کلینیک آلرژی تهران

کلینیک ها

شماره های تماس

مهارت های حرفه ای

آدرس

کلینیک آلرژی تهران، تهران،ایران

کلینیک آلرژی تهران که اولین مرکز درمانی تخصصی درنوع خود درایران است، درسال 1348 به همت سه تن از پزشکان متخصص آلرژی بشرح زیر:
شادروان دکترمحمد بهشتی ، استاد دانشکده پزشکی تهران و مدرس آلرژی
دکتر محمد طواف متخصص آلرژی ازدانشکده پزشکی پاریس
دکتر مجید کیمیائی متخصص آلرژی از آمریکا
بنیانگذاری و با حضور جمعی از پزشکان سرشناس واستادان دانشگاه توسط ریاست نظام پزشکی وقت افتتاح و شروع بکارکرد. ازبدو تاسیس ، اهداف اصلی بنیانگذاران عبارت بودند از:
ایجاد یک مرکز واحد و مجهز برای مراجعه بیماران آلرژیک
بررسی و شناخت بیماریهای شایع آلرژیک در ایران
شناخت عوامل محیطی اختصاصی ایجادکننده آلرژی در ایران با توجه به تنوع جغرافیایی واقلیمی و روشهای زندگی منطقه ای و قومی
گزینش صحیح مواد آلرژن اختصاصی برای انجام تست در بیماران و درمان آنان
استفاده از روشهای درمانی نوین تخصصی برای درمان اساسی تر تظاهرات آلرژیک ازجمله ایمونوترابی (تزریق واکسنهای آلرژی)
انجام پژوهشهای علمی متعدد در راستای تحقق اهداف فوق

که نتایج این مطالعات طی مقالات و سخنرانیهائی در نشریات معتبر پزشکی ایران و جهان و یا در کنفرانسهای بین المللی ارائه شده است ( مراجعه شود به فهرست مقالات )
درسال 1358 پس از درگذشت شادروان دکتر بهشتی به سبب افزایش حجم فعالیت کلینیک دو نفر موسسین دیگر ( دکتر طواف و دکتر کیمیایی ) اداره و تحقق اهداف کلینیک را با فعالیت تمام وقت خود دنبال وگسترش دادند . بطوریکه جوابگوی بیماران آلرژیک که از اقصی نقاط ایران و گاهی کشورهای همجوار مراجعه میکردند ، باشند

درسال 1377 دکتر حسنعلی محققی دارای بورد تخصصی آلرژی وایمونولوژی از امریکا نیز به کادر تخصصی کلینیک پیوست.
هم اکنون کلینیک آلرژی تهران دریک ساختمان 4طبقه و با وسعت تقریبی یکهزار ودویست مترمربع استقرار یافته و علاوه برکادرپرستاری واداری 34نفره ، پنج تن از پزشکان دیگر نیز که دارای تخصص داخلی،کودکان ویا عمومی بوده و اشراف کامل به روشهای درمانی آلرژی دارند . کادر تخصصی رایاری میدهند.
کلینیک آلرژی تهران بطور یکسره ازساعت 8صبح تا 4بعدازظهر به جز روزهای جمعه و تعطیل فعالیت میکند . برای راهنمایی همکاران پزشک و بیماران که گاهی از اقصی نقاط کشور مراجعه میکنند توصیه های زیر ضروری است :
بیماران محترم بهتراست پس از اطمینان از آلرژیک بودن ماهیت تظاهرات بالینی که بوسیله یکی از همکاران پزشک تائید شده باشد، مراجعه نمایند. برای صرفه جوئی از اتلاف وقت و دوباره کاری هرگونه آزمایشات ورادیو گرافی همراه با گزارش که به دستور همکاران پزشک انجام شده باخود همراه داشته باشند. همچنین بهتر است که بیماران محترم قبل از مراجعه با تلفن گویای کلینیک جهت گرفتن برخی از راهنمائیهای لازم تماس حاصل فرمایند.
بیماران مراجعه کننده بار اول، نخست برای ارزیابی بوسیله همکاران بخش پذیرش بررسی و توسط پزشکان عمومی معاینه شده و با مشورت متخصصین و در صورت آلرژیک بودن ماهیت بیماری ، مورد بررسی های تشخیصی و تستهای آلرژیک قرار میگیرند.
تستهای آلرژی معمولا بر روی پوست بیماران و با روش شبیه تلقیح و یا تزریق زیر جلدی انجام میشود . انتخاب مواد آلرژی زا برای انجام تست بر اساس نتایج قریب 50 سال فعالیت پژوهشی و تجارب درمانی پزشکان کلینیک آلرژی تهران با توجه به نوع آب و هوا و شرایط اقلیمی و محیط زیست افراد ساکن در مناطق مختلف کشورمان ایران، انجام شده است و در نوع خود کامل و جامع میباشد که شامل حداقل 64 تست ماده آلرژی زای معلق در هوا و در صورت لزوم 48 تست ماده آلرژی زای غذایی میباشد.

در مرحله بعدی با تکمیل پرونده، تستهای آلرژی در بیماران انجام شده و نتایج آن به صورت کامپیوتری ثبت و دراختیار پزشکان متخصص قرارمیگیرد.
نظر براینکه بیماریهای آلرژیک مزمن بوده و کنترل آنها حتی با تجویز واکسن درمانی تدریجا انجام میشود، لازم است که بیماران محترم در فواصل منظم زمانی توصیه شده، جهت دریافت واکسنهای بعدی مراجعه نموده و نیز بطور متناوب مورد معاینه وارزیابی قرارگرفته تا دستورات داروئی تکمیلی را دریافت نمایند.
در این کلینیک راهنمائی های لازم کتبی و شفاهی برای هر بیمار بطور دقیق انجام میشود . پس از اخذ دستورات لازم از پزشکان ، اطلاعات دقیق برای نحوه استفاده از واکسنها و داروهای تجویز شده توسط پرسنل آموزش دیده به بیماران داده میشود.

http://www.clinicallergytehran.ir

پزشکان مرتبط

کلینیک آلرژی ونک

کلینیک ها

کلينیک آلرژی خورشید

کلینیک ها

کلینیک آلرژی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران

کلینیک ها

کلینیک آلرژی تهران

کلینیک ها
پیمایش به بالا