بهترین فوق تخصص دست در تهران

بهترین فوق تخصص دست در تهران

دست یکی از پرکاربرد ترین اعضای بدن انسان می باشد که همواره در فعالیت های روزمره و همچنین فعالیت های ورزشی، احتمال آسیب دیدگی آن بسیار زیاد است. آسیب وارد شده به دست می تواند بصورت آنی یا بطور مستمر بوجود بیاید. برای مثال شکستگی، در رفتگی و کشیدگی های عضلات و تاندون ها از جمله آسیب هایی هستند که بصورت آنی اتفاق می افتند اما در برخی از موارد مانند ساییدگی های مفاصل، عفونت اندام های مختلف دست و آرتروز دست، آسیب به مرور و طی زمانی طولانی بوجود می آید

رشتهٔ جراحی دست شاخه‌ای از پزشکی است که به درمان مشکلات و بیماری‌های ناحیهٔ دست و در مجموع اندام فوقانی از طریق جراحی یا غیر جراحی می‌پردازد، مثل جراحات و عفونت‌ها. جراحان دست پزشکانی هستند که در شاخه‌های جراحی عمومی، جراحی ارتوپدی یا جراحی پلاستیک تخصص گرفته‌اند و فوق تخصص جراحی دست می‌گیرند.

برای مشاهده لیست بهترین دکتر برای تعویض مفصل زانو در تهران بر روی متن لینک داده شده کلیک کنید.

بیماریهای انگشتان،  مچ دست، ساعد، آرنج و بازو در حیطه کاری جراحی دست می باشد. این مشکلات طیف وسیعی از بیماریها را شامل می شود. مثلا درد، خواب رفتگی و گزگز، وجود توده بافت نرم یا استخوان،  آسیب های ورزشی، شکستگی ها و دررفتگی ها، جراحت و آسیب عصب و تاندون و انواع بیماریهای مادرزادی در ردیف بیماران این رشته می باشند. همچنین آسیب اعصاب شبکه بازویی که اعصابی هستند که از ناحیه گردن و زیر بغل وارد دست می شوند و تمام حس و حرکت دست را برعهده دارند در حیطه کاری این تخصص است.

ساختار دست زیبا و شگفت انگیز است و کار بروی یک ساختار زیبا لذت بخش است.  تنوع عملهای جراحی دست از تمام شاخه های دیگر ارتوپدی بیشتر است.  یک جراح دست خوب باید قادر به انجام جراحی های میکروسکوپی، پیوند عضو قطع شده،  جراحی پلاستیک و ترمیمی،  درمان بیماریهای مادرزادی،  جراحی عروق و اعصاب محیطی،  و تعویض مفاصل کوچک دست باشد که تنوع بسیار زیادی دارد. پس با ما همراه شوید تا 10 نفر از بهترین دکتر فوق تخصص جراحی دست و اعصاب محیطی در تهران (فوق تخصص دست خوب در تهران ) را به شما معرفی کنیم.

1. دکتر علی کوشان   

(متخصص اتوپدی و تروماتولوژی – فوق تخصص جراحی دست)

 

دکتر علی کوشان

بیوگرافی:

دکتر علی کوشان جز ۱۰ نفر برتر کشور در دوره تخصصی بوده و در این دوره بیش از ۱۸ مقاله در زمینه بیماری های شانه از ایشان منتشر گردید و پس از طی کردن دوره ۴ ساله تخصص در دانشگاه تهران و دریافت بورد تخصصی جراحی ارتوپدی از این دانشگاه در سال ۹۲ تنها پذیرفته شده دوره فلوشیپ فوق تخصصی دست و شانه میباشد. که دوره فلوشیپ فوق تخصصی دست را به مدت ۱۸ ماه در دانشگاه تهران گذرانده و فلوشیپ فوق تخصصی شانه را در مرکز جراحی شانه پاریس به مدت ۸ ماه در نزد بزرگان این عمل از جمله پرفسور فلیپه ولنتی (Philippe Valenti) گذراند. و امروز افتخار دارد که یکی از ۱۰ نفر فلوشیپ فوق تخصص جراحی دست و شانه کشور است.

آدرس مطب سعادت آباد، ضلع شمالی میدان کاج، کوچه نهم (شعبانی)، پلاک ۱
شماره تماس 02122143137 – 02122146567

2. دکتر محمد علی فخاریان

(متخصص اتوپدی و تروماتولوژی – فوق تخصص جراحی اندام فوقانی)

 

آدرس مطب خیابان ولیعصر – نرسیده به توانیر – نبش بلوار بخشندگان – مجموعه مدیکو پلاس سنتر – طبقه چهارم – واحد 408
شماره تماس 09363782717 – 02186081593

3. دکتر فریور لاهیجی

(متخصص اتوپدی و تروماتولوژی – فوق تخصص جراحی دست)

 

دکتر فریور لاهیجی

بیوگرافی:

خرداد 1350 فارغ التحصیل دبیرستان دانشگاه پهلوی (شیراز)
1350-1358 دانشکده پزشکی شیراز, دانشگاه شیراز
1363 British medical practice course, University of Exter Post-Graduate medical School
Basic Science Course, University of Edinburgh 1363
1364- 1368 دوره دستیاری آرتوپدی بیمارستان شفایحیائیان
1368 گواهینامه برد تخصصی ارتوپدی
1370 کورس مقدماتی AO تهران –ایران
1372 کورس پیشرفته AO تهران-ایران
1373 دوره پیشرفته AO در داووس –سوئیس
1374-1376 دوره دو ساله تکمیلی جراحی ترمیمی دست و اعصاب محیطی میکروسرجری دانشگاه علوم پزشکی ایران مراکز حضرت فاطمه(س) و شفا یحیائیان
1389 دوره پیشرفته صدمات تروماتیک دست و مچ در داووس-سوئیس

آدرس مطب بلوار میرداماد – میدان محسنی – خیابان سنجابی( بهروز سابق) – خیابان یکم – شماره 12 – واحد 2
شماره تماس 02122926271

4. دکتر پرویز آهنگر 

(متخصص اتوپدی و تروماتولوژی – فوق تخصص جراحی دست)

 

دکتر پرویز آهنگر

آدرس مطب میدان ونک – خیابان ملاصدرا – بعد از خیابان شیخ بهایی – بیمارستان بقیه الله
شماره تماس 02188050436

5. دکتر مسعود یاوری

متخصص اتوپدی و تروماتولوژی – فوق تخصص جراحی اندام فوقانی)

 

فوق تخصص جراحی دست

بیوگرافی:

  • سوابق تحصیلی دوره تکمیل جراحی دست، کره ی جنوبی – سئول
  • دوره فوق تخصص جراحی دست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران
  • دکترای عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
  • سوابق علمیاستاد دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي تهران – 32 مقاله فارسي و 17 مقاله انگليسي در مورد جراحي هاي دست – عضو تيم پيوند دست از بيماران مرگ مغزي – 4 جلد کتاب تاليف فلاپهاي رايج در اندام فوقاني – ترجمه کتاب مروري بر جراحي دستعضویت در انجمن‌ها و اتحادیه‌ها14 سال عضو انجمن جراحان دست ايران
  • 10 سال عضو هيئت مديره انجمن جراحان دست ايران
  • رئيس بخش جراحي دست بيمارستان 15 خرداد
آدرس مطب تهران – شهرک قدس (غرب) – تقاطع بلوار فرحزادی و شهید دادمان – بیمارستان اتیه – طبقه منفی یک
شماره تماس 02188580048

6. دکتر محمد رحیم دهقان

(متخصص اتوپدی و تروماتولوژی – فوق تخصص جراحی اندام فوقانی)

 

آدرس مطب سید خندان – بیمارستان رسالت
شماره تماس 02122869649 – 02122869647

7. دکتر یوسف فلاح 

(متخصص اتوپدی و تروماتولوژی – فوق تخصص جراحی دست)

 

دکتر یوسف فلاح

آدرس مطب شهرک غرب – بلوار دادمان – رو به روی پمپ بنزین – جنب بانک گردشگری – پلاک 109 – طبقه دو واحد 2
شماره تماس 02188375788

8. دکتر داوود جعفری کردلر 

(متخصص اتوپدی و تروماتولوژی – فوق تخصص جراحی اندام فوقانی)

 

فوق تخصص جراحی دست

آدرس مطب تهران، مجاھدین اسلام، روبروی پمپ بنزین، بیمارستان شفایحیاییان
شماره تماس 02133542001

9. دکتر رضا شهریار کامرانی

(متخصص اتوپدی و تروماتولوژی – فوق تخصص جراحی دست)

 

دکتر رضا کامرانی

آدرس مطب خیابان ولیعصر – بالاتر از بلوار میرداماد – خیابان رشید یاسمی – بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی خاتم الانبیا(ص)
شماره تماس 02188884040

10. دکتر محمود فرزان

(متخصص اتوپدی و تروماتولوژی – فوق تخصص جراحی دست)

 

فوق تخصص جراحی دست

آدرس مطب میدان انقلاب، کارگر جنوبی، اول شهید وحید نظری، پلاک 158
شماره تماس 02166403658

جراح دست کیست؟

متخصص دست  (hand surgeon) مگر همان متخصص ارتوپد نیست ؟ متخصصین ارتوپدی و  جراحی عمومی می توانند در دوره های فلوشیپ جراحی دست شرکت کنند. ساختار دست زیبا و شگفت انگیز است و کار بروی یک ساختار زیبا لذت بخش است.  تنوع عملهای جراحی دست از تمام شاخه های دیگر ارتوپدی بیشتر است.دست هم مانند سایر قسمتهای اندام از استخوان، عضله،عصب وغیره…تشکیل شده است. پس چرا باید فوق تخصص دست و رشته فوق تخصصی جراحی دست وجود داشته باشد؟

با ما همراه باشید تا بدانیم که:

  • فوق تخصص انگشت دست کیست؟
  • آیا جراح دست باید از نظر شخصیتی خلق و خوی خاصی داشته باشد؟
  • بیماری های دست کدامند؟
  • بیماری تونل کارپال چیست؟
  • کیست های مچ دست چیستند؟
  • آرتروسکوپی مچ دست چگونه انجام میشود؟
  • عوارض آرتروسکوپی مچ دست کدامند؟

دست از همین موارد تشکیل شده است ولی تفاوت‌هایی وجود دارد که آنرا خاص می کند. اولا اجزای دست بسیار ظریف هستند، بطوریکه جراحی بر روی عروق و اعصاب دست مثلا یک انگشت، عملا نیازمند استفاده از میکروسکوپ است و جراحی با میکروسکوپ و لوازم بسیار ظریف خود نیازمند تجربه جداگانه ای است. ثانیا برای کسب بهترین نتیجه در عمل دست لازم است خود جراح به تنهایی و در کوتاهترین زمان قادر به ترمیم تمامی عناصر آسیب دیده باشد.

فوق تخصص انگشت دست

متخصصان و جراحان دست آموزش های تخصصی ویژه واضافه ای را در درمان مشکلات دست بیش از اموزش های که دربرد  ارتوپدی، جراحی پلاستیک و یا جراحی عمومی دریافت کرده اند گذرانده اند.

بسیاری از متخصصان دست مشکلات آرنج، بازو و شانه را نیز درمان می کنند. بعضی از آنها تنها کودکان را درمان می کنند، برخی از آنها تنها بزرگسالان را درمان می کنند، و بعضی از آنها هر دو را درمان می کنند.

یک متخصص دست خوب باید قادر به انجام جراحی های میکروسکوپی، پیوند عضو قطع شده،  جراحی پلاستیک و ترمیمی،  درمان بیماریهای مادرزادی،  جراحی عروق و اعصاب محیطی،  و تعویض مفاصل کوچک دست باشد که تنوع بسیار زیادی دارد.

آیا جراح دست باید از نظر شخصیتی خلق و خوی خاصی داشته باشد؟

دست از این نظر که یک عضو بسیار دقیق و حساس و ظریف است از سایر نقاط بدن متمایز است و درمان جراحی های ان هم نیازمند حوصله و صرف وقت زیاد و دقت می باشد. لذا دکتر متخصص دست باید فردی صبور و دقیق باشد.بارزترین ویژگی که یک متخصص جراحی دست را از دیگران متمایز میسازد، (ظرافت ) است.

بیماری های دست

بیماریهای انگشتان،  مچ دست،  ساعد،  آرنج و بازو در حیطه کاری جراحی دست می باشد. این مشکلات طیف وسیعی از بیماریها را شامل می شود. مثلا درد،  خواب رفتگی و گزگز، وجود توده بافت نرم یا استخوان،  آسیب های ورزشی، شکستگی ها و دررفتگی ها، جراحت و آسیب عصب و تاندون و انواع بیماریهای مادرزادی در ردیف بیماران این رشته می باشند. همچنین آسیب اعصاب شبکه بازویی که اعصابی هستند که از ناحیه گردن و زیر بغل وارد دست می شوند و تمام حس و حرکت دست را برعهده دارند در حیطه کاری این تخصص است.

مطالب مرتبط: بهترین جراح ستون فقرات

سندروم تونل کارپال

جراحی آزاد سازی تونل کارپال یا تونل مچ دست شایعترین جراحی دست است.

سندروم تونل کارپال یا بیماری کانال مچ دست زمانی رخ می دهد که عصب میانی دست حین گذر از کانال جلوی مچ دست تحت فشار قرار گیرد.شکایت اصلی این بیماران گزگز و خواب رفتگی انگشتان است و بیشتر انگشتان شست،  نشانه و میانی را درگیر می کند. گزگز بدنبال  بعضی فعالیت‌ها مثل پوست کندن میوه و سیب زمینی که دست باید با دقت و قدرت جسمی را در دست بگیرد تشدید می شود.

گاه گزگز شب ها فرد را بیدار می کند و برای کاهش گزگز بیمار مجبور است دست را بالا گرفته و تکان دهد.

شیوع این بیماری در خانمها چند برابر آقایان است   و مخصوصا در افراد دیابتی یا بیماران با مشکلات هورمونی مثل کم کاری تیروئید بیشتر دیده می شود. در بعضی خانم ها این مشکل در دوره بارداری ایجاد شده و  اغلب بعد زایمان خودبخود بهبود می یابد.

تشخیص این بیماری با انجام تست نوار عصب و عضله تایید می شود.  در مراحل اولیه درمان بیماری با ورزشهای کششی، بستن آتل و داروهای ضد التهاب و پرهیز از انجام کارهای سنگین می باشد. ولی درصورت شدت و ادامه بیماری و مخصوصا اگر ضعف و لاغر شدن عضلات دست ایجاد شده باشد درمان جراحی خواهد بود.

کیست های مچ دست

این کیست ها در تمام نواحی دست می توانند ایجاد شوند ولی بیشترین  محل آنها مچ دست می باشد. این کیست ها هم از بیماریهای بسیار شایع دست هستند. قدیم ها اصطلاحا به آن پِی کردن می گفته اند. علت دقیق بیماری معلوم نیست ولی بنظر می رسد که بدنبال ضربه یا کشیدگی یک فضای خالی در لابلای کپسول مفصلی ایجاد می شود و بتدریج مایع مفصلی در این فضا بدام افتاده و تغلیظ می گردد و درنهایت بصورت یک حباب پر از مایع ژله مانند درمی آید.

مطالب مرتبط: بهترین دکتر فوق تخصص مچ پا در تهران

ممکن است اندازه آن کوچک شبیه یک نخود باشد وگاه بزرگ شده و در فواصل بین تاندونهای مچ دست حرکت کرده و در فاصله ای دورتر از منشا اولیه خود سربرمی آورد.  درمان آن در ابتدا غیر جراحی است ولی در صورت ادامه درد و بزرگ تر شدن لازم است با  جراحی خارج شود. در طب سنتی روی این کیست سکه ای را محکم می بسته اند و یا با فشار شدید باعث پاره شدن جدار کیست و تخلیه محتویات آن داخل بافتهای زیر جلد می شده اند.

در طب جدید ابتدا مدتی داروهای ضد التهاب و آتل تجویز شده و از فرد خواسته می شود که از انجام کارهای سنگین و خاصه کارهای پیچشی با مچ دست پرهیز نماید. در صورت عدم پاسخ درمانی مناسب در مرحله بعد پس از بیحسی موضعی بوسیله سرنگ جدار کیست سوراخ شده و با فشار محتویات آن تخلیه می گردد، گاه اندکی کورتون هم جهت کاهش التهاب تزریق می گردد. این اقدامات ممکن است باعث کوچک شدن طولانی مدت و با احتمال کمتر درمان دائمی کیست شود. در صورت عود مجدد لازم است خروج کامل کیست و ریشه عمیق آن که متصل به کپسول است انجام شود تا عود نداشته باشد.

آرتروسکوپی مچ دست

امروزه روش های بسیاری برای درمان بیماری هایی چون درد مفاصل و دردهای نقاط مختلف بدن متولد شده اند و با ارایه تکنیک آرتروسکوپی این روش به سمت مفاصل مختلف سوق پیدا کرد ابتدا از زانوها شروع و امروزه آرتروسکوپی برای درمان مفاصلی چون شانه ،مچ دست ، مچ پا، لگن و آرنج و انگشتان جهت کشف علت بیماری و یا درمان موضعی آن مفصل بکار می رود.در ادامه به آرتروسکوپی مچ دست می پردازیم.آرتروسکوپی یک نوع عمل جراحی است که به جراح ارتوپد برای تشخیص و درمان بیماری های مفاصل کمک میکند. جراح ارتوپد به کمک آرتروسکوپی مچ دست می تواند داخل مفصل را ببیند

و بدون اینکه شکاف های بزرگی روی پوست و عضلات بدهد بعضی از مشکلات مچ دست را درمان کند.

به علت اینکه در درمان با آرتروسکوپ شکاف های کوچکی داده میشود معمولا مشکلات بعد از جراحی بیمار کمتر بوده و دوران نقاهت کوتاه است. معمولا بیمار چند ساعت پس از انجام آرتروسکوپی مچ دست میتواند از بیمارستان مرخص شود.

 

 

جراح دست 4

آرتروسکوپی مچ دست چگونه انجام میشود؟

در اطاق عمل و معمولا بعد از بیحسی موضعی دست، جراح ارتوپد شکاف کوچکی در محل های خاصی از پوست مچ دست بیمار میدهد و از طریق این شکاف ابزار خاصی به شکل یک لوله باریک را به داخل مفصل مچ دست میفرستد.

به این لوله یک منبع نور و یک دوربین ویدیویی متصل است که این امکان را فراهم میاورد که پزشک ارتوپد بتواند داخل مفصل را از طریق مانیتور متصل به دوربین مشاهده کند. با حرکت دادن آرتروسکوپ در درون مفصل میتوان قسمت های مختلف آن را مشاهده کرد.از طریق شکاف های پوستی دیگری ابزارهای خاص جراحی به داخل مفصل وارد میشوند که پزشک متخصص دست از طریق آن میتواند اعمال جراحی را انجام دهد.

عوارض آرتروسکوپی مچ دست

در دو سه روز اول بعد از آرتروسکوپی، مچ دست را باید بالا نگه داشت. پانسمان دست را باید مرتب تعویض کرد و از سرمای موضعی برای کاهش تورم استفاده کرد. سپس به بیمار آموزش داده میشود تا نرمش های خاصی را برای بدست آوردن دامنه حرکتی و قویتر کردن عضلات مچ دست انجام دهد.

عارضه بعد از آرتروسکوپی مچ دست کم است. از عوارض آن عفونت، تورم، آسیب عصبی یا آسیب تاندون گزارش شده است. اگر آرتروسکوپی مچ دست به توسط یک جراح مچ دست ماهر انجام شود عوارض آن کم است.این روش جراحی چون آسیب خیلی کمی به بافت های مچ دست وارد می اورد از عوارض خیلی کمی برخوردار است. برای یافتن فوق تخصص دست خوب در تهران با دکتر پیج همراه شوید.

 

 

*دکتر پیج، همراه همیشگی شما در لحظه های سخت انتخاب*

 

پزشکان برتر

محمد حمید کرباسیان


سفارش طراحی سایت پزشکی و تخصصی در سایت زیر:

  DrMohandes.com

دکتر پیج همراه همیشگی شما در لحظه های سخت انتخاب

محل تبلیغ شما

مقالات مرتبط

3 دیدگاه دربارهٔ «بهترین فوق تخصص دست در تهران»

  1. سلام
    وقتتون بخیر از شیراز مزاحمتون میشم
    یه پسر ۱ساله دادم که به صورت مادرزاد انگشتان دستش انحراف داره. ظاهرا ساختار دست درسته ولی از نظر ظاهری خیلی مشکل داره
    میخواستم برای ویزیت پیش یه پزشک خوب ببرمش تهران
    شما میتونید به من کمک کنید و معرفی کنید؟

  2. سلام وقت بخیر من نزدیک دوماه هست ک پین گزاشتم سه تااز انگشتاموحالا سیاه شده میگن باید قطع بشه لطف میکنید یه متخصص جراح پلاستیک خوب درتهران بهم معرفی کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا