخصص ارتوپدی و تروماتولوژی

مرتضی نخعی امرودی

متخصص ارتوپدی و تروماتولوژی

یوسف فلاح 

متخصص ارتوپدی و تروماتولوژی
پیمایش به بالا